Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lielle schreef:Ben je zelf al eens op een cross geweest? Je roept nl nogal wat dingen die in de praktijk behoorlijk anders zijn.
In een cross zijn de hindernissen nl zodanig gebouwd dat ze bij hard aanstoten zullen breken. Er komen dan geen losse balken zoals in het springparcours (die zijn ook knap gevaarlijk soms) maar de balk valt omloaag zodat het paard vrijkomt.
Bovendien valt het aantal ongelukken (gelukkig) nogal mee, hoewel natuurlijk elke val er een te veel is. Maar je conclusie dat het daarmee een beenblessure en dus einde verhaal is, is nogal kort door de bocht. Een goed getraind paard met een verantwoordelijke ruiter en goede bescherming kan zonder meer een cross country lopen zonder nodeloos grote risico's. Natuurlijk blijven er risico's aan verbonden maar dat mini hindernisje dat jij noemt kan ook een val opleveren.
Ik weet dat mijn paarden het een geweldige sport vinden (op wat lager niveau) en ik gun hen (en mezelf) dat plezier. Ze staan bij mij ook te stuiteren in de startbox, altijd leuk![]()
Kom eens kijken bij een cross (het seizoen is in volle gang), zie eens wat een lol die paarden hebben en oordeel dan nog eens. Je bent van harte welkom om met mij mee te gaan, mocht je interesse hebben, stuur maar een PB.
Lielle schreef:Het is niet onnatuurlijk hoog, een sprong van een meter stelt echt niets voor.