Wat vinden jullie van dit filmpje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Wat vinden jullie van dit filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 17:15

Chantal86

Re: Wat vinden jullie van dit filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:20

IK weet het niet of het zo slecht is. Denk als het zo slecht is voor het beestje er wel een verbod op zou komen, of iets en dat paarden niet zo hoog kunnen eindigen en misschien niet eens oud worden

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:43

Ik vind het eerste geval wel onmiddelijk overdreven. Ik zie het eerder zo, zowel op de klassieke als nieuwe manier kan slecht gereden worden. En zelfs als beide niet gevolgd worden kan ook slecht gereden worden. Maar om het nu op die twee te houden. zoals het in het filmpje getoond wordt vind ik de rollkur of hoe men het ook noemt slecht, idd anatomisch weinig correct. Er wordt nogal heel streng ingewerkt met de hand, kun je ook wel zien aan het paard. Je kan je paard wel even rond en diep rijden, maar bv geen uur aan een stuk, wij zelf stretchen ook wel eens dieper dan eigelijk makkelijk is. Maar ik rijd zo niet en ik denk dat ik eerder een mengeling van de 2 doe. dus een beetje moeilijk om me in een van de twee in te leven.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 17:46

wat mij opviel is dat de foto keuze wel heel typisch is, van de ene manier de slechtste/zieligste foto's en van de andere manier hele goede/nette foto's.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:50

Ja inderdad. Ze pakken wel een hele strenge hand eruit, en een héél perfect lopend paard. En ze hebben het ook nog iets over de achterbenen, dat die netjes onder het lichaam volgen ofzo? Maar dat kunnen ze van die foto's toch ook niet beoordelen? Het ene paard is in een arbeidsdraf / middendraf ofzo, en die andere loopt heel verzameld of doet een piaffe?

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:56

er staat oook een filmpje op youtube, waar alle mensen anky zitten af te kraken omdat salinero ook zo loopt...'' zeggen ze''

Maar tuurlijk is dat slecht voor zijn hals moet je die fotos maar bekijken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 17:59

Het valt ook gelijk op dat de meeste "goede" combinaties volgens hen- totaal geen contact met de teugels hebben Haha!

Beetje vaag filmpje, het geeft in ieder geval geen goed beeld.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:01

Bonjoy schreef:
Ja inderdad. Ze pakken wel een hele strenge hand eruit, en een héél perfect lopend paard. En ze hebben het ook nog iets over de achterbenen, dat die netjes onder het lichaam volgen ofzo? Maar dat kunnen ze van die foto's toch ook niet beoordelen? Het ene paard is in een arbeidsdraf / middendraf ofzo, en die andere loopt heel verzameld of doet een piaffe?

Ja inderdaad.
Dit gedoe daar kan ik dus zo niet tegen. Als of hun het paard perfect hebben lopen. Blegh...

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:01

Ik vind dat ze wel overdreven foto's gebruikt hebben. Zo extreem diep loopt toch niet ieder paard?

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:02

Nannes schreef:
Ik vind dat ze wel overdreven foto's gebruikt hebben. Zo extreem diep loopt toch niet ieder paard?

Het gaat geloof ik over de halshouding, toch? Blond

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:05

ja zoiets. Me engels is niet heel erg goed, maar ik snapte het wel een beetje Tong uitsteken
Ik vind dat filmpje erop neerkomen dat iedereen die in de 'moderne' dressuur rijd het verkeerd doet Verward
Of ligt het nou aan mij? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:13

Ik rijd zowiezo klassiek! En volgens mij ging het idd om de halshouding!
Ik heb moderne dressuur nooit echt goed bij mij en mijn vinden passen.
Maar ik wil niet zeggen dat iedereen het in de moderne dressuur het slecht doet, maar als je naar de tekeningen van e halshouding kijkt vind ik toch dat klassiek veel beter is!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:15

Ik snapte het redelijk, kan niet zo goed Engels.
Maar misschien klopt er wel iets van, maar ze hebben meteen wel de beste van de beste, en de slechste van de slechtse gepakt hoor Verward

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:17

belachelijk filmpje:S ik rij me pony altijd gewoon aan de teugel en dat komt omdat hij dan ontspannender loopt, dat voel je dan ook meteen in zijn rug..als een paard er zoveel pijn mee zou hebben als ze zeggen dan heb je m zowiso naar 2 jaar wel verneukt..en denk niet dat je dat zou doen met een duur dressuurpaard..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:52

dorienkee schreef:
belachelijk filmpje:S ik rij me pony altijd gewoon aan de teugel en dat komt omdat hij dan ontspannender loopt, dat voel je dan ook meteen in zijn rug..als een paard er zoveel pijn mee zou hebben als ze zeggen dan heb je m zowiso naar 2 jaar wel verneukt..en denk niet dat je dat zou doen met een duur dressuurpaard..

duur of niet, je hoort het met geen 1 paard te doen. En je rijd je pard niet aan de teugel maar nagevelijk. dat hij gaat buigen doet ie uitzichzelf ( als je ht goed doet )

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:52

Cinnepin schreef:
dorienkee schreef:

duur of niet, je hoort het met geen 1 paard te doen. En je rijd je pard niet aan de teugel maar nagevelijk. dat hij gaat buigen doet ie uitzichzelf ( als je ht goed doet )

Ja, en dáár gaan de meesten de fout in. Hij moet maar in de krul, dan lijkt het mooi. Maar je ziet helaas steeds dat wat minder ervaren ruiters hun pony in de krul trekken, i.p.v. het paard lekker rond en nagevelijk te rijden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:03

ja idd! Ze dneken alleen maar aan die krul! Zie het zo vaak voorbij komen! Geef je het paardje lange teugel, gaan ze helemaal in het bit happen omdat ze de steun kwijt zijn ofzo Nou an heb je hem toch echt wel verkeerd gereden imo

phi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:18

Dit soort filmpjes, daar leer ik ook echt niks van...het voegt toch niks toe!
Iedereen wil zijn paard fijn door de baan sturen, mooi opgericht en op de loodlijn. En iedereen wil daar komen vanuit ontspanning. Maar hallo, af en toe gaat er wel eens iets mis en steekt mn paard dr harses in de lucht, of kruipt ze te diep. Rolleyes Volgens dit filmpje is dat echt n verschrikkelijke doodzonde, t wordt allemaal weer eens een beetje (boel) overdreven

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:23

phi schreef:
Dit soort filmpjes, daar leer ik ook echt niks van...het voegt toch niks toe!
Iedereen wil zijn paard fijn door de baan sturen, mooi opgericht en op de loodlijn. En iedereen wil daar komen vanuit ontspanning. Maar hallo, af en toe gaat er wel eens iets mis en steekt mn paard dr harses in de lucht, of kruipt ze te diep. Rolleyes Volgens dit filmpje is dat echt n verschrikkelijke doodzonde, t wordt allemaal weer eens een beetje (boel) overdreven

Idd, vind het heel erg overdreven!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 11:15

Ik kan me wel vinden in de mening van de filmmaakster, athans de achterliggende gedachte want de manier waarop het neergezet wordt komt mij te belerend en kort door de bocht over.

Wat wil je bereiken met zo'n filmpje vraag ik me dan af?
Ik ben 'fan' van de klassieke manier maar dat ben ik al jaren, niks nieuws voor mij, jammer dat het filmpje educatief de plank lichtelijk mis slaat.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:46

er staan foto's op van een kind op een pony waar de pony net even te diep/achter de loodlijn is met zijn hoofd,

Volges dit filmpje zou ik het paard dat ik rij dan ook zeker ven**ken, want paardlief loopt vaak te diep en achter de loodlijn (is een koudbloed, heeft dus veel moeite met na te geven, en opgerichter te lopen)

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:08

ik vind het onzin..
ze laten idd precies foto's zien waar een paard te diep of achter de loodlijn loopt..

19suus25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 07:50

Nou ik ben het met het filmpje eens. Maar dat neemt niet weg dat ik paarden ken die uit zich zelf zo vreselijk diep lopen. Moet toch ook een reden hebben.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:42

die reden is simpelweg te weinig balans, en moeite om een correcte aanleuning te nemen.

De meeste paarden moeten die fase van het TE diep lopen door, je zal me niet vertellen dat een paard die net nageeflijk wordt, nooit te diep loopt.

ik ben het ermee eens dat rollkur niet goed is (het is niet altijd slecht, ik vind het wel goed om een paard eens wat dieper te laten inbuigen, maar niet constant, en niet als "basis"training)
Maar dan moeten ze wel vergelijkfoto's tonen van mensen die zo trainen, en niet van een kind op een pony die net even te diep staat, want dat kind traint hoogstwaarschijnlijk niet bewust volgens rollkur.

19suus25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 11:18

Duhelo schreef:
die reden is simpelweg te weinig balans, en moeite om een correcte aanleuning te nemen.

De meeste paarden moeten die fase van het TE diep lopen door, je zal me niet vertellen dat een paard die net nageeflijk wordt, nooit te diep loopt.

ik ben het ermee eens dat rollkur niet goed is (het is niet altijd slecht, ik vind het wel goed om een paard eens wat dieper te laten inbuigen, maar niet constant, en niet als "basis"training)
Maar dan moeten ze wel vergelijkfoto's tonen van mensen die zo trainen, en niet van een kind op een pony die net even te diep staat, want dat kind traint hoogstwaarschijnlijk niet bewust volgens rollkur.

Daar kan jij eens helemaal gelijk in hebben!! Het was ook een paard dat net was ingereden... Wist niet dat het daar mee te maken had... THANKS