zit paardrijden in de familie?..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lottiey
Berichten: 181
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: breda

zit paardrijden in de familie?..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-02 10:18

..bij mij volgens mij wel(niet op het gebied van wedstrijden perce)
ben jij de enige in de familie die rijdt? of rijd je familie ook?
ik heb best wel een paardenfamilie: m'n oma heeft altijd gereden, mijn tante rijd paarden, m'n nichtjes rijden paard(wedstrijden), mijn moeder rijd dan op "mijn" Schijnheilig paard en mijn oom is paardenfluisteraar en heeft zelf ook een paard
hoe zit 't bij jullie?
zit het in de familie of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 10:23

Ehhhhh de rest van de familie gaat heel hard hollen als ik met een van de paarden te dichtbij zou komen... Haha!
Nope, ik kom uit een echte watersportfamilie. Heb zelf ook jarenlang gezeild in verschillende boten, maar verder heeft helemaal niemand iets met paarden.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 10:24

Ben de enige in de familie die in de paarden zit !!! De rest vind het leuk om een keer te komen kijken maar verder houdt het op

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 10:28

Bij mij dus echt niet!

Mijn moeder is zelfs bang als ik op een bokkende pony een dressuur wedstrijd rij! Daarna heeft ze me verboden er weer op te gaan, maar ja, dan ga ik er natuurlijk nog meer op rijden.
Mijn vader heeft 3 jaar achter elkaar in de carnavalsvakantie 1 keer gereden, vond hij wel leuk maar deed het meer voor mij denk ik haha.
Mijn broertje heeft heel even op mijn lievelingspony op de manege gezeten maar toen ik begon te stappen wilde hij er snel af haha!

Verder rijd echt niemand in mijn familie, vind ik echt heel jammer! Maar niets aan te doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 10:34

Ik ben ook de enige die druk is met paarden.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 10:35

Ik weet dat een verre oom van mij in de drafsport zit en verder heeft niemand in de familie echt iets met paarden. Gelukkig heeft de vriendin van mijn neef een eigenpaard dan is er nog iemand met wie ik er over kan praten ,want de rest vind ze maar eng. Vooral mijn moeder is heel erg bang.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 10:42

mijn vader en opa hielden van drafsport, mijn nichtje was gek op paarden maar nu ze een vriendje heeft is dat over,
mijn andere opa had een boerderij met paarden, mijn moeder rent ook weg en mn zusje heb ik ook niet over kunnen halen....

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 10:47

Mijn ouders rijden ook allebei paard (1 keer per week) en dan op de manege/ pensionstal waar Bobo ook staat. Mijn zusje rijdt ook wel eens op Bobo en op een andere pony die ze verzorgd. De rest van mijn familie is ook actief met paarden. En doordat ook mijn ouders reden ben ik ook gaan rijden op vroege leeftijd maar de eerste keer dat ik op een pony zat was een shet van de buren. Lachen Dus ja...paardrijden zit in de familie.
Laatst bijgewerkt door Bobo op 16-11-02 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 10:50

Mijn zus ging toen ze 8 was op paardrijden. Ik was toen 6 en mocht toen ik 7 was ook op les. Dus mijn ouders hebben heel wat met ons afgesjouwd naar les, ponykamp en wedstrijden, maar mijn vader heeft in zijn hele leven alleen nog maar op IJsco en Tinka gezeten, dus dat is echt van de laatste 2 jaar. En mijn moeder heeft ooit op Terschelling wel eens een buitenritje gemaakt en op IJsco een paar lessen gevolgd.
Dus ze vinden het wel heel leuk, maar ze hebben het van ons in plaats van andersom Haha! Mijn zus heeft een eigen paard en ik ben er toch ook wel 4 a 5 keer per week mee bezig en dat vinden ze hartstikke leuk. Ook willen ze allebei nog wel een paar lesjes van ons hebben, maar echt fanatiek zullen ze nooit worden. Mijn zusje gaat af en toe mee en die stapt er ook zo op, maar die heeft nooit les gehad. Toch rijdt ze zo op een paard weg, maar ja, zij pakt alle sporten heel erg makkelijk op.

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 10:53

Me ouders hebben vroegen altijd gereden... Me mams zo af en toen wat thuis hobbelen en me vader echte lessend enz... Allebei me opa's hadden vroeger paarden... Toen me broer 6 werd was hij helemaal gek van paarden/pony's dus hij kreeg een shet voor zijn verjaardag.. toen ik ouder werd vond ik het steeds leuker worden en we kregen uiteindelijk elk jaar veulentjes Lachen en later dan echt serieus een wedstrijdpony... Me nichtjes rijden allebei ook alleen zij rijden op de manege... Een oom van me moeder is vroeger altijd paardenhandelaar/fokker geweest.. Me tante heeft vroeger altijd geholpen op de manege maar zelf nooit gereden.. Lachen.. Dus ik kan wel zeggen dat bij ons de 'paardenziekte' in onze familie zit Haha!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 11:10

Mijn vader en moeder hebben vroeger veel gereden. Ze zijn zelfs op paardenkamp geweest bij een Poolse hengsten-stoeterij....wilde verhalen allemaal! Nu zijn ze beide tot rust gekomen. Mijn moeder heeft nog enkele jaren gelest op een manege, maar doet dat nu niet meer. Bij mijn vader kriebelt het nog wel.....helemaal nu ik zelf sinds kort een paardje heb. Helaas is Cheyenne te klein voor hem, maar anders.............Mijn broertje vind paarden erg mooi, maar ook wel eng. Hij is laatst als een kikker over een hoog hek gesprongen toen Aron en Cheyenne ineens in een wilde bui zijn kant op renden. Haha!

Mijn nicht heeft ook al een hele tijd eigen paarden en mijn oudste neef heeft zelfs een manege in Noord-Holland ergens. Weer een andere neef heeft ook een eigen paard. Mijn kleine nichtjes zitten sinds kort ook op paardrijles............dus ja! EEN PAARDENFAMILIE

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 11:19

Ik ben de enigste die paardrijd in de familie

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 11:26

Ik ben begonnen, heb wel mijn twee jongste zusjes aangestoken. De oudste geeft er niks om. Ook mijn ouders, ooms, tantes of andere familieleden hebben niks met paarden.
Een van mijn zusjes hield het na 4 jaar voor gezien. Mijn jongste zusje en ik rijden nog. ( Mijn zusje heeft mijn tinker Kai in bruikleen, zie profiel )

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 11:31

Eigenlijk reed niemand in onze familie paard, maar sinds ik een paard heb begint het bij mijn vader ook aardig te kriebelen, hij wil nu ook les.. Haha! Maar ik weet niet hoe het komt dat ik zo paarden gek ben geworden, ik had het al vanaf heeeel jong... Lovers
Gingen we altijd "paatjes kijken" Schijnheilig

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 11:32

ze hebben het wel gedaan. mijn oma heeft altijd op een boerderij gewoond waar ze veel paarden hadden.
mijn papa en mama hebben beide gereden, maar doen het niet meer. mijn broer verzorg exel vaak Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 11:37

nou bij mij absoluut niet. Mijn hele familie zeilt op grotere of kleinere boten. Ik hou niet van zeilen en ben de enige die iets in paarden ziet. Ze verklaren me gemiddeld voor gek met mijn hobby;)

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 11:43

bij ons zit ut nie zo in de familie. shanna's oom en die kindere daarvan rije paard en nog een klein nichie van 5 van haar is nu al helemaaaaaal paardegek! en bij marina rijd haar nichie en haar broertje

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 11:46

Ik ben de enigste van de familie! en wij hebben dus echt een hele grote familie he.
Mijn moeder en mijn Tante (me moeders zus dus) hebben vroeger wel een paar lessen op de manege gevolgd maar dat stelde niks voor. Ze zijn er al snel mee gekapt en blijf ik dus de enigste in de familie die iets met pony's doet. Hoe besmet ben geraakt aan het paardenvirus weet ik dus eigenlijk niet..

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 11:51

Ja, mijn moeder was een spring en dressuuramazone, haar vader startte een bedrijf in de paarden en zijn zoon ook. Dus aan moeders kant hebben we wel wat paardenliefhebbers. Twee zusjes van mij rijden ook. Aan vaders kant zijn er zowaar ook twee liefhebbers van paarden. De rest vindt het niks.
Laatst bijgewerkt door Mirte op 16-11-02 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 11:53

Bij mij zit et zeker wel in de familie:
4 nichtjes rijden paard, 3 neven rijden paard, 1 tante van mij heeft et geloof ik wel gedaan en een andere tante doet et geloof ik ook wel es, me broer rijd paard en ik dan ook, en me kleinere broertje heeft et wel gedaan maar vind voetbal toch leuker Lachen en me moeder rijd ook paard, alleen me vader wil der niks van weten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 11:54

Alleen een nichtje wat wat rond hobbeld.
Zo noemt ze het zelf ook Lachen
Beetje buitenritjes maken en zo.
Dus niet zo erg fanatiek.

Dus echt fanatiek ben ik de enigste in de fam.
Mijn moeder vind het zelf vreselijk eng en durft pas sinds ik Kawa heb, en weet dat die zo braaf is, een beetje in de buurt te komen Lachen

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 11:54

Mijn moeder was vroeger helemaal gek van paarden en toen heeft de mijn vader er ook nog 2 jaar opgekregen. Mijn vader is zelf helemaal gek van zeilen en mijn moeder is na een val harstikke bang geworden en ook alleen maar gaan zeilen, mijn broer heeft een hekel aan paarden (zegt hij) maar als ik thuis langs kom met mijn pony moeten wel even hij en al zn vrienden komen kijken. En ook hij is gek van zeilen, iedereen behalve ik, maar nu rijdt mijn moeder inmiddels ook weer paard en is ze helemaal verliefd op mijn pony, maar ja ze mag van mij niet alleen met hem naar buiten en moet ze eerst maar eens een hoop lessen. Ik heb dus een redelijke paardenfamilie

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 12:05

Ik ben in het gezin de enige. Maar ws komt de dierenliefde van mijn opa, die overleden was voordat ik geboren was. Hij had ook paarden. Is zelfs overleden in het paard zijn stal :/

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 12:43

nee niet de enige...oom en tante uit friesland hebben vroeger shetlanders gehouden en mijn opa showde welshes...en behoorlijk goed want hij heeft er wel wat mee gewonnen Lachen
Mijn moeder heeft geloof ik ook nog een tijdje paard gereden, zou wel graag opnieuw willen beginnen maar vind zichzelf te zwaar Knipoog

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 12:46

Ik ben ook niet de enige Lachen Ik ging al mee met mijn ma, naar haar les toen ik 3 was. Met 4 ben ik zelf begonnen. Mijn vader heeft ook weleens gereden, mijn oom en tante reden allebei. Mijn nicht rijdt paard, mijn neef heeft paard gereden Haha! Maar dat waren ze ook wel weer geloof ik Tong uitsteken