vanavond voor de eerste keer springles

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-01 12:19

en ik ben hartstikke zenuwachtig mn fjordje heeft nu wel meer conditie en anders ga ik gewoon met der stappen maar heb nog nooit met haar gesprongen der vorige eigenaar wel maar ze weigerde heel vaak Frusty we zullen wel zien Lachen
ben benieuwd of ze met die dikke buik wel over de hindernis heenkomt Pling

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 12:23

Ik weet nog goed dat ik voor het eerst springles kreeg. Mijn instructeur gaf duidelijk uitleg hoe de handen en zit te houden, ze vergat alleen te zeggen dat je ook je hoofd niet boven het paard maar net er naast moet houden. Gevolg: tand door de lip. Dus bij deze Clown

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 12:24

Succes!!! En vooral veel plezier!

Knuf Mayo

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-01 12:26

gelukkig weet ik wel hoe springen moet heb wedstrijden gereden maar met mn fjordje nog nooit gesprongen heb haar pas 3 maanden en ze is al zo super eigenwijs Verward maar het is en blijft wel een scheetje Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 12:29

Ach, je hebt lekkere manen om je vast te houden. Die gekke Fjordenbollie van mij springt altijd als een malloot, de eerste sprongetjes, dus pak ik tijdens het naar voren gaan gewoon een pluk manen; schaam ik me absoluut niet voor om te zeggen.

Succes!!!!

Sonja

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-01 12:31

nou manen om beet te houden valt zwaar tegen we hebben ze vandeweek geknipt ga ik gewoon pgen der stekels beet tehouden hihi

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 13:20

Gelukkig heb ik zo'n zadel met een knop erop. Reuze handig met springen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 13:54

He, spring jij ook gewoon met je westernzadel??? Ik dacht altijd dat je dan minimaal levensmoe moest zijn of een sexloos leven moest leiden, maar ik kwam laatst iemand in het A'damse Bos tegen die me vertelde dat je er prima mee kunt springen. En inderdaad!
'k Vond het wel vreselijk eng, maar je komt niet eens in de buurt van die knop! (gelukkig!)

Sonja

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 14:01

euh ik mocht een keertje met het westernzadel van een stalgenootje rijden... ahum sprong ie ineens over een grote plas heen ik lag er bijna naast hihi was bijna met m'n eigen benen in de knoop moeilijk hoor met zo'n knop *LOL*

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 14:26

succes!enne tipje!blijf zelf rustig en als je niet erg hoog durft moetje dat zeggen en vooral niet doen dan kweek je alleen maar angst bij jezelf!succes

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 14:59

De truck van springen in een westernzadel is om niet te diep te komen, dan gaat het goed. Alhoewel je rare dingen kan meemaken hoor op zo'n zadel. Ik heb 1 jas die blijft aan de achterkant weleens vastzitten achter het zadel, geeft je meteen een hele stevige zit Haha!
Ook heb ik gehoord van vrouwen die bij het afstijgen met hun BH achter de knop bleven hangen (door hun trui heen natuurlijk). Die hadden echt EEN PROBLEEM Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 15:41

Hahaha, ik zie het al voor me!!!! *LOL* !
Is wel een beetje lomp he!

Sonja.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 15:46

Hoi Sonja,
Dit gebeurde dus tijdens een wedstrijd hé, toen ze af moest stappen voor bittencontrole. Leuk zo vlak voor de jury. Het heeft niet geholpen trouwens Haha!