Mijn 2 paarden in 1 les bij Herman

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Mijn 2 paarden in 1 les bij Herman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-02 10:42

Gisterochtend had ik met Max les bij Herman (Wientjes), om 10.00 uur s morgens dus dat betekende vroeg op, wij moeten er namelijk wel een eindje voor rijden. Mijn merrie Lafayette wordt sinds een paar weken door iemand anders gereden, die is ermee begonnen nadat het veulen afgespeend is en Jet een beetje bijgekomen was van alle spanningen. En ik moet zeggen dat gaat echt ontzettend goed tussen die twee, dus vandaar dat ik had voorgesteld dat ze in mijn les zou meerijden voor een half uurtje of zo. Dus zo heb ik met mijn 2 paardjes in 1 les gereden. Iedere keer als ik even ging stappen kon ik mooi Jetje in de gaten houden. Ik ben zo trots op mijn merrie die inmiddels zo veel heeft meegemaakt. Herman vond haar een goed paard met 3 goede gangen maar ze moet van achter veel sneller worden. Tevens zag hij niets van een eventuele onregelmatigheid (oude blessure). Dus Simone en Jet hebben huiswerk meegekregen.

Max ging ook heel fijn. Na de vorige les kreeg ik huiswerk mee dat ik hem veel ronder moest rijden omdat hij heel snel als het moeilijk wordt zijn hals eruit drukt. Dat rondrijden is goed gelukt maar kan natuurlijk altijd beter. Vooral in de moeilijke travers moest ik heel erg rond inzetten en toen dat eenmaal lukte kon hij ook echt mooi in de buiging komen. In het galopwerk heeft hij het ronde helemaal door, helemaal losgelaten in de bovenlijn blijft hij prachtig mooi rustig doorspringen en kan ik hem ook een paar passen terugrijden naar verzameling. Voor degene die weten hoe groot Max zijn galopsprong is, kunnen zich voorstellen hoe moeilijk dat voor hem is. Dat hele erge rond rijden is voor mij best moeilijk omdat ik dat in het verleden nooit zo gedaan heb. Bij een clinic van Peeters lang geleden (10 jaar of zo Verward ) moest ik dat ook al doen, hij maakte toen de opmerking dat ik 1 van de weinige wedstrijdruiters was die zijn paard in de proef nooit te rond reed dus daar niet bang voor hoefde te zijn en mijn paarden in de training best af en toe ronder in kon stellen. Grappig dat zo'n opmerking toch in je hoofd blijft zitten maar blijkbaar heb ik er niet genoeg mee gedaan.

happy worker
Berichten: 213
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: neeeederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 09:39

Fijn dat Jetje het toch weer zo goed oppakt na die zware blessure.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 09:43

Wat een luxe, je beide paarden zo bij elkaar in de les van Herman.
Fijn dat Jet het zo goed oppakt, jammer dat hij nog iets van de blessure in de beweging terugzag, maar was dat iets dat rijtechnisch te verhelpen was, dus niet iets mechanisch?
En de galopsprong van Max kennende moet het wel een heel tof gevoel geweest zijn als je hem zo'n eind door kan sluitn. Was de bak niet ineens ontzettend groot Haha!. Normaal ben je er in 3 sprongen door. *LOL*

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 23:21

Wat leuk dat je les zo goed ging zeg! Van verzamelen in galop kan ik alleen maar dromen!Toevalllig hadden wij de avond voor jou les van Herman bij ons op de manege. Jammer genoeg niet op mijn eigen paard maar gelukkig kon ik meerijden op een nakomeling daarvan. Moet zeggen dat ik het in eerste instantie best lastig vond om zo heel erg laag en rond te rijden aangezien wij normaal ook niet zo rijden. Vond het wel leuk dat mijn instructrice erbij was en zij samen overlegd hebben hoe ik hem nu het beste rijden kan! Aardige man vind ik het trouwens!

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 02:59

Fijn Astrid, dat het zo goed ging en dat je met trots naar jouw Jet kan kijken Knipoog .

Enne Jasmijn,.. volgens mij schreef Astrid dat Herman niets van die blessure terugzag B) .

By the way Astrid,.. nog gefeliciteerd met je blijde verwachting!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-02 06:35

Bedankt en je hebt gelijk Eyes, ik vroeg me af of ik het verkeerd geschreven had maar ja Jasmijn heeft toch een brilletje nodig Knipoog. Het is eigenlijk heel grappig dat ik er net zo veel plezier beleef om Jet met Simone goed te zien lopen als dat ik er zelf op zou zitten. Maar misschien komt dat wel omdat ik Max ook nog te rijden heb en er momenteel niet aan moet denken om 2 paarden in training te hebben.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 09:37

Haha Astrid, ik snapte er al niks van waarom je ineens niet meer allebei je paarden zelf reed, maar na dat andere topic werd het begrijpelijk!!!! Van harte gefeliciteerd!
Fijn dat je een goede ruiter hebt voor je andere paard!
Ze zeggen trouwens dat na de eerste 3 maanden de misselijkheid minder wordt, in de meeste gevallen althans. Zelf heb ik er nooit last van gehad.... gelukkig, maar ook heb ik beide keren niet lang door kunnen rijden vanwege rugproblemen. Dat vond ik het zwaarste van de zwangerschap - het niet kunnen rijden - Maar des te groter is de pret als je straks EN een kind hebt EN weer lekker kan rijden Haha!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 09:42

Bloos Bloos Lezen is ook een vak, dat blijkt wel weer
Maar des te beter zo!!!
Super dat dat dus toch helemaal goed gekomen is!!!
(Hadden jullie niet even een pb kunnen sturen zodat ik het had kunnen verandeen en niet zo voor banketstaaf sta? Haha! )

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 18:01

Herman Rules! Fijn dat het zo goed ging!!