Mijn pony heeft niet lang meer...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Mijn pony heeft niet lang meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-02 21:17

Een jaar of 3 geleden heb ik mijn pony Lotje aan mensen gegeven die haar een geweldige oude dag konden bieden. Lot stond toen bij een manege voor gehandicapten, zij ‘leenden’ haar van mij. Ze heeft daar 2 jaar gestaan en toen kreeg ik de vraag of ik haar terug kon nemen omdat ze een betere jongere pony konden krijgen en omdat Lot daar een beetje wegkwijnde. Aangezien ik haar toen zelf niets kon bieden, ik stond op een dressuurstal waar de paarden weinig beweging kregen buiten het rijden om en zeker omdat een oudere pony goed in beweging moet blijven, heb ik geprobeerd iemand te vinden waar ze haar oude dag kon slijten.

En dat is gelukt, via de fokkers van Jurita kwam ik in contact met hele lieve mensen die Lotje een oude dag wilden geven en af en toe kleine kinderen op haar zouden laten rijden. Ze hadden zelf een paar mooie stalletjes en weiland bij huis waar de pony’s iedere dag in konden wanneer ze maar wilden. Ik had haar zelf nooit zoiets kunnen bieden. Behalve Lot hebben ze ook een Shetlander, een C-pony en sinds kort een Fjord. Verder hebben ze nog een aantal andere dieren.

Ik ben in de afgelopen jaren Lot af en toe blijven opzoeken, en blijven bellen met de familie hoe alles ging. Ze wordt natuurlijk een dagje ouder, maar ze had nog zoveel plezier in haar leven. Kinderen rijden al lang niet op haar, ze mag iedere dag doen wat ze zelf leuk vindt, eten zoveel ze wil. Ze heeft veel nodig want ze werd snel mager door haar leeftijd, ze is ongeveer net zo oud als ik, dus een jaar of 25. Ik heb haar van mijn ouders gekregen toen ik 12 jaar was.

Maar goed, afgelopen zondag werd ik gebeld door de nieuwe eigenaresse van Lot, ze vertelde dat Lot erg aan het achteruit gaan is. Ze heeft geen goede en slechte dagen meer, maar meer slechte en slechtere dagen. Ze dacht dat het niet lang meer ging duren en ze vond dat Lotje ook nog mijn pony is en dat ik ook mee moest beslissen over hoe nu verder. Gelukkig dachten we precies hetzelfde over de manier van inslapen, dat is wel heel fijn. Toen we het daar over hadden, moest ik echt moeite doen om niet te gaan janken.

Over 2 weken als ik vakantie heb, ga ik haar opzoeken, en dan kan ik zelf ook kijken hoe ze er aan toe is. Toch hoop ik dat ze de winter nog doorkomt en nog van een zomer kan genieten. Eerst had ik bedacht dat ik er niet bij wil zijn, als het moment komt… maar nu heb ik zoiets van: ik moet er gewoon bij zijn, dat ben ik haar verplicht. Ook al is zoiets nog zo afschuwelijk om mee te maken. Ik heb haar toch 11 jaar bij me gehad.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 10:48

Merel Blom schreef:
|( Huilen Huilen Huilen

Kan hier echt wel om janken. Lotje was de eerste pony waar ik een rondje draf op vol hield. Komt mijn broer nog ene keer bij jou in de buurt? zo ja: dan ga ik graag mee. Zou eigenlijk nog wel graag de pony die mij heeft leren rijden gedag willen zeggen Huilen Verdrietig Verdrietig


Merel, wat lief van je! We kunnen haar binnenkort wel samen gaan opzoeken, dan heb je haar iig nog een keer gezien!

Geral, ik heb het al vastbesloten, ik blijf bij haar tot het einde. Ik heb haar dan niet vanaf het begin gehad zoals Razinda, of Jur vanaf 3,5 jaar, en ik heb geen idee wat er vroeger met haar gebeurd is (ik had haar van een handelaar) maar we hebben samen zoveel meegemaakt, ik moet dat gewoon doen.

Bedankt verder voor alle reacties!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 10:53

Hier een paar foto's van Lot:

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 13:56

Nu zit ik echt met tranen achter mijn bureau... Bedankt, allebei...

Als ik haar heb opgezocht zal ik nog een update geven over hoe het met haar gaat.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-02 14:15

Toen ze erover begon dacht ik eerst: oh nee zo meteen willen ze haar naar de slacht doen... Maar ik had kunnen weten dat zij dat nooit zou willen, als ik zie hoe ze met Lot begaan is. Dat Lot al tijden geen kindertjes meer op haar rug hoeft terwijl het op zich nog wel had gekund, wat stappen door het bos ofzo. Ze begon zelfs al over cremeren, dat ze het zo rot vond om haar op te laten halen als ze daar zou liggen. En we waren het er allebei over eens dat het mooiste voor haar is om in de wei, bij haar vriendjes, in te slapen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-02 19:21

Bedankt allemaal!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, Danij, Devitootje, GoogleAdsense, hollie, ijslandfan, Iris_Casper, laura22, Salinah, sterregoud, Titsia, xDeena_ en 149 bezoekers