Hoe ga jij met je onzekerheid over je paard om???

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Hoe ga jij met je onzekerheid over je paard om???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-02 20:49

Ik neem aan dat ik niet de enige ben die een paard op stal heeft staan
waar de kreupelheid een mysterie van is....

Mijn paard is op de foto's 100% goed maar in een buigproef stokkreupel.
Dit is zo'n 3 jaar geleden begonnen en in april 2001 is hij voor het laatst gefotografeerd en onderzocht, dit was onze second opinion.
Nu heb ik het idee dat hij de laatste tijd slechter loopt. Stijf is hij natuurlijk toch wel geworden. Ook wat rustiger en lustelozer lijkt wel. Niet meer zo maf met buiten zetten.
Ik vraag me af wat ik ermee moet. We hebben al zoveel kosten gedraaid en er is niks maar dan ook helemaal NIKS uitgekomen. We hebben alles geprobeerd wat kon maar niks hielp. Maar nu.......is het gewoon afwachten......wordt ie slechter.......en de vraag is wordt het zo slecht dat ie in het dagelijks leven last krijgt?? Maar wanneer weet je dat?? Moet je hem dan elk jaar op de foto zetten en buigproeven laten doen???
Ik weet het zo langzamerhand niet meer. Van de ene op de andere dag kan het wel ineens op zijn.

Het laatste wat ik wil is dat mijn paardje pijn lijdt in de wei en op stal maar ja ik ben dr nog niet achter hoe ik erachter kom wanneer hij dat heeft.

Ik vraag me af hoe anderen met de onzekerheid omgaan. Momenteel heb ik het gevoel dat het binnenkort over is. Terwijl daar eigenlijk geen duidelijke aanwijzingen voor zijn.

Nou ik hoor het wel van jullie.


Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 17:32

Um voor mij komt het over dat jullie denken dat mijn paard geestelijk niet in orde is. Hoewel hij dus nu minder aandacht krijgt dan eerst mankeert hij toch wel degelijk wat aan zijn voet......maar wat dat weet ik dus niet.
Ik rijd er niet meer op dat ging niet meer en kon ik niet meer omdat ik me schuldig voelde. Hij wilde ook gewoon niet meer lopen. Als ik er nu op stap is het een en al verzet en moet je hem ook vooruit blijven rijden. Dus daar heeft hij geen plezier meer in. Dus nu hij stil staat is hij dus stijver geworden.
Van de zomer zag hij er fantastisch uit en was nog vol pit. Misschien is het wel het tijd van het jaar....

Over dat moment opname, we hebben meerdere keren buigproeven laten uitvoeren in de loop van de tijd dat we gedoktert hebben.....alle keren was het niet goed, ook met rijden onregelmatig en vooral rechtsom soort verzet. Als je hem aan de longe zet ook weer verzet en onregelmatig.

Misschien moest ik duidelijker zijn met mijn vraag. Eigenlijk is mijn vraag: Wie heeft er ook een paard die medisch onverklaarbaar keupel is?? En hoe peilen hun of hun paard erg verslechterd of pijn lijd in het dagelijkse leven?? Want ik vraag me dus af of ik misschien weer foto's moet laten maken en/of weer buigproeven uitvoeren 1x in de zoveel tijd.


Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 20:22

Ja ik weet dus ook niet wat ik ermee aan moet. Ook bij mijn paard zien anderen er niets aan......ja een lichte onzuiverheid was het toen en mijn gevoel dat ie gewoon niet wilde/kon en niet van dwarsigheid. Ik rijd er niet meer op omdat ik een ander wedstrijdpaard heb en het dus ook niet meer ging. Hij heeft zijn top gehad en ik vond het beter hem op de wei te zetten. Heb eerst overwogen om een ponyruiter erop te zetten, dat was mislukt en een ander wilde ik niet.
Wat doet Dorine als ik vragen mag?? Ik ben wel zeer geinteresseerd in dat soort dingen namelijk.
Ik ben ook bij 2 klinieken geweest...............echt frustreerend!!!!!
Ik hoor het wel doei

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 23:26

Ja we hebben alle wegen al gehad....... Verdoven van delen van het been en dan kijken waar het zit. Gewrichtsinjectie, speciaal beslag.

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-02 15:48

Renske20: Ik ben het inderdaad helemaal met je eens dat ook mijn paard zich wat minder erbij voelt horen doordat het jarenlange ritme weg is. Ik heb dus ook met hem een tijd gehad dat ik ging wandelen en wat poetsen en gewoon wat aan frotten met hem. Ook omdat ik het idee had dat hij zich wat ongelukkig voelde. Hier heb ik momenteel geen tijd voor maar ik vind het nu wel redelijk gaan wat betreft zijn gedrag met nu en toen. Ik denk dat hij er wel aangewend is een beetje. Daarom had ik toen graag een ruitertje voor hem wat hem wat aandacht gaf en erop rond reed om te kijken of dat wel ging. Maar dat is dus mislukt en een ander wil ik niet, mijn moeder doet daar moeilijk over anderen op de plaatst dus dat is geen optie meer.
Wat dat spul betreft. Ik heb Cortaflex gebruikt is dat op dezelfde basis als jou spul of heb je er nooit van gehoord?? Dat was onzettend duur spul en ik betwijfel of het iets verbeterde. Heb je meer informatie van jou siroop?

Alane: Jouw stukje is fictief dat heb ik gezien. Maar dus uitgaande vanaf zijn 3 jaar....hij is nu 14 en ik heb hem 9 naar, 2 jaar is hij bij anderen geweest dus vanaf zijn 3tm5. Dus ik weet wat er met hem gebeurd is in die tijd.

Daan: Ze heet gewoon Dorine op bokt neem ik aan. Ja je weet nooit wat zij te vertellen heeft en dat ze niet kan genezen dat begrijp ik. Misschien "voelt' zij wel iets waar anderen nooit aan gedacht hebben.


Algemeen: Het is voor mij gewoon onacceptabel dat mijn paardje vanaf zijn 11e al niet meer mee kan doen. Heeft op het hoogste niveau gelopen. Als je er nou opstapt kun je er niks mee.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Avelienvd, DogWords, elfje72, JeRekers, Mark0919, mooney, Myrthe_bz, sterregoud, Vagabondo en 42 bezoekers