Jerai......Ik weet het niet meer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Jerai......Ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-02 19:48

Vandaag kwam weer de dierenarts bij Jerai, omdat ze zienderogen achteruit ging deze week.

Ze is in 2 weken tijd vel over been geworden, ze glimt niet meer en ik krijg het idee dat ze het opgeeft.

Ze heeft weer 2 spuiten gehad met pijnstillers en vanaf maandag gaat ze van de quadrisol af en over op een sterkere pijnstiller. Eigenlijk had ze deze week al van de pijnstillers af moeten zijn.

Mijn ouders waren er dit keer bij, omdat ik bijna geen normaal woord meer uit kan brengen, elke keer als ik Jerai zie breekt mijn hart, ze is zelfs geen schaduw meer van wat ze nog geen maand geleden was. Ze lijdt verschrikkelijk veel pijn, iets wat ze echt niet verdiend. Ze heeft ook wel haar goede momenten en dat maakt het extra moeilijk. In een keer is ze er dan weer, is ze weer vrolijk.

Na de pijnstillers knapte ze wel op en mijn ouders waren mee voor de belangrijke vragen. We gaan het nu weer een weekje aankijken en het is nu ook duidelijk voor de dierenarts dat er snel wat moet gebeuren, want Jerai (en ik ook) gaat op deze manier kapot. Ze gaat nu iig op zwaardere pijnstillers en daar moet ze zich beter door gaan voelen, maar uiteraard is dit geen blijvende oplossing.

Verder gaat de dierenarts proberen of er op een andere manier wat te doen is voor Jerai dan opereren.

Als opereren de enige mogelijkheid is, dan weet ik nog niet wat ik moet doen. De operatie houdt in dat ze de pees doorsnijden / insnijden, daar was hij nog niet helemaal uit. In ieder geval zou dan eerst het ene been geopereerd worden en dan na revalidatie van het eerste been het tweede been. Bovendien moet ze helemaal onder narcose. De paarden die in Amerika geopereerd zijn, waren allemaal een stuk jonger en bovendien heeft Jerai ook nog een slecht achterbeen.

Ik hoop zó dat aan het eind vd week blijkt dat er een andere mogelijkheid is, maar ik krijg steeds minder hoop en ik hou er steeds meer rekening mee dat Jerai er heel binnenkort niet meer zal zijn.

Ik weet echt even niet wat ik nu moet doen…. ik weet ook niet of ik er nog wel goed aan doe, ze is nu gelukkig wel van de pijn af, maar hoe lang kan ik dit zo door laten gaan, moet ik haar wel laten opereren, ik wil haar zo graag alle kansen geven die ze verdiend, maar ga ik niet te ver.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 20:13

Ik weet verder niet wat er gebeurd is, maar ik vindt het echt heel erg dat je haar zo achteruit ziet gaan.Ik hoop echt dat de medicijnen aanslaan en dat je paardje weer beter wordt.Veel sterkte

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 20:33

Ik weet niet wat je paardje mankeert maar laat alsjeblieft geen zenuwen doorsnijden. Pezen doorsnijden lijkt me ook geen goed plan(wil ie echt pezen gaan snijden).

Bij zenuwsnede raakt al het gevoel weg en kan zware schade tot gevolg hebben door bv een verwonding die niet gevoeld wordt en niet gezien kan worden.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 20:41

';( Heeeej Bah wat een rotnieuws weer over Jerai Boos! Ik hoopte zo dat het de laatste keer goed zou komen...Helaas....
Ik hoop echt zo voor jullie dat het deze keer wel gaat lukken, met de zwaardere pijnstillers..
Heel veel succes..!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 20:42

Vreselijk... wat willen ze doen met de pezen dan? er is een nieuwe techniek om een soort gaas over de pees te doen.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 21:42

Ow, wat vreselijk voor je en ook voor Jerai natuurlijk. Heel veel sterkte komende tijd!

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 22:00

Wat erg voor je en jerai
veel sterkte

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 22:04

heel veel sterkte! lijkt me hele erg je paardje achteruit zien te gaan, nogmaals veel sterkte!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 22:18

Wat erg dat het nu weer zo slecht gaat met Jerai, terwijl je vorige week toch het idee had dat het vooruit ging.
En het ergste is natuurlijk nog dat je in feite niets voor haar kunt doen, alleen maar toe kan kijken hoe ze achteruit gaat, dat lijkt me echt vreselijk!

Ik zal voor je duimen dat het deze week toch weer vooruit gaat met Jerai en een operatie niet nodig is.

Heel veel sterkte jullie allebei,
richtje

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 22:44

brrr wat een naar bericht zeg! jeetje wat rot voor jou! en je was nog wel zo blij met jullie nieuwe plekje (en verzorgster) heel veel sterkte gewenst voor jullie allebei Lovers

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 23:30

Tjee...wat een tegenslagen!
Heel veel sterkte!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-02 23:55

Ten eerste bedankt voor de reacties. Van wat wij ervan begrepen, snijden ze de pees half of helemaal door, dus met zenuwen en al, idd een vorm van zenuwsnede dus, maar dan in de schouder. Probleem is ook dat ze het nog nooit gedaan hebben en dat ik het gevoel krijg dat het dan toch een soort expirimentele operatie wordt.

Ik heb er vanavond nog goed over nagedacht en ik heb dus besloten dat als ik aan het einde van de week te horen krijg dat een operatie de enige optie is, dat ik er dan mee stop, omdat ik het gevoel heb dat dat echt te ver gaat.

Over dat gaas hebben ze het niet gehad, ik zal het zeker vragen en ik wil ook nog vragen of ze de pees kunnen inspuiten, maar ik denk ook dat ik er niet goed aan doe door de pezen te laten doorsnijden.

Gelukkig deed ze het vanavond op de pijnstiller heel goed en was ze in ieder geval een stuk happyer.

PridesRanchJarig

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 00:05

Mag ik vragen wat er met Jerai precies aan de hand is?

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-02 00:08

Tuurlijk mag dat. Jerai heeft zowel aan de linker- als een de rechterkant een onsteking van een buigpees in de schouder. Helaas hebben ze dit Nederland nog nooit gezien. Wel lager in het been uiteraard, maar nog nooit op deze plek. Vandaar dat het dus ook zo moeilijk is, ze kunnen geen duidelijke prognose stellen, omdat ze er 0,0% ervaring mee hebben.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 00:14

Verdorie Patricia Boos! Het zit jou en Jerai ook niet mee
Nja, meer dan mijn medeleven betuigen en Jerai en jou veel sterkte wensen kan ik helaas niet doen Scheve mond
Kusje aan jou en Jerai Lovers

PridesRanchJarig

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 00:17

En verwennen mag. Knipoog

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 00:34

Ach arme Jerai....heel veel sterkte de komende week en met de erg moeilijke beslissingen...
Knuf Lovers

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 00:37

Jeetje Patries. Ik hoop echt voor je dat de artsen wat voor je kunnen doen...Heel veel sterktje en ik zal aan Jerai en aan jouw denken...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 01:27

Och Patries, wat verdrietig allemaal Verdrietig ! ik hoop zo voor jullie, dat het zich allemaal toch ten goede keert Scheve mond !!!!
Ik wens jou (en Jerai natuurlijk ook!! héél véél sterkte!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 01:33

Wat ellendig zeg !
Heel veel sterkte de komende tijd, ik duim voor je !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 09:11

Wat naar dat jullie steeds zoveel ellende hebben Verdrietig
Ik hoop heel hard voor jullie dat ze nog wat vinden om haar beter te laten worden.
Geef haar maar een dikke knuffel van mij.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 10:46

Toen ik je vorige week sprak vond ik het al moeilijk. Ik vind het gewoon zo K L O T E voor jou en voor Jerai. Ik wou werkelijk dat ik wat kon doen, maar ik kan niet meer dan aan jullie denken en hopen, hopen, hopen en hopen!

Heel veel sterkte en een dikke kuf voor allebei!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 11:48

Wat een rotsituatie! Ik hoop echt dat de artsen wat voor jou en Jerai kunnen betekenen!
Heel veel sterkte!!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 13:36

wat klote zeg, ik kan jammer genoeg niet meer doen dan je sterkte wensen.
Geef Jerai ook maar een knuf.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-02 13:54

Oh wat erg zeg! Het moet idd vreselijk slopend voor je zijn, om zo machteloos te staan.
Ik hoop heeeel erg dat de artsen met een andere oplossing komen, en anders mischien bij een andere kliniek een second opinion? Als ze er maar niet te veel tijd over laten groeien, dat zou je paard niet ten goede komen.
Heel veel sterkte, ik ga voor Jerai duimen.