Supertrots op Sypheron en mijn SuperPaarden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Supertrots op Sypheron en mijn SuperPaarden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-02 23:02

Haha! Jaaaah, ik ben echt trots en ik wil het met jullie delen! Haha!

Ik heb al een redelijk lange tijd geen bericht gepost over mij en mijn dames, zo bij deze voor alle nieuwsgierige mensen. Tong uitsteken

Waar ik mee wil beginnen: Gisteren heeft Sypheron/Roy voor het eerst lichtgereden op SuperJurga en ik ben zo trots op hem (en knol natuurlijk)... Lovers

Roy was het weekend weer bij mij en ik had het doen van de paarden bewaard tot zaterdagavond, zodat hij meekon naar de dames en weer even op Jurga rond kon hobbelen. Roy heeft al wel een paar keer op Jurga rondgestapt en wat drafpasjes gedaan, maar dat lichtrijden was toch erg moeilijk. Schijnheilig Maar hij vond het steeds wel best zo, dus bleef het bij wat gestap. Maar hij heeft er gewoon ontzettend veel lol in om lekker rond te sturen (wat overigens heel goed gaat, Jur LUISTERT!) in de bak.

Maar goed, Roy deed dus tussen het stappen door steeds wat pogingen aan te draven en licht te rijden, maar dat lukte maar steed niet. We hebben Jur dus aan de longeerlijn geknoopt en ja hoor, mevrouw wist dat ze nu toch echt moest blijven lopen en niet meer zelf kon kachelen.
Eerst met aandraven galoppeerde ze steeds weg, wat hilarische situaties opleverde en ik zeek steeds zowat in mijn broek van het lachen net als mijn stalgenote Kim. (DE getuige Cool ) Maar goed, uiteindelijk bleef Jur draven. En ja hoor, ineens had Roy het door, een paar pasjes staan/zit....

Eerst was het steeds "Ik sta, helemaal zooo, kijk dan!" "Nee Roy, je komt niet eens uit dat zadel!!" Lips are sealed Maar hij had het door! Na de beugels giga verkort te hebben hihi, B) Weet je zeker dat je langere benen hebt dan ik, Roy?

En daar ging 'ie hoor, steeds op en nieuw zelf aandravend en maar lichtrijden Party!! . Jur bleef netjes vlak in beweging doordraven, dus Roy kon lekker doorgaan. Maar goed, na een tijdje ging ik de boxen even uitmesten en hij zou Jurga even uitstappen voor me.

Kom ik de stal uitlopen, is hij vrolijk los rondjes aan het draven.... Bloos

De moraal van het verhaal: Ilona is trots op SuperVriendje en SuperPaard die het deze keer allemaal maar pikte. Lovers

NEXT SUBJECT!

Voice gaat ook super! Wat een bijdehand slim kreng is dat zeg! Ik ben nu af en toe wat met haar aan het trainen in de bak. Laat haar me volgen en leer haar wat commando's als halt, stap en draf en kom maar/volg. Verder is ze over haar balkjesangst heen, ze heeft door dat als ze eroverheen gaat, ze een brokje krijgt, dus ja. Nu gaat ze als een lompe onbenul (just like her mum) over die balken heen om een brokje te komen bietsen. *LOL* Echt, je hoeft iets maar een paar keer te doen of ze weet het. Knuffelpaardje.
Ik zal snel weer eens foto's van haar maken, je herkent haar niet meer terug! Ze is echt uitgegroeid tot een loeier van een veulen, ze zal nu zo'n 1.45 m hoog zijn, denk ik, als het al niet meer is. Naast Jur is het echt een monster en naast mij.... Lips are sealed Maar ze blijft een plaatje om te zien volgens veel mensen. Kwijl

De dracht van Jurga gaat super, ze wordt alweer flink dik. Ze zal nu wel bijna 6,5 maand heen zijn schat ik. Als het al niet meer is. Ben zo benieuwd of er weer zo'n joekel van een kol uitkomt! Ik start eind december nog een wedstrijd met haar, maar ik denk niet dat ik mijn doelstelling (voor het tweede Paddox-veulen L2 startgerechtigd) ga halen, helaas. Ik heb nog twee punten nodig. Heel misschien dat ik januari ook nog start.

HARALD is ook weer rad. Die had een gigantisch dik sprongewricht en hak. Ik vermoed dat hij een flinke mep gehad heeft van Jur, maar weet het niet zeker. Na goede verzorging is hij nu weer rad, mag hij weer mee naar buiten en kunnen we over een tijdje het werk weer oppakken. Lachen

Nu nog een verhaal van vandaag!

IK had met Roy een filmpje gekeken thuis en ik zou de paarden binnenhalen, maar dat werd dus wat later dan verwacht. Het was al donker toen we op weg naar stal gingen. Krijgen de paarden niets van, gebeurt wel vaker. Maar goed, Roy en ik fietsten bijna op de Goorsteeg (waar ik ga wonen bij stal) toen mijn vader belde. Opa had hem gebeld dat de paarden losliepen op het maisveld.
Ik dus in paniek, want de maisvelden liggen aan de andere kant van de weg. Ik had dus al spookbeelden van Voice die door de lint was gebroken en de rest (ze stonden met zijn zessen in de wei) erachteraan was gegaan. Dat ze over de weg waren gevlogen in het donker en dat er aan alle kanten paarden losliepen. Koe Dus ik en Roy naar stal geraced, fiets snel neergepleurd en naar opa gerend die daar liep. "Waar zijn ze dan?????" *hijg hijg* "Wie zijn waar?" "Ja, de paarden natuurlijk!!" "Ja, die staan in de wei!" "De wei?"

Ik weet nog steeds niet hoe ze er nu in vredesnaam bij kwamen dat de paarden in het maisland liepen, het verhaal was geweest dat oma papa had moeten bellen of er iemand kwam helpen de paarden binnenzetten, want hij was niet zo lekker. Dus hoe ze dan op loslopende paarden in het maisland kwamen??? Verward Later kon ik er wel om lachen, maar ik was wel geschrokken. Zag ons al van de ene naar de andere kant rennen met een stel halstertouwen en wat handpaarden.... Frusty

Maar ja, nu moet ik dus steeds aanhoren dat de paarden loslopen in het maisland... Een, twee, drie: hahaha. *LOL*

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-02 23:27

Jij met je aangassen haha.... Het is geen motor/auto.... *LOL*

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-02 23:45

Helaas, ik mocht van Roy geen digi meenemen en het was bovendien erg donker buiten. Volgende keer dan maar! Pics van Roy op SuperTuiger in DRESSUURZADEL! (Vindt hij lekkerder zitten dan veel zijdigheids dusse... Tong uitsteken)

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-02 23:56

Ja moet je doen Manon! Gezellie! Moet je natuurlijk wel Jurga zelf ook even testen he, en Voice natuurlijk, het 'kleine' kind.

Lia, gezellig idd haha. Hij heeft al eens buitengehobbeld op Jurga toen ik ernaast fietste, we komen er wel!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-02 11:01

Roy, Nimm is een hartstikke brave hengst! Zelfs IK rijdt erop! Haha! *lefkip* Enneuh naar Lia gaan is nou eenmaal hartstikke gezellig! (En ik wil nou eenmaal graag de nieuwe merrie zien! Schijnheilig Misschien willen Albert en Lia de paarden voor jou wel inspannen, kun je ook mee! *hint*

ukkie, Tja Paddox is het helemaal! Ik was al weg van hem toen ik nog niet eens wist dat ie naar de hengstenkeuring ging. Tja en toen stond zijn koppie ineens voorop de In de Strengen en was de keus niet moeilijk meer. Wat een topper! Maar leuk hoor, als je eens langs zou komen, pb me maar, je bent van harte welkom!

Mieke, volgende keer neem ik een digi mee hoor, ik beloof het. Misschien kan 'ie volgend weekend als zijn ouders er zijn voor mijn verjaardag weleens laten zien wat 'ie heeft geleerd. (meteen reclame voor mijn knol *LOL* )

Dorine, Jur zou absoluut niet geschikt zijn als manegeknol. Dat roep ik weleens, maar vooral beginners op haar rug vindt ze vreselijk. Hoewel iedereen er wel zo op weg kan rijden, hebben al veel bokkers gedaan. (Who's next? *LOL* ) Maar idd voor Roy is ze gewoon superlief! (Heeft ze dan toch in de gaten dat ze haar Boktvriendje goed moet behandelen voor ze ruzie krijgt met mij?)

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-02 11:09

Nou Lia, lijkt me super! *LOL* Dan zal ik maar wel een singel meenemen die past! Tong uitsteken

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-02 11:46

Ja, ik beloof het: snel weer pics! Volgend weekend neemt Roy als het goed is zijn nieuwe digi mee om te testen en aangezien hij stapel is van Flozzy... Komt dat wel goed!

Maar Lia, doen we hoor, lijkt me super! (Roy vast ook wel hihi)

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-02 23:16

Ehm Roy... als jij met Albert op de kar gaat, is er niets groots aan hoor! Enneuh Maartje... ze komen snel, I promise!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, frutsel05, Googlebot, Josien_, MaanNaam, Nele80, Ruai, sterregoud, Titsia, wisja, Zinzi_jewel en 120 bezoekers