Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bonjoy schreef:Ja inderdad. Ze pakken wel een hele strenge hand eruit, en een héél perfect lopend paard. En ze hebben het ook nog iets over de achterbenen, dat die netjes onder het lichaam volgen ofzo? Maar dat kunnen ze van die foto's toch ook niet beoordelen? Het ene paard is in een arbeidsdraf / middendraf ofzo, en die andere loopt heel verzameld of doet een piaffe?
Als of hun het paard perfect hebben lopen. Blegh... Nannes schreef:Ik vind dat ze wel overdreven foto's gebruikt hebben. Zo extreem diep loopt toch niet ieder paard?

dorienkee schreef:belachelijk filmpje:S ik rij me pony altijd gewoon aan de teugel en dat komt omdat hij dan ontspannender loopt, dat voel je dan ook meteen in zijn rug..als een paard er zoveel pijn mee zou hebben als ze zeggen dan heb je m zowiso naar 2 jaar wel verneukt..en denk niet dat je dat zou doen met een duur dressuurpaard..
Cinnepin schreef:dorienkee schreef:belachelijk filmpje:S ik rij me pony altijd gewoon aan de teugel en dat komt omdat hij dan ontspannender loopt, dat voel je dan ook meteen in zijn rug..als een paard er zoveel pijn mee zou hebben als ze zeggen dan heb je m zowiso naar 2 jaar wel verneukt..en denk niet dat je dat zou doen met een duur dressuurpaard..
duur of niet, je hoort het met geen 1 paard te doen. En je rijd je pard niet aan de teugel maar nagevelijk. dat hij gaat buigen doet ie uitzichzelf ( als je ht goed doet )
Volgens dit filmpje is dat echt n verschrikkelijke doodzonde, t wordt allemaal weer eens een beetje (boel) overdreven phi schreef:Dit soort filmpjes, daar leer ik ook echt niks van...het voegt toch niks toe!
Iedereen wil zijn paard fijn door de baan sturen, mooi opgericht en op de loodlijn. En iedereen wil daar komen vanuit ontspanning. Maar hallo, af en toe gaat er wel eens iets mis en steekt mn paard dr harses in de lucht, of kruipt ze te diep.Volgens dit filmpje is dat echt n verschrikkelijke doodzonde, t wordt allemaal weer eens een beetje (boel) overdreven
Duhelo schreef:die reden is simpelweg te weinig balans, en moeite om een correcte aanleuning te nemen.
De meeste paarden moeten die fase van het TE diep lopen door, je zal me niet vertellen dat een paard die net nageeflijk wordt, nooit te diep loopt.
ik ben het ermee eens dat rollkur niet goed is (het is niet altijd slecht, ik vind het wel goed om een paard eens wat dieper te laten inbuigen, maar niet constant, en niet als "basis"training)
Maar dan moeten ze wel vergelijkfoto's tonen van mensen die zo trainen, en niet van een kind op een pony die net even te diep staat, want dat kind traint hoogstwaarschijnlijk niet bewust volgens rollkur.