Even een dipje...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-01 23:17

Razinda heeft weer een hele opgezette lymfeklier onder haar kin. Aan de rechterkant, de kant waar ze is geopereerd. Een opgezette lymfeklier wijst er altijd op dat er iets niet goed zit van binnen, of dat er een ontsteking is. Nou ben ik zo bang dat er iets mis is met die geopereerde plek. Ik ben zo bang om haar kwijt te raken. Het is niet eens zeker of het allemaal wel goed komt, en wat er gebeurt als de volwassen kiezen door gaan komen. Ze komen in elk geval niet recht boven de onderkaak te liggen. Dus het kauwen zal altijd links moeten. Ook een wortel kan ze niet gewoon eten. Daar moet ze eerst 100 stukjes van afschrapen. Ik ben zo bang dat het mis is met haar...

Verder zit ik er zo vreselijk over in dat ze zo klein is. Ze is nu 1.60/1.61 maar ze toont zo klein. Jurita is maar 2 cm groter, maar die is wat overbouwd en daardoor een stuk groter. Echt stom dat ik er zo mee zit, maar ik heb gewoon het gevoel dat als ik er op zit dat het geen gezicht is en dat mijn benen er een eind onderuit steken.

Verder vind ik het zo erg dat Jur niet meer de sport in kan. Ik heb echt de ambities om hoog te komen, maar het kan gewoon niet. Veel mensen, waaronder mijn ouders, zeggen: waarom zoek je niet iemand voor haar dan kan je een leuk wedstrijd paard komen. Of allebei weg doen en dan een paard er voor terug kopen. Maar ik kan en wil het gewoon niet, ik ben veel te gehecht aan mijn paardjes. Ze blijven tot het einde bij mij. En ik hoop dat Jur minstens 25 wordt en dan koop ik daarna wel een wedstrijd paard. Alleen ben ik dan al 40 ofzo.

Tegelijkertijd denk ik dan aan het moment dat ooit gaat komen, dat ik ooit afscheid van ze zal moeten nemen en misschien een hele pijnlijke beslissing zal moeten maken. Daar word ik dan zo verdrietig van. Ben er even een beetje depri van. Sorry, moest het even kwijt... Verdrietig

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-01 13:35

Hartstikke bedankt voor jullie lieve reacties, had ik echt even nodig.

Ik wil Jur echt niet kwijt, ook niet aan een bijrijder. Ze is ook niet zo makkelijk en ik zou dan de hele tijd in de stress zitten of alles wel goed ging. En ik maak me ook zo'n zorgen of het niet oneerlijk is om met haar te rijden. Maar als ze pijn heeft zou ze toch wel kreupel gaan lopen? Als ik haar niet rij wordt ze ook alleen maar stijver en dikker en dat is ook weer niet goed voor haar benen. Gisteren heb ik haar alleen maar gepoetst en ik heb zelfs uit pure frustratie reiki gedaan, terwijl ik daar normaal veel te ongeduldig voor ben.

Ik zou natuurlijk graag een derde paard willen (bij mij op stal zou er nog 1 stal vrij gemaakt kunnen worden). Maar wat als ik wil verhuizen, deze stal ik super goedkoop, maar dat vind ik nergens meer, tenminste niet in omgeving Breukelen. Dan moet ik er 1 verkopen en ik ken mezelf, ik kan dat niet. Ook al zeg ik nu dat ik me niet moet gaan hechten aan een nieuw paard. Op Frulana kan ik wel gaan rijden weer, maar zij staat op een andere stal (bij de eigenaar thuis) en dan moet ik toch iedere keer op en neer rijden. En waar haal ik de tijd vandaan, naast mijn werk. Maar misschien ga ik vandaag wel even bij haar kijken en komen de kriebels weer om te gaan rijden. Ik heb immers nog een startkaart voor haar. Maar Frulana was ook niet de makkelijkste dus ik weet niet of ik daar zin in heb...

Tja en wat betreft de stokmaat van Razinda, ze is niet overbouwd ofzo, dus voor mijn gevoel zal ze niet veel meer groeien. Hoewel Jurita wel overbouwd was, maar dat nog steeds is, dus misschien is dat gewoon de bouw. Maar ze lijkt echt op een pony vind ik. En het is natuurlijk een merrie, die groeien minder dan een ruin op die leeftijd toch?

Het temperaturen doe ik trouwens sowieso erg vaak en gisteren had ze precies 38 graden, nog geen koorts dus. Straks ga ik er weer heen en dan weer temperaturen. En vanavond weer.

Pff genieten van dingen is zo moeilijk voor me, met al die twijfels en zorgen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-01 16:35

Dank je wel!

En ik heb vandaag besloten dat als Frulana terug is (staat nu bij de hengstenhouder om voor de 2de keer gedekt te worden), dat ik haar weer ga rijden. Ik ga me inschrijven voor 10 juli hier in de buurt. En ik zal niet alle dagen rijden, maar ze staat in de wei en verder kan de eigenaar haar ook beweging geven! Als ik weer wedstrijden kan worden word ik ook weer meer gemotiveerd en heb ik er weer zin in. En vandaag bij m'n stalgenoot geweest (die is weer terug) en die gaat me helpen en ook met Razinda. Ik begin er weer een beetje zin in te krijgen (ondanks alle zorgen)!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-01 18:36

Dank je wel, lief van je!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-01 23:38

Het ene moment denk ik; ik moet haar blijven rijden om haar soepel te houden enzo. Het andere moment denk ik; misschien moet ik maar nooit meer op haar rijden want misschien heeft ze wel pijn. De ene keer is ze erg sloom en de andere keer lekker voorwaarts, maar tot nu toe (afkloppen) loopt ze wel goed. Ik weet het gewoon niet. Misschien moet ik Rodinde maar eens naar haar laten kijken.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mirjam79, tienus63 en 109 bezoekers