Ik vind de nieuwe proeven leuk!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-01 00:08

Maar misschien komt dat omdat ik ze alleen nog heb hoeven bekijken vanuit een auto en leuk cijfertjes heb mogen roepen! Ik weet niet of ik ze nog zo leuk vind als ik zelf weer ga starten, maar ik vind ze erg gevarieerd. Wel pittig in de M2 overgangen galop/stap en stap/galop, maar boeiend. Wel weer erg veel moeten toeteren, omdat mensen verkeerd reden, vind ik zo zonde van de punten! Verder hele leuke combinaties gezien, en het de rekenkamer lekker moeilijk gemaakt met 3x 169 en 2x 159 en zo. Cijfers waar dan op geselecteerd moet worden vaak ook hetzelfde, maar ik heb ze geholpen door plusjes te geven.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 12:04

leuk he? Ik vind de M1 ook erg leuk vorige keer voor het eerst gereden en niet fout gereden zelfs een 7 voor de SB waar ik heeeeeeeeeeel trots op ben alleen op de E-B lijn op X voltes 10 mtr links en rechts vind ik best moeilijk ik maak er steeds 8 mtr van Boos!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 17:05

Ik vind ze alleen maar moeilijk eigenlijk!
(heb het alleen over de M2 Bloos )
Stap-galop zat er altijd al in, en ondanks dat ik een kunstje rijd, bijna altijd een zeven. dat vind ik toch maf.
Galop-stap is gewoon moeilijk maar ik vind het wel goed dat het erin zit.

Ik vind vooral die snelle lijntjes moeilijk. Bijvoorbeeld C afwenden x door 4 à 6 drafpassen rechtergalop, A rechterhand en dan direct bij K een gebroken lijn in contra. Om haar dan rond, recht, in evenwicht en aan het springen en de juiste stelling en m'n eigen houding goed te houden....very difficult!

En die schouderbinnenwaarts- door een S van hand veranderen- travers vind ik ook poedersuiker, maar dat zat er natuurlijk ook al in, vind ik ook altijd al moeilijk Haha!

En dat lijntje met die keertwendingen op de diagonaal, bij X in stap en dan voor K nog een keertwending, dan houd ík geen stap meer over.

In één van de proeven zit een echte killer, dat lijntje schouderbinnenwaarts links, E afwenden, X volte 10 meter links, B rechterhand, B travers, dat gaat nog wat worden......da's pas echt lastig!

Ik was maandag mee jureren met m'n instructrice, en we hadden een L2-rubriek. Daar zitten ook moeilijke dingen in zeg, die halve volte halsstrekken en dan bij K oid weer oppakken, daar konden we niet veel voldoendes op kwijt. (proef 24 is dit geloof ik)

beetje veel typfoutjes...ff editen..
_________________
"Je bent er nooit, echt helemaal nooit" - Tineke Bartels

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rieja op 2001-06-23 23:35 ]</font>

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 17:26

Ik vind de B proeven niet veranderd, L1 ziet er wel heel leuk uit. Ook wat ik van de andere klassen heb gezien zijn ze leuker en speelser geworden. Sterke punten in het L1 vind ik het wijken 5 m en recht stellen, en overgang naar stap in het hals strekken. Prima controles of de basis voor elkaar is.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-01 21:03

Ik ben het met jullie eens. De M2 is een stuk pittiger geworden, maar wel meer een voorbereiding op de Z. En idd, in de lagere klassen zitten echt dingen die laten zien of de basis een beetje oke is. Super. Maar wel triest om te zien hoeveel mensen erover struikelen. Hoewel, dat wisten we natuurlijk allang, maar nu kun je het ook afstraffen in de punten (jeeeh, klink ik toch weer als een foutenkijker), waardoor de eerlijke ruiter of amazone beter uit de verf komt dan de 'circusruiters' en ik denk dat dat een heel goede ontwikkeling is. Vaak zag je wel dat een paard gereden werd zoals ik het niet graag zie, maar kon je dat in de punten niet altijd kwijt omdat zo'n paard een oefening soms nog braaf doorloopt. Nu vallen dat soort ruiters eerder door de mand, en kunnen ruiters die hun paard heel eerlijk rijden, maar bijv. met wat spanningsfoutjes in de oefeningen zitten, ook veel meer beloont worden voor het eerlijke rijden.