rijden in spijkerbroek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

rijden in spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-02 11:56

Ik zie hier op ITP regelmatig meiden in een spijkerbroek op hun knollies zitten. Niks mis mee hoor, moeten hun weten, maar dat zit toch niet?????

Ik heb 1x een buitenrit van een uur gemaakt op de pony van een vriendin (lang geleden Haha!) in een spijkerbroek en had heel mijn benen open gereden.
Ik doe dat dus echt niet meer!!
Ik doel hiermee trouwens wel op engelse zadels Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 12:04

Geen enkel probleem. Moet nog wel eens wat Engelse paardjes bijrijden, en dan doe ik dat ook gewoon in m'n spijkerbroek. Niet klemmen met je benen scheelt al heel veel doorrijpijn...

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 12:44

Oe dat doet echt pijn.Heel me benen lagen open doordat ik met spijkerbroek had gereden,en Bunny vond het nog eens lollig ook om te nep 'schrikken' Haha!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 14:57

Als ik niet zo lekker ben, of het is heel koud doe ik (over mijn rijbroek) zo'n skibroek aan. 2 Lagen stof, valt over mijn schoenen, en rijdt heerlijk.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 15:08

Ik rijd wel eens met spijkerbroek, maar heb toch liever een rijbroek. Of ik ga zonder zadel! Pling

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 16:04

Ik rijd eigenlijk nooit met een spijkerbroek, heb alleen een paar keer Bolivia uitgestapt zonder zadel met een spijkerbroek aan. Maar dan heb ik nergens last van, maar dat is natuurlijk ook anders als echt rijden.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 18:31

Dressuurmuts in spijkerbroek Haha! Ik rijd ook best vaak in een spijkerbroek, gewoon lekker makkelijk. Vroeger ging ik zelfs altijd in spijkerbroek naar de springles. Een heleboel mensen zijn verbaast dat ik mezelf nooit doorrijd maar daar heb ik dus geen last van. Ik gebruik wel de spijkerbroeken die al flink gedragen zijn waardoor de stof soepel en zacht is. Ook moet je een broek nemen die goed aansluit, dus geen slobberbroek.

Afbeelding

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 19:30

Er rijd echt niets beter dan een oude spijkerbroek Haha!

Ik maak er zelfs buitenritten van een paar uur mee, en ik heb nergens last van.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 19:32

Geef mij maar gewoon een rijbroek.

Sinds ik een rijbroek gewend ben gaat dat gewoon niet meer met spijkerbroek. Vroeger deed ik dat ook nog wel is als ik een klein buitenritje ging maken op me de oude Beer maar nu moet ik daarvoor echt een rijbroek aan doen..

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 19:37

bij mij gaat het als ik langer aan het rijden ben schuren.
ik heb zelfs een keer met een wijde skatersbroek gereden(lang geleden, nu draag ik die niet meer Haha!)
maar toen had ik nergens last van!

jis_nik

Berichten: 35
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: A*dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 19:38

Nou, ik vind het dus heel lekker zitten! maar wat hoor ik? Je mag niet met spijkerbroek omdat:
* als je zonder zadel rijdt je de vacht van de pony eraf schuurt
*als je met zadel rijdt je het leer beschadigd!!
dussss, dat wist ik niet. dat word, rijbroek!!
=x~*JiS*~x=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 19:53

Ik stap ik er ook wel eens op in m´n spijkerbroek.
Let er bij het kopen van m´n broeken ook altijd op of de dikke naad wel aan de buitenkant zit ipv aan de binnenkant.
Je zult mij dan ook nooit in een Levis zien, die hebben de dikke naad altijd aan de binnenkant zitten.
Wrangler heeft wel broeken met de dikke naad buiten en de dunne naad binnen.
Je hebt dan echt geen last van kapot rijden.

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 20:20

Ik mag niet met een spijkerbroek rijden want ik heb genoeg rijbroeken maar het lijtk me niet lekker zittem

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 20:31

Ik rijd ook in (wrangler) broek (ik doe ook western he) maar als ik naar iemand ga die dresssuur rijdt ga ik ook in mijn spijkerbroek maar ik heb ook een enkele naad aan de binnen kant, dus ikkan me haast niet open rijden.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 21:59

Leuk topic ik heb er gister nog met spijkerbroek op gezeten want had geen tijd om een rijbroek aan te trekken en na 10 minuten auuuwa ben eraf gesprongen en heb laura er maar ff opgelaten want ik kon niet meer.. had ook een keer ff met spijkerbroek gereden en toen had ik kapotte benen. Maar zonder zadel stap ik er wel es mee op...vooral lui'ig heid

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 22:06

Soms maar meestal gewoon in m'n rijbroek. Die mag vies worden, de meeste van m'n spijkerbroeken niet Haha! .

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 22:07

Ik heb een tijdje een Quartertje gereden maar na drie keer in (drie keer een andere) spijkerbroek gereden te hebben heb ik toch maar weer gewoon m'n rijbroek aangetrokken. Alle broeken kropen op waardoor de zweetbladen precies langs m'n blote enkels schuurden.

In een Engels zadel heb ik nooit met spijkerbroek gereden, hooguit uitgestapt of even voorgereden. Ik vind een rijbroek toch lekkerder zitten. Afgelopen zomer toen Ret mok had en ik alleen met hem mocht stappen ben ik er zonder zadel met spijkerbroek op gaan zitten. Dat is de eerste en enige keer in m'n leven geweest dat ik me heb open gereden. Nooit meer zonder zadel met spijkerbroek dus. Haha!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 22:11

Ik doe het wel eens, maar dan heb ik chaps om, gewoon lage, dan gaat het wel, maar van de week stapte ik zo op een pony, en toen ik er af kwam waren mijn benen lekker rood Frusty Nooooit meer dus Knipoog

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 23:33

haha
Ik heb zelfs een speciale spijkerbroek als rijbroek. Alleen is die wat et groot en heb ik hem pas 1 keer aangehad. Maar die ene keer was wel 4 uur lang op een buiternit en ik had nergens last van

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 23:35

Ik zie wel eens mensen op hun paard zitten met een rijbroek met sokken, ik vraag me altijd af hoe ze er in godsnaam opblijven zitten. Als ik dat doe heb ik het gevoel dat ik gewoon wiebel. In een spijkerbroek kan ik weg gewoon rijden, heb er totaal geen problemen mee, ook niet met openrijden. Mogelijk nog beroerder is een spijkerbroek met lange chaps aan, zie dan maar eens op een lastig paard te komen, een rijbroek is dan 10 x beter. Wat ik ook wel eens gedaan heb is op mijn korte broek even snel een paard rijden, ik was ergens, en er moest er een gereden worden, dus ik sprong er in mijn korte broek op. Was een braaf paard, dus het ging goed, soms wel even doorbijten, heb mezelf ook niet opengereden.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 10:06

Rijden in een spijkerbroek gaat prima, mits idd de dikke naden aan de buitenkant van je been zitten. Ik rij af en toe wel in rijbroek, ligt er maar net aan wat er in de was zit...

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 13:45

Ik rijd faust wel meer in een gewone spijkerbroek ,wel 1 die niet té los zit. En ik moet zeggen , heet gaat prima!!
Ik heb vroeger wel eens in een kortee broek gereden ... haha ik weet het , heel dom!!!! Maar het was eecht WARM een ik reed toen nog maar een maand , dus dat was altijd maar een half uurtje ... En ik dacht "het zal wel geen kwaad kunnen" HA wel dus, doe ik nooit meer!!

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 13:59

ik rijd altijd met spijkerbroek aan behalve als ik een uurtje intensief op een engels zadel moet gaan rijden... (school) engelse zadels hebben hele dunnen beugelriemen waardoor je makkelijker openschuurt.
daarnaast trek je bij rijden altijd een spijkerbroek aan met een enkele naad aan de binnen kant (wranglers, texas bull)
ik vind het heerlijk rijden zo...

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 17:00

Zit lekker hoor absoluut geen probleem mee Lachen
Laatst bijgewerkt door Avanti op 01-12-02 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 18:19

Geef mij maar een rijbroek.
Heb nooit met een spijkerbroek gereden, misschien vroeger ooit is.
Maar lijkt me zo schuren aan je benen.