En wie zat er gisteravond bij de EHBO????

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-01 08:29

Juist. Ik dus. Wat heb ik toch een leuke hobby, zeg. En maar uitleggen aan andere mensen dat paarden toch echt heel leuk zijn... Verward Ik kan ze steeds moeilijker overtuigen van mijn gelijk.

Gisteravond gingen Christa en ik Isard en Toon uit hun weitje halen. Isard had ineens besloten dat hij niet gepakt ging worden, terwijl hij normaal gesproken gewoon aan komt lopen. Vaag....

Dus ik stond met Toon langs het schrikdraad, er zat ongeveer 40 cm tussen Toon en draad, toen Isard besloot om achter Toon langs te schieten en tussen draad en Toon door te gaan. Dat kon natuurlijk niet, dus hij kwam in aanraking met het schrikdraad en kreeg samen met Toon een flinke schok.

En wat deed Toon? Die schrok zich zo wezenloos dat hij een enorme duik naar voren nam en daarbij zijn hoofd omhooggooide. Precies bij mijn gezicht...

Ik kreeg een enorme, echt gigantische, klap tegen mijn neus en mond en vloog een aantal meters door de lucht. Werd echt gelanceerd door die klap. Ik heb lopen vloeken, je had het niet willen horen. Voor Isard zijn gezondheid was het erg goed dat hij op dat moment niet bij me in de buurt was, want ik was tot wurgen in staat! Het dier deed het ook niet met opzet, maar ik was zo kwaad, kijk toch eens uit en doe eens normaal!!

Toon stond heel beteuterd naar me te kijken, alsof hij snapte dat hij iets niet goed had gedaan. Ik wou dat die stomkop eens van zich af ging slaan in plaats van finaal over zich heen laat lopen. Ik heb altijd van die watjes van paarden....

Afijn, in eerste instantie bloedde ik ongeveer leeg en had vreselijke pijn in mijn neus en mijn voortanden. Was bang dat er wel wat kapot was. Uiteindelijk viel dat wel mee, ik heb alleen een flinke snee in mijn bovenlip die een stukje naar boven doorloopt.

Moest dus gehecht worden, fijn. Kon kiezen: met verdoving of zonder. Wat is dat nou weer voor keuze, vroeg ik me af! Dit zijn keuzes die ik helemaal niet wil maken!
Ik bleek twee hechtingen nodig te hebben en als ik koos voor verdoven zou ik twee spuiten nodig hebben. Die verdovingsspuiten schijnen zo gemeen te zijn, dat iedereen liever zonder verdoving gehecht wordt. Dus dat heb ik ook maar gedaan. En het deed heel smerig zeer, maar zodra die naald eruit was voelde ik niets meer, dus het was wel een goede oplossing. Van een verdoving heb je veel langer last.

Dus ik zit hier nu met een hele dikke lip, dikke opgezwollen neus en een paar hechtingen in mijn gezicht. Reuze charmant hoor. Had je mijn baas vanmorgen moeten zien kijken! Hij vond dat ik niet behoorde te werken, maar thuiszitten is ook niet alles en naar de paarden kan ik ook even niet, i.v.m. infectiegevaar.

Ik voel me alsof er een kudde olifanten over mijn gezicht is gelopen, hoofdpijn, pijn in mijn nek en ik kan nauwelijks iets eten of drinken. Ben ik zielig hè? *LOL*

Nou ja, gewoon maar weer verder gaan, het zal wel eens wennen al die blessures van paard en ruiter! Het banketstaaf is alleen dat ik in Kaminka's buurt altijd gevaar loop op dit soort blessures, want die geeft aan de lopende band dit soort kopstoten en ik moet dus ook altijd zorgen dat ik ruimte om mij heen heb, zodat ik niet klem kom te staan. Daarbij heb ik altijd veiligheidsschoenen aan en met buitenrijden een helm op mijn knar. Krijg je dit als je je allerbraafste paard uit het land gaat halen. Frustrerend hoor. Boos!

Groetjes Mieke


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-01 08:06

Hèhè, ik ben weer op Bokt! Was donderdag naar huis gestuurd door mijn baas, die wel inzag dat het niet echt lekker ging met me. En thuis geen i-net, dus geen bokt...

Allemaal bedankt voor jullie medeleven en Toon: bedankt voor je lieve kaart! *LOL* Heb het je allang vergeven hoor! Lovers

Vandaag moeten de hechtingen eruit, maar mijn huisarts is op vakantie en haar vervanger is continu in gesprek. Of dat vandaag nog wat wordt?

Mijn neus is alweer wat minder dik, nog wel blauw en doet nog steeds erg zeer. Die lip is alleen maar lastig, lachen moet ik dus niet doen.....

Verder gaat het allemaal wel weer hoor. Christa was zo schattig om de stalletjes uit te mesten, dus mijn paardjes hebben er weinig van gemerkt.

We gaan gewoon weer vrolijk verder!

Groetjes! Mieke

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dierenfan, Sting, Tieme en 27 bezoekers