onverantwoord inrijden ???

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

onverantwoord inrijden ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-02 20:30

Na aanleiding van het topic over het inrijden en opvoeden van Passion, moest ik even denken aan wat er op dit moment bij ons op de manege afspeelt.

Op de manege hebben we een shetje van ongeveer 2,5 jaar, Indiana. De eigenaar wil dat die nu al ingereden word. En dan dus echt niet verantwoord he!!!

Heeft hij dat beestje opgezadelt, komt hij naar ons toe. Ga maar inrijden, maak maar mak!!! En dan aan kinderen zoals fleury en ik die veel te groot zijn om op zo'n klein shetje te rijden (die dus ook een nog niet helemaal ontwikkelde rug heeft) dus het enige wat wij kunnen doen is proberen te longeren en zo, en er naast lopen. Maar dat is dus fout gegaan, het beestje heeft aangeleerd te luisteren naar degene die er naast loopt in plaats van naar de gene die erop zit. Dit is ons 1 keer overkomen dat wij op die manier dat beestje in onze handen gedrukt kregen. Maar er zijn heel veel mensen die op die manier dat beetje moeten inrijden.

Afgelopen zaterdag kwam ik op de manege. Waren ze met hem bezig. Een klein meisje, wat zelf amper door heeft wat de hulpen inhouden zat erop, en een paar andere kinderen liepen er naast. Die ernaast liepen stuurde het beestje en het kind dat erop zat zat om de seconde het beestje in zijn buik te trappen, omdat hij niet wou lopen. Zo leerd zo'n beestje toch nooit de koppeling tussen lopen en aansporen :S

Ik heb zaterdag dus maar even ingegrepen. Ik ben erbij gaan lopen en ben vooraan begonnen. het kind dat erop zat moest Stap zeggen, daarna aansporen en als ze dan niet luisterde dan kwam ik pas in het spel, en tegelijker tijd dat ik haar vooruit nam, spoorde zij haar nog eens aan. Dat ging op zich best goed, hij leek het na een tijdje te begrijpen. Alleen was het kind dat erop zat veel te ongeduldig!!! ik ergerde me hier verschrikkelijk aan.

Het probleem is, ik weet zelf niet veel van het inrijden van pony's. Ik probeer wat mij logisch lijkt, en dat doe ik dan. Ik doe het liever niet, maar dan komt het dier in handen van kinderen zoals zij die zaterdag met hem bezig waren. Dan word hij helemaal verpest. Ik haat de eigenaar dat hij dit op deze manier aanpakt. Maar ertegen ingaan heeft niet veel zin....

Zijn jullie ook wel eens eigenaren tegen gekomen die op deze manier omgaan met het inrijden van pony's of paarden. En wat vinden jullie, moet ik de volgende keer weer ingrijpen, of moet ik me er gewoon niet mee bemoeien!??

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-02 21:36

dat is het nu dus... de manege eigenaar (sorry was neit duidelijk, de eigenaar is de manege eigenaar!) doet dit nu juist, wat ik eigenlijk heel vreemd vind. Hij doet de meeste dingen dan wel voor de handel en het geld, maar zo onverantwoord heb ik hem nog nooit bezig gezien!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-02 15:32

Kijk ik voel me schuldig als ik die pony in de handen van kinderen achterlaat die helemaal onverantwoordlijk bezig zijn. Ik snap heel goed dat jullie vinden dat ik hetniet moet doen, maar ik kan gewoon niet toekijken hoe hun dat beestje helemaal in elkaar stampen omdat hij niet snapt dat hij bij aansporen moet gaan lopen, zonder in te grijpen. Ik zit nu wel veel te lezen over hoe je een pony moet inrijden en zo. Maar kijk als ik niks doe, tja daar kan ik gewoon niet zo goed tegen, dan ga ik me schuldig voelen omdat ik weet dat ik in kan grijpen zeg maar. Maar als ik dan ingrijp ben ik bang dat ik het fout zal doen....

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-02 23:04

Fleury je haald me de woorden uit de mond!!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-02 00:21

Ik denk dat je gelijk hebt fleur.... ik vond het er behoorlijk eng uit zien.... Ik wil me er ook niet meer mee bemoeien, tenzij misschien Debbie of zo er mee aan de slag gaat. Ik weet niet, als er tenminste iemand mee bezig is die er iets vanaf weet. Ik vind het echt super zielig voor Indiana, maar ik ga mijn eigen gezondheid er ook niet op riskeren. Als iemand verantwoordelijk met haar omgaat, wil ik eventueel wel helpen, maar alleen dan... conclusie.... ik bemoei me niet meer met Indiana!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Carowl, Dartel, GrapeshotBot, jitskenienke en 49 bezoekers