Update van Galactica

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Update van Galactica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-02 22:24

Ze heeft echt een drukke week achter de rug. Ze heeft geleerd om in de molen te lopen, doet ze prima! Alleen staat ze soms stil suf voor zich uit te kijken totdat dat "hek" van de molen tegen haar bibs aan komt Haha! , gelukkig is het niet zo'n paniekzaaier en sjokt ze weer rustig verder.

Ook hebben we vandaag voor het eerst een zadel op haar rug gelegd, eerst heel rustig het dekje en daarna mijn zadel. Geen probleem voor mevrouw, ze keek even naar achteren en knuffelde weer verder Lovers
Nou ja, ze is wel errrrug rustig, volgens mij weet ze nog niet dat ze een Arabiertje is Clown Kusje

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Re: Update van Galactica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 01:02

Youko schreef:
Ook hebben we vandaag voor het eerst een zadel op haar rug gelegd, eerst heel rustig het dekje en daarna mijn zadel. Geen probleem voor mevrouw, ze keek even naar achteren en knuffelde weer verder Lovers
Nou ja, ze is wel errrrug rustig, volgens mij weet ze nog niet dat ze een Arabiertje is Clown Kusje


Hihi, fijn toch!? Zo'n nerveuze arabier is ook maar niks. Cheyenne is soms ook al zo'n lekker loom sukkeltje op z'n tijd. Gaaf dat ze zo goed reageerde op het zadeltje. Hoe heb je het precies aangepakt? Eerst laten snuffelen? Heb je haar ook al aangesingeld? Ik ga namelijk morgen het zadel op Yen uitproberen...... *LOL*

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 17:11

Wat leuk dat het zo goed gaat. Ze bewijst toch maar dat niet alle arabieren van die paniekzaaiers zijn.
Even een vraagje, hoe oud is nou precies ??

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 19:56

Er stond ook een stukje over Avalon in de paardenkrant. Dat ze blij waren dat ze hem weer terug hadden en dat ze hem voor de dekkerij gingen gebruiken.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-02 20:04

Echt waar?? Niemand kan zeker inscannen?
Maarre, eerst een dekje dus, heb haar even laten staan en toen heb ik haar eerst aan het zadel laten ruiken, en legde het heel voorzichtig op haar rug. We hebben nog geen singel omgedaan, dat gaan we morgen doen, maar we verwachten geen problemen.
Leoni, Tica is nu 2,5 jaar oud.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 20:14

Zal ik het even overtypen?

Avalon Ibn Amgad inmiddels thuis

ROOSENDAAL- De zesjarige Arabisch Volbloedhengst Avalon Ibn Amgad is weer thuis bij Arabon Arabians in Roosendaal. Bijna twee jaar heeft de hengst bij Wing-Mei Liu gestaan. Avalon Ibn Amgad is een zoon van de zuiver Egyptische Amgad en de Poolse merrie Perestrojka HT ( v. Pendant). Volgend jaar neemt Avalon weer deel aan diverse shows en wordt hij tevens voor de fokkerij ingezet. Perestrojka HT verwacht volgend jaar een veulen van de Poolse nationaal kampioen Piaff (v. Eldon). Deze hengst werd afgelopen hengstenkeuring van het AVS tot winnaar uitgeroepen.
Arabon Arabians bestaat inmiddels tien jaar. Onder leiding van Inge Hack wordt er steeds meer toegelegd op de Poolse en Diamond Cross bloedlijnen.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-02 20:16

Hardstikke bedankt!!

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 21:19

Goh..toch handig dat ik zelf er ook nog achter kom dat ie in de paardenkrant heeft gestaan.........hahahahaah

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 23:14

mijn paardje vond t zadel ook niet erg. totdat ie ging lopen, hij is zo braaf, doet nooit iets, maar ging toen behoorlijk te keer. Bokken, stijgeren eigenlijk met 4 benen tegelijk in de lucht, en de rug bol...

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-02 10:58

Leuk hoor! Ik hoop dat het net zo gemakkelijk gaat als toen ik mijn arabje inreedt, die wist ook niet dat ie een arabier was. (Nu inmiddels wel).
Heb je fotos van haar hier al ergens staan? Ik ben heel benieuwd naar haar. Ga je ook keuringen met haar lopen?

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-02 22:45

Hoi!
Ik heb hier inderdaad foto's staan, alleen geen goede, vreemd genoeg ziet ze er op foto's er zo grof uit, terwijl ze in het echie heel fijntjes is...Ze gaat zeker naar keuringen, misschien naar het Nationale. Lachen
Foto's: [ITP] Nieuwe foto's v. mijn Arabiertje+ nieuwere