We are back!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

We are back!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-02 22:48

Jaja vandaag heb ik weer een sprongetje gemaakt.. Ook al was ik ontzettend bang. Scheve mond
We hadden vandaag ponyclubles en we gingen springen.
Ik was helemaal gespannen en best wel bang...
Maar heb de eerste sprong toch gemaakt. Een weigering, mijn schuld, ik verstijfde en werd bang..
Opnieuw aangereden en ze sprong! Was wel een opluchting.. 2e keer aangereden en ze sprong weer goed.
Ze vond het hartstikke leuk en was super ontspannen..
Ik heb daarna nog een paar sprongetjes gemaakt maar durfde nog niet hoger dan 40/50 cm. Maar goed om mee te beginnen...
Ik heb iig weer gesprongen, en ben wel een beetje trots op mezelf..
Ik vind het nog steeds eng, maar wel al minder.
Vorige week ofzo had ik al gesprongen met de pony van Oester om een beetje mijn vertrouwen terug te krijgen maar toen durfde ik ook niet hoger dan 40 cm.
Maar als ik zo weer langzaam en rustig aan de slag ga, en ook wat spring met ponys die al meer ervaring hebben komt het vast allemaal goed.
Maar dressuur blijft het leukste. Schijnheilig

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 22:55

gelukkig dat het goed ging!
maar als ik vragen mag waarom was of ben je een beetje je bang dan?
gelukkig dat je dus nu je vertrouwen al een beetje terug heb! komt vanzelf wel goed denk ik, jullie zijn een superstel! Lovers

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-02 22:58

Ik was niet een BEETJE bang, ik was SUPER bang.
Zoek maar ff terug naar mijn topic, heeft geloof ik op paardenpraat gestaan.
Ik zal zo ook ff gaan zoeken..

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-02 23:01


Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 23:41

Nou ik ben ook nooit een held geweest met springen, zal ik ook wel nooit worden . Al was het met mijn eerste eigen pony (Davy) wel leuk, hij was namelijk Nederlands kampioen springen geweest en bij hem hoefde je alleen maar te sturen als de bel ging, dat beestje sprong wel Haha!. Hij stond ook alleen in een springweitje en daar ging hij s'avonds ook vaak zelf een parcourtje springen Schijnheilig }> , zo leuk vondt hij springen Haha! Haha! . Met Demi heb ik springen wel afgeleerd Verward , zij kon er namelijk helemaal nix van . Meestal rende ze vol ijver op de hindernis af maar dan stopte ze toch even vlak ervoor Verward en dan ging ik zo zitten van OPNIEUW en dan sprong ze toch nog Verward en dan met 4 benen tergelijkertijd zodat als je weer in het zadel geland was je rug half gebroken was }> Verward
Nee inderdaad geef mij ook maar DRESSUUR dat is veel leuker Schijnheilig

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-02 23:56

Ben ook geen springer, vroeger wel, maakte mij niet uit alles en op elke manier op elk paard. maar heb nu gezin, baan enzo word toch voorzichtiger

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 10:53

Wat goed! De 1e stap is er iig. Misschien ga je het zelfs leuk vinden?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-02 14:08

Ik hoop het.. Heb het altijd leuker gevonden dan dressuur. Heb toen ook een oefenwedstrijd met dr gesprongen en dat ging super goed!!!! Echt ontzettend goed. Ze sprong alsof ze dat al jaren deed. En ik vond t zo machtig, zon parcourtje.. We waren gewoon 1 en vlogen over alle hindernissen heen. Super vond ik dat..
Maarja nu ben ik gewoon echt mijn vertrouwen kwijt..

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 15:05

Ik hoop dat je snel weer wat vertrouwen in het springen krijgt. Ik heb ook tijden gehad dat ik absoluut niet wilde springen.
En dat terwijl springen erg leuk kan zijn, dat weet je zelf ook.
Meer dan hopen kan ik helaas niet voor je doen.

Hou je ons op de hoogte van het springen ? Lachen

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 15:25

Ik herken het een beetje. de eerste keer dat ik expensive had ben ik ook gevallen met springen en een half jaartje daarna weer..toen heb ik een tijd nix durfen te springen, en nu durf ik weer 60 cm te springen maar ik heb hoger gedurft (niet veel) maar dat durf ik niet want expensive stopt soms ook voor de hindernis en boogiegirl is er zo afgevlogen en een andere vriendin haast ook.. dus ik vind het heel goed dat je weer een sprongetje hebt gemaakt. ik was ook altijd kei bang daarna.. helemaal zweten en hart bonkte heel hard.

Mellow

Berichten: 6469
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 17:25

ik heb ook springangst gehad.
heb rond de 1 meter gesprongen ooit en daarna ben ik een keer gevallen en durfde niet meer.
mijn probleem was dat ik na ging denken over wat allemaal fout kan gaan.
dat moet je niet doen.
nathalie je hoeft geen grote sprongen ofzo te maken.
al is et maar 30 cm je bent tenminste weer aan het springen.
succes.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-02 19:33

Thanks allemaal!
Ik heb springen dus altijd super gevonden geen probleem met 1.20 ofzo.. Vond ik alleen maar leuk! Hoe hoger hoe beter!
Maar nu t liefst lekker laag. En ik denk dat dat voor ons beide goed is. Voor Camilla's techniek (al is die al super!) en voor mijn vertrouwen.
Ik hoop toch in de zomer ofoz weer eens een springwedstrijdje te springen. Maar daar moet ik nu nog niet aan denken want dat durf ik echt niet.
Ben allang trots op mezelf dat ik gister toch een paar sprongetjes gemaakt heb!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 20:50

Go Natje en Kameeltje Haha!
Blij dat je een beetje over je angsten heen bent, nu doorgaan he Knipoog

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 22:41

Ik heb pas ook voor het eerst met Amadeus gesprongen, ik was dankzij Jacky bang geworden, omdat die altijd ging crossen... Amadeus gaat juist niet crossen Haha! die moet echt aangemoedigd worden... Maar toch spring ik ook met hem liever niet meer, hij is een beetje lomp en aan een dressuurzadel heb je dan niet veel steun...