nieuw schabrak gekocht van schapevacht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

nieuw schabrak gekocht van schapevacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-02 11:23

Omdat mijn pony een hele gevoelige schoft heeft en omdat die een tijdje kapot is geweest had ik gister belsoten om eens naar een schabrak te kijken die zacht was.

Ik kwam de ruitersportzaak binen en mijn oog viel meteen om dit schabrak
Afbeelding

Ziet er lekker zacht uit.....
Wel iets aan de prijzige kant... maar dan dat maar , maar dan ligt zijn schoft wel lekker zacht.

Ik ga hem vandaag onder het zadel leggen... dus maar even zien hoe het eruit ziet. KOn ook het dressuurtype of veelzijdigheidstype kopen maar dan was ik zo'n beetje de helft meer kwijt. En met gevolg als ik dan met een ander type zadel ging rijden dat hij er niet meer onder kon

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 20:26

ik ben even nieuwsgierig hoe duur was die onderlegger ?
wel een mooie hoor

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 21:32

volgens mij heb ik precies dezelfde alleen dan in een gewoon chabrak! dus geen onderlegger! echt gave dingen zijn het! mijn pony heef overigens ook een gevoelige rug

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-02 22:56

ja je kon hem ook in een gewoon schabrak kopen... maar die was me zoiezo een beetje erg duur.
Ik kon kiezen tussen een dresuur of veelzijdigheids schabrak.
Probleem is alleen dat als je van veelzijdigheids naar dressuur gaat het schabrak er niet zo mooi onder kan.

Zit alleen nu een beetje te dubben, of deze onderlegger met of zonder schabrak eronder moet.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 23:58

mét, anders verpest je hem doordat al het huidvet enzo erin gaat... tenminste, dat zegt mijn instructrice die meerdere van die dingen heeft.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 09:57

Vreemd Laura. Je koopt juist zo'n schapevacht sjabrak omdat hij een gevoelige huid op de rug heeft. Als er een andere reden is vind ik het zonde van je geld. Dus een schapevachtje hoort op de huid te liggen.

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 14:02

Ik heb precies dezelfde alleen heeft die van mij een andere uitvoering (is groter=dressuur). Hij zit behoorlijk lekker alleen het enige nadeel wat ik hiermee heb is dat mijn benen niet meer goed aansluiten . Dit doordat dit schapen-shabrak zo dik is.
En het is idd een klap geld wat je hiervoor neer legt,..tenminste ....ik heb hem voor mijn verjaardag gekregen van mijn vriendin, hij was toen afgeprijst van 180,= naar 90,= (euro`s).

annemieke21

Berichten: 1139
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 14:48

Ik heb deze ook.
Hij gevalt me erg goed....
Ik heb em tussen zadel en shabrak. Dit heb ik omdat ie anders snel vies vwordt maar er is og een reden, namelijk als je em onder het shabrak doet zit er ruimte tussen dit ding en de shabrak dat er over heen gaat omdat de schapenvacht best dik is, het shabrak die er dan over heen gaat lligt niet goed op de rug van mn knollie.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 15:04

Waarom hebben jullie dan zo'n duur sjabrakje als het niet rechtstreeks op de rug ligt?? Schapenvacht is voor een gevoelige rug (huid, cq vacht) en waarom dan een gewone sjabrak ertussen???
Ik heb een volledige sjabrak, geheel onder het zadel, zo'n dik ding, maar heb geen problemen met aansluiten van mijn benen.

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 16:29

als je een goed passend zadel heb, is zo'n ding toch hartstikke slecht? Veel te dik! (ik wilde er nl. ook een, omdat ie zo schattig is, maar het werd me aan alle kanten afgeraden)

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 16:56

Citaat:
omdat ie zo schattig is


Daar heb ik hem dus niet voor gekocht en ook niet omdat ik een slecht passend zadel heb.
Mijn paard heeft zijn schoft kapot gekregen door het rollen en schuren van zijn zomerdek.
Ik heb dit gekocht om zijn rug wat beter te beschermen

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 17:01

Tallie, als dat zo is dan moet je de schapenvacht rechtstreeks op de huid leggen. Als je eronder nog een ander sjabrak legt is de functie van schapenwol weg!
Zorg er tevens voor een betere zomer deken zodat hij niet meer een kapotte schoft kan krijgen. Jij loopt toch ook niet met schoenen waar je elke dag bloed in hebt staan omdat ze slecht zitten?

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 17:17

hmmm, lekker ingewikkeld. Twee topics over bijna hetzelfde onderwerp. Kan je niet een verwijderen. Sta dus hier iets te vermelden wat bij een andere topic hoort.

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 17:39

Dit topic was alleen om te laten zien wat ik gekocht had.....
bij vraag maar raak vroeg ik me af hoe ik hem het beste voor kon gebruiken.
Staat dus helemaal los van elkaar eleonoor

Citaat:
Zorg er tevens voor een betere zomer deken zodat hij niet meer een kapotte schoft kan krijgen. Jij loopt toch ook niet met schoenen waar je elke dag bloed in hebt staan omdat ze slecht zitten?


En je denkt toch niet dat ik voor de lol mijn pony pijn heb laten lijden?? Ik heb het beste met hem voor en daarom staat hij nu ook zonder dek en heb ik dit schabrak gekocht...
Niet zo snel met je conclusies zijn.

En beschouw dit topic maar als gelezen.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 22:01

Een schapenwollen dekje is prima voor de rug maar alleen als hij rechtstreeks op de rug gaat en dus niet klooien met nog een ander shabrakje of onderlegger; je kan ze wassen hoor dus geen gezeur van "het wordt vies"!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 23:09

naja ik heb natuurlijk het hele chabrak ding, dus gewoon op de huid! maar idd je benen sluiten wat minder aan, maar zit wel super! vooral met een hoogopgooiend paard zoals Tobias!
en het chabrakje wordt niet zo snel vies hoor!
je hebt speciaal bontspul voor in de was! er wordt ook wel gezegd dat fohnen goed is!