Ik ben jaloers! (als in: blijf van mijn paard)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Ik ben jaloers! (als in: blijf van mijn paard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-02 11:55

Het is heel erg, maar ik vind het niks als iemand anders op mijn paard wil rijden. Ben bang dat ze hem pijn doen ofzo. En ik vind het ook niet leuk als ze hem constant snoepjes voeren enzo. Ik weet dat het goed is als ie met meerdere mensen contact maakt maar ik krijg echt een: hij is van mijijijijij-gevoel, als iemand hem knuffelt ofzo. Dan hoop ik soms stiekem dat ie bijt. Zucht. Jaloezie? Frusty

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 11:59

Eh, mooi niet dat er ongevraagd mensen mijn paard constant snoepjes mogen geven.... of als ik met hem bezig ben aan hem zitten,
of zich ermee bemoeien. Haha! En dat ze erop willen rijden, prima, mogen en doen zijn 2 hele andere dingen.
Constant snoepjes geven werkt allerlei slechte gewoontes in de hand en te veel knuffelen dat het paard er op een gegeven moment er genoeg van heeft...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 12:17

ik ben absoluut niet 'bezitterig' met mn paarden.
toen ze alle2 tijdelijk op een manege stonden wilde natuurlijk alle manegekindjes die nieuwe paarden zien&aaien enzo, ze hebben 1x Quentin zn deur opengemaakt en toen vloog ie met zn mond open op ze af, dus die lieten ze met rust, ja een enkeling die wilde hem door de tralies aaien maar dan deed ie ook lelijk dus was het leuke er snel vanaf

destiny is een echte knuffel en iedereen wilde haar aaien en poetsen enz, van mij mogen ze hoor!
zijn ze wat ouder en verstandiger en ik was op stal, mochten ze gerust destiny wassen&poetsen en er mee wandelen aan de hand op het terrein, maar dan moet ik wel zeggen dat ik een 'selectie' had gemaakt van wie wel en wie niet!sommige hele drukke brutale kinderen moesten er echt af blijven, de verstandige wat rustige kinderen die netjes vragen voor ze iets doen mochten van mij hun gang gaan!

uitstappen mocht van mij op alle2 als ze maar normaal vragen en niet gingen staan drammen en schreeuwen of ze erop mochten enzo

en 2 meisjes die een eigen pony hebben reden toen regelmatig op destiny, vind ik alleen maar leuk om te zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 13:06

Ik heb er ook de pest aan als anderen mijn paard voeren, daarom (onder andere) zou ik ook nooit op een manege gaan staan. Qua rijden ben ik niet zo moeilijk.

Ik kan het me best voorstellen als anderen dat wel hebben; je paard is immers je alles, en zeker als je altijd al gedroomd hebt van een eigen paard, ben je zo ontzettend in de gloria als je er eentje hebt, dat je er voor 100% van wilt genieten.
Persoonlijk vind ik het echter ook erg leuk om haar te zien lopen. Gelukkig wordt ze de laatste tijd ook echt een stuk makkelijker met andere ruiters erop, heerlijk! Ik geniet nog meer van m'n geluk als ik het kan delen met een ander. Komt bij jou misschien ook nog wel. Zo niet, is dat ook goed hoor. Beetje jaloezie is helemaal niet erg.

tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 14:10

ik heb ook even 3 keer goed moeten nadenken hoor, toen ik me realiseerde dat ik een bijrijdster nodig had....
het idee dat iemand anders lekker met mijn paard aan het rijden en poetsen etc. ging dat vond ik toch wel evne slikken!
maar nu het zover is gekomen, valt het allemaal reuzemee!
ik ben erg blij dat ik iemand heb aan wie ik mijn paardje met een gerust hart over kan laten!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 14:22

Ik heb dat ook totaal niet, vooral kleine kinderen willen domingo altijd even beethouden enz. en ik laat dat vaak (niet altijd) ook wel toe, wel alleen op normale manier, maar vooral ook omdat ik dat zelf ook had toen ik klein was!

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 18:32

Aaien, knuffelen e.d vind ik niet erg, Jamey bepaald zelf wel of ze het wil of niet... Rijden, nee dat doe ik niet. Alleen mijn verzorgster. Jamey kan er nml. héél slecht tegen als ik wissel van ruiter ( wordt ze druk, bang, etc) En néé, ze mogen geen snoepjes voeren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 18:41

Mijn paard is dol op aandacht en een echte knuffelkont. Als kindere rustig zijn en geen onverwachte bewegingen maken mogen ze komen tutten en frutselen van mij.
Voeren en snoepjes geven mag niet. Ik wil weten wat hij binnenkrijgt en ik wil geen paard dat gaat zeuren.
Met rijden ben ik ook niet zo moeilijk. Als iemand netjes kan sturen en niet zit te rukken en plukken mogen ze er best een keer op. Lois kan alleen vreselijk snel zijn en reageert heel heftig op de kleinste dingen. De doorsnee ruiter voelt dat niet aan en dat maakt het best moeilijk een geschikte ruiter voor Lois te vinden. Maar dat laatse vind ik wel jammer. Ik weet gewoon hoe het je kan helpen om eens te voelen wat nu een correcte zijgang is. Maar Lois is nu eenmaal een bijzonder slecht leerpaard Haha!

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 19:37

Ik vind het absoluut niets als al die manege kindjes hem allemaal suikerklontjes geven , maar een keer een boterhammetje of een appel ofzo , mogen ze wel..
Maar dat komt dnek ik omdat , doerak toch bijgevoerd moet worden , want anders valt ie te veel af..
Dus in dit geval vind ik het neit erg, maar suikerklontjes zijn ongezond etc. dus dat wil ik niet..
Als zo`n manege kindje aan iedereen rodnverteld dat hij/zij op doerak heeft gereden heb ik echt zoiets van , geloof het zelf joh!
als iemand dat geloofd ( alleen die ouders) dan is diegene echt dom.
Ik werd laatst aangesproken door een ouder die zei : Joh bedankt dat ... op je paard mog rijden , maar ik vind het niet goed dat je het zonder mij toestemming doet! , ik sotnd daar echt zo van : Verward
Waar heeft die `t nou weer over.
Dus dat kindje had allemaal op zitten scheppen ( kende ik niet eens)
En dat kan ik toch uiteindelijk niet uitstaan Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 20:20

Ik ben ook bijzonder jaloers. Houd er niet van als zomaar jan en allemaal gaat aaien. (vooral zonder te vragen)
Snoepjes/koekjes ed., daar krijg ik helemaal stoom van uit mijn oren.
Maar op zich vind ik het niet erg als iemand op Isolda rijd, als ik er zelf maar bij ben.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 20:31

DE reden dat ik op een kleine rustige pensioenstalling sta waar geen kleine kinders zijn (ja de dochter van de stalhouders), maar ik heb er ook een hekel aan als anders mijn paard iets geven of de box in gaan ofzo..
Bij de stalhouders is het wat anders of iemand van stal ofzo..

Maar ik vind het zelf ook heel moeilijk om hem door iemand anders te laten verzorgen als ik weg ben... Doe altijd het liefst alles zelf zodat het op mijn manier gebeurt.. Haha!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 20:41

ja ik vind het ook niet leuk als andere (en daarmee bedoel ik meer kindjes die een beetje interessant lopen te doen bij ons op stal en denken dat ze alles weten enzo Boos! ) als die aan Jamy zitten ofzo, of als ze buiten staat haar gaan aaien bij het hek enzo en ook lekkers geven. Eerst ook toen ze Rodin had was het helemaal erg 'Ow wat een lieverdmag ik je veulen aaien' uhm nee hij is nog bang zei ik dan maar meestal anders wil iedereen als je er eentje liet. Of als ze haar stonden de aaien en wat lekekrs gaven bij het hek, liep ik er altijd naar toe en zei ik zoeits: "ja doe maar liever niet want dan gaat ze bedelen en dat meot ik weer afleren, of van ze bijt hoor }> ja gemeen maar ja Jamy bedelt als zo snel dus.... Ik heb er een of 2 meisjes die ik er wel op laat rijden omdat ik vind dat die goed met Jamy overweg kunnen en er op kunnen rijden enzo

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 23:55

Ik heb er een ontzettende hekel aan als mensen mijn paard gaan aaien, afblijven krijgen ze dan te horen.

Iemand anders op mijn paard laten rijden heb ik juist totaal geen problemen mee. Ik vind het leuk om te zien hoe mijn paard het onder andere ruiters doet.
Een vaste bijrijder vind ik echter wat anders, geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 00:06

En vanaf de andere kant? Voeren of vragen jullie wel 's of je 't paard van 'n ander mag rijden ofzo? Loop je wel 's de stal in van andermans paard of sta je er wel 's over op te scheppen? Haha!

Ik ben dus 'n braaf kind en doe/durf dat niet Schijnheilig Alleen als de deken van 'n paard is verschoven en 'n 'gevaar' vormt loop ik zomaar de stal in om 'm goed te leggen Schijnheilig

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 00:10

Op stal heb ik daar geen last van op zich, weinig mensen die daar komen (sta er alleen Knipoog ) Maar in de tijd dat het slecht ging tussen mij en Tos, wou de vader van de stalhouder (die langs stal woont) Toscar kopen.
Hij heeft toen een tijdje vervelend lopen doen tegen mij, negatief over onze lessen enzo..
Aan de ene kant trok ik me dat super aan, want misscien had hij wel gelijk.
Maar aan de andere kant gaf het me juist zoiets van: TSS, zal bewijzen dat we het kunnen!
Maar toen hij een bod had gedaan op Tos, had ik toch wel echt zo iets van: Hij is van mijijijijij!

Verder is er maar een iemand die regelmatig op Toscar rijdt, en dat is degene die hem 3 jaar voordat ik hem kocht verzorgde...
Hij "was"van haar en ïs"nu nog ene beetje van haar.
Zij verzorgt hem in de vakanties en groomt op wedstrijden...

ben niet snel jaloers, maar aan Tos komt niet iedereen }>

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 00:12

Laiser is favoriet bij de kinderen van de plaatselijke ponyclub. Gelukkig komen die niet zo heel vaak op stal, maar dan willen ze hem wel aaien of iets geven.
Dat mogen ze van mij dan ook alleen maar als ik er bij ben en als ze het eerst vragen.
Daarom ben ik ook blij dat Laiser niet op een manege staat, dan komen er nog meer kinderen die allerlei dingetjes willen voeren aan de lieve paarden.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 13:12

ben ik nou zo makkelijk? Op zaterdag lopen er soms hordes kids om honey heen, laten haar grazen, poetsen, vlechten (euhm, manen in de knoop leggen Haha!) en hon vind het allemaal geweldig.
Met Jamaica niet, omdat die nog weleens lomp uit de hoek wil komen en daar kunnen kleine kinder teentjes niet tegen Haha!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 13:19

Vind het niet erg hoor, bunny en Elise mogen ze best aaien en at gras ofzo geven vind ze allemaal wel best zo. (ze zijn btw: niet van mij hoor Knipoog ) Die kindje's zijn dan ook weer helemaal blij enzo Haha! En vind ik wel leuk voor ze lekker veel aandacht!!!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 13:48

Grassie wordt een beetje gezien als hét knuffelpaard van stal, dat is hij ook wel Lovers Knipoog maar ik word er nooit zo blij van als anderen mijn paard staan af te zoenen als ik kom Knipoog. Ik ben ook best wel jaloers wat dat betrefd, ik vind het leuk als Gras gewaardeerd wordt door iedereen maar er zijn grenzen.

Met rijden komt er eigenlijk ook niet vaak een ander op.. Komt ook omdat ik veel mensen van mijn stal gewoon echt met een te harde hand vindt rijden, en ik zie het nut niet in van iemand op Grassie die hem dan in de krul kan gaan trekken .
Ruiters met een zachte hand heb ik trouwens geen problemen mee, wel leuk zelfs Lachen. Maar nou ik er over nadenk hebben in de 1,5 jaar dat ik Grass heb er hooguit 4 verschillende mensen op gezeten Haha! . Iedereen vindt Gras erg fijn (zacht) in de mond, dat is wel leuk om te horen

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 14:29

Lucy wilde graag veel aandacht en ze was heel goed met kinderen. Dus ja, dan staan er vele kinderen om je heen al sta je te poetsen. Van mij mochten ze soms helpen poetsen en soms ook wel een wortel oid geven.
Ik heb ze verder nooit uit laten stappen of zelfstandig met het paard aan de gang laten gaan.
Toen we een keer op vakantie gingen had ik iemand gevraagd waarvan ik het idee had dat die wel ongeveer hetzelfde met paarden omging als wij. Zij heeft eerst een keertje testgereden in de bak en daarna heeft ze er een hele week een heel lief paard aan gehad.
O ja, het paard heeft ook onverwacht meegedaan aan een achttal met de open dag. Een meisje dat op zich wel netjes reed kreeg met losrijden 'sochtends problemen met haar paard (bokken, meisje eraf gooien). Toen heeft Lucy op mogen draven als invalpaard. Meisje had er nog nooit op gereden. Heeft 'sochtends rondje rechtsom en rondje linksom gedraafd en toen met het achttal gewoon meegedaan. Ging werkelijk super! (en dat met een paard dat nog nooit had meegeoefend). Zag er ook mooi uit, want nu bestond het achttal uit 8 bruine paarden terwijl het paard waar ze eerst op zou rijden heel donkerbruin was.

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 15:59

je bent niet de enige!!!hahahha maar waarom zou iemand m knuffelen??
Mijn paard word alleen maar dood geknuffeld door mij!!!!hahahaha

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 16:25

ja ik kan er ook niet tegen maar niemand doet zo iets bij mijn pony.

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 19:44

Ze mogen hem best af en toe een stukje appel geven maar dan wil ik wel dat zoiets van te voren wordt gevraagd en alleen als ik ook in buurt ben. Andere mensen hebben niets in zijn box te zoeken en moeten er dus ook uitblijven. Er rijdt in principe niemand anders op mijn paard. Soms rijdt m'n lesgeefmens er op en ik heb 2 x iemand gevraagd (waarvan ik wist dat ze heel rustig rijdt en niet trekt ed) omdat ik vanwege een verdraaide knie niet kon rijden. Hele rustige kinderen mogen best meehelpen met poetsen maar als er van die brutaaltjes op hem afrennen omdat ze hem ook willen borstelen zeg ik gewoon dat ik dat altijd zelf doe Lachen

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 20:13

Ik kan daar dus ook écht niet tegen.. Iedereen blijft uit de buurt van ies, verder geen gezeik. Zij is mijn meis en nienand komt aan haar.. Ik zou het niet aan kunnen zien dat iemand anders op haar rug zou zitten (behalve de eigenaresse zelf dan) Ies = mijn liefie..

belcanto
Berichten: 33
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 20:57

wij hebben een eigen stalletje dus er komen nooit andere mensen behalve de mensen die ik zelf mee neem, maar als ik met hem aan het lopen of rijden ben komen er vaak kinderen naar me toe om te vragen of ze mogen aaien en iets lekkers geven daar heb ik verder geen probleem mee ben alleen maar trots als ze dan zeggen dat ze hem lief en mooi vinden.