Iwaldo is ziek... UPDATE :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Iwaldo is ziek... UPDATE :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-02 22:19

althans, niet lekker Boos!
Ik had al eerder een berichtje gezet over dat we nadachten om hem binnen te houden ivm zijn idiote dikke wintervacht nu (na al twee! scheerbeurten). Ik heb nu een halsdeel voor de deken gekocht en een onderdeken en zo willen we proberen of hij toch buiten kan blijven.

Maar nu is ie absoluut niet okee. Hij is dof, sloom en zielig. Hij is nooit een van de actiefsten geweest, maar hij kijkt nu ook niet happy uit zn ogen. Van de week merkte ik dat ie zn hooi liet liggen, en vandaag kreeg ik te horen dat ie zn brok ook niet at. Hij is een beetje ingevallen, en ook rijden gaat niet optimaal; de springles - die ie normaal gesproken erg leuk vindt- was 3x niks omdat ie zowat door elke hindernis liep en het hem moeite kostte om zn benen op te tillen. De dressuur vandaag ging okee, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ik neem hem morgen maar even mee voor een bosritje.

Ik heb de DA gebeld, ik vermoed dat ie ook weer last heeft van zn gebit (hij moet ieder half jaar gevijld worden en het is bijnaweer tijd daarvoor) dus die komt hem vijlen. Hij belt maandag wanneer ie langskomt, en wil dan meteen bloedprikken. Misschien dat ie ook een voedingssupplement meeneemt.

Arme Wal, ik voel me gewoon ook akelig daardoor.. Huilen
Laatst bijgewerkt door Laura op 23-11-02 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 22:21

hey Sterkte ermee!

Beterschap....en geef hem van mij dikke knuffel en een kus! Kusje

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 22:27

sterkte Laura
altijd naar als je paard wat heeft maar je weet niet wat
hugz!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 08:54

Jeetje dat klinkt niet bepaald geweldig...
Vanachter m'n pc bij deze even een *In-gedachten-knuffel* van Dorine en Cerise! Lovers

Heel veel sterkte en ik zal duimen dat hij er weer gauw bovenop is.
Wie weet is het een klein griepje waardoor hij wat lusteloos is enz., de DA zal het wel zien, en hem goed kunnen behandelen!

En uit jouw verhalen is Wallie een doorzetter, die zich niet zo gauw laat kennen! Hoe lusteloos en ziek hij ook lijkt, van binnen vecht hij en is in no time weer op de been!
Hij gelooft in zichzelf... en jij toch ook? Knipoog
Ik in jullie allebei!!! Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 10:00

Wat zielig. Arme Wal. Ik hoop dat hij snel weer opknapt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 10:07

Wat ermeteen door mij nhoofd schoot is of hij al jachten heeft gelopen en of het misschien daarvan zou kunnen zijn? Beterschap en ik hoop dat hij snel weer opknapt.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 10:11

Geef arme waldo maar een knuf.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 11:44

Mijn eerste paard had nooit een wintervacht en ik hoefde haar ook nooit te scheren.

Totdat ze ineens in het najaar een enorme vacht begon te kweken en ook niet helemaal fit leek. Ze viel ook wat af. Ik heb de DA laten komen en die heeft bloed afgenomen. Er bleek iets met de spierenzymen en witte bloedlichaampjes niet in orde.

Na behandeling met medicijnen ging het weer prima. Ik moest toen wel de vacht scheren....

Dus wie weet heeft Iwaldo iets onder de leden. Ik hoop dat er iets uitkomt wat makkelijk te verhelpen is. sterkte met hem!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-02 16:54

Jolanda: hij heeft één oefenjacht gelopen met de baas en één zware met een betere ruiter. Eigenlijk zou het daar niet door mogen komen; hij heeft meestal zo aan het einde van het seizoen (jan/feb) een dipje. Maar zo snel al zou niet ebst zijn Boos! Wel is ie ook een paar dagen naar Friesland geweest voor een clinic en daar ben ik niet bij geweest. dus Verward
Aanstaande zaterdag gaat ie toch maar mee naar de jacht, vandaag ging het al beter met hem, ik heb hem lekker buiten gereden en daar was ie fris zat. Hij at ook beter...
Nouja, we zien het wel. Ik ga iig mee naar de jacht en als ie niet goed uit een run komt is het linea recta naar huis Knipoog De veearts wil graag bloedprikken... we'll see. Iig fijn dat ie er vandaag al beter bijstond.

JeanPaul

Berichten: 208
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Deinze, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 17:03

Die geintereseerd zijn, Cavalor heeft een erg goede vitamienen samenstelling en die noemt Cavalor Resist. Heb het zelf geprobeerd en ben er erg tevreden over. Dit is ideaal om bij te geven in het voor en najaar. Paarden blijven goed aan hun eten en recupereren veel sneller hierdoor.

Zeker te proberen
veel geluk

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-02 20:56

Thanx JP! Zal het eens voorleggen bij de VA.

Update: Vandaag zou Waldo naar de jacht gaan.. hij was vrijdag aardig vrolijk en at weer. Maar toen ik hem zaterdagochtend uit de stal haalde om te vlechten stond ie te pompen! Hij haalde adem alsof ik terug kwam van een buitenrit en veel gegalopeerd had.. maar hij hhad dus alleen in de stal gestaan! Verward Ik heb zn temp opgenomen en dat was 36.8 dus normaal.. na even stappen ging het wat beter. DIt weekend krijgt ie box/staprust en maandag moet de va maar zsm komen!!!

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-02 21:01

Wat vreselijk balen zeg. Ik hoop voor je dat de veearts iets vindt en dat het iets onschuldigs is wat zo weer over is.