Hoeveel uur besteed jij aan je paard per dag ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bobberd

Hoeveel uur besteed jij aan je paard per dag ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 10:20

Ik weet niet of hier al een keer naar gevraagd is, maar met zoveel posts word het moeilijk dat snel te vinden.
Aangezien ik ben opgegroeid met een zus die al vanaf jonge leeftijd veel met paarden bezig was (en mij vaak meenam om te helpen o.i.d.) en zag hoeveel uur of echt uren zij ermee bezig kon zijn blijft de vraag toch:

Hoeveel uur besteed jij aan je paard of paarden?

Joline_

Re: Hoeveel uur besteed jij aan je paard per dag ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:21

Ik besteed gemiddeld 3 uur per dag aan mijn paard. Als we een lekkere buitenrit gaan maken, of ik heb les dat word het meestal wel iets meer.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:21

ong 4 uur 6 dagen per week

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:23

Zonder rijden ben ik zo'n 2 uur kwijt gemiddeld. Wanneer ik ga rijden ben ik al gauw 4 uur kwijt... en als ik een echte 'paardendag' heb weer richting de 5 à 6 uur :D

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:24

Meestal iets van 2 uur, als ik niet ga rijden vaak wat korter en als ik een buitenrit ga maken / nog een paard rijd oid dan wat meer.

wietse1905

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:26

ongeveer drie uur, soms langer

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:27

Jeetje, zoveel tijd besteed ik per dag niet aan mijn paard, dat gaat meer richting mijn werkdag ;)

Mijn paard staat aan huis:
Mesten en voeren: 15 minuten (4x daags voeren: 5 min)
Poetsen: 15 minuten
Opzadelen/afzadelen: 15 min
Rijden: 45-60 minuten
Afspuiten/borstelen/snoepje: 15 min

Als ik een buitenrit rijd, of in het weekend, dan ben ik er wel langer mee bezig, maar dan ligt het meer aan mijn tempo. Overdag loopt mijn paard lekker buiten en 's avonds ben ik dus aan de beurt ;)

Maar ik zou niet weten hoe ik 5 of 6 uur met mijn paard zou moeten doorbrengen zonder haar te gaan irriteren :D

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:29

Hangt er vanaf wat ik ga doen.
Soms een uurtje, als ik alleen grondwerk doe.
Met rijden ben je toch in totaal misschien wel 2 uurtjes kwijt, met de verzorging erbij enz.
Ik ben niet iemand die uren staat te poetsen o.i.d. Vind mijn paard ook niks aan. Hoef ook niet uit te mesten, dus kan meteen met m'n paard bezig ;)

Bobberd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 10:31

maar de meeste van jullie zullen dus wel een schema volgen om alles schoon en goed te houden neem ik aan?

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:34

Bobberd schreef:
maar de meeste van jullie zullen dus wel een schema volgen om alles schoon en goed te houden neem ik aan?

Ik heb niet echt een schema. Ik ga naar m'n paard wanneer ik tijd heb, dat hangt van mijn werk af. Maar wel een schema qua training.
Qua stalwerkzaamheden hoef ik dus niks te doen, omdat hij volpension staat, dus hij wordt gevoerd, buiten en binnen gezet en uitgemest.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:44

Stal doe ik zelf dagelijks tijdens de voerronde van 18.00 uur. Daarna ga ik gelijk rijden etc. Op mijn vrije dag pak ik naar eigen inzicht een keer een doekje om alles op te poetsen, maar volgens een schema werk ik niet. Paarden gaan 's ochtends naar buiten in de bak en 's middags naar de wei. Omdat ze thuis staan, kunnen we dit altijd zelf.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:57

volgens mijn vriend veel te veel.

ik schat op 1.5 à 2 uur zonder te rijden. Als ik rij komt er gemakkelijk een uur bij en is 2 geen uitzondering. Wandeling zal eerder 2-3 uur extra zijn.
Vaste activiteiten zijn, voeren of krachtvoer klaarzetten, 2x uitmesten, binnen en/of buiten zetten, water geven, hooi verdelen, snel een borstel erover (kwestie even overal gevoeld te hebben) en hoeven krabben.

En als ik een paardendag heb, dan kan ik gewoon de hele dag op stal spenderen, er is altijd wel wat te doen. De drink- en voerbakken nog eens uitkuisen, materiaal onderhouden, kast oprommelen, de bedrading van de wei controleren, hooi plaats vegen,...

Gabriellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:02

Iedere dag wel rond de 4 uur per dag

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:03

Even denken. Als ik Diva doe toch zeker 2 uur, meestal langer. :j
Zeker nu het zomer wordt en ik moet afspuiten enzo.

Bobberd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 11:04

Ik bedoelde niet echt een schema op papier, maar eerder wat je in je hoofd hebt te willen doen of wat er echt gedaan moet worden.

en in een relatie met een vrouw met paarden of andersom (ja het kan gebeuren ) houd je altijd dat de ander het niet zo geweldig vind om zijn of haar liefie te missen voor een paar uur per dag.
Maar er zijn er genoeg die het wel leuk vinden om de ander haar ding te laten doen en er vrede mee hebben.
Heb het maar te vaak gezien bij mijn eigen zus met haar vriendjes in het verleden.

Rede tot breuk is dan ook snel aanwezig.. zonde maar waar...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:06

Ik hoef gelukkig niet zoveel stalwerk te doen, dat scheelt. :j
Dus ik hoef alleen te rijden en Diva plat te knuffelen. :))

En die relatie, ach.
M'n ex zat ook op voetbal en dat was ook flink lastig ivm trainen en wedstrijden enzo. Het is toch een goede balans vinden. :)

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:38

Nou bij mij is het heel simpel, als je een relatie met mij wilt, krijg je mijn paard er nou eenmaal ook bij. En zie je dat niet zitten, dan houdt het op. Mijn vriend zou echt niet te gaan hoeven paardrijden, maar een beetje belangstelling zo nu en dan is toch wel gewenst. Mijn paard is een deel van mij :) Dus dat krijgen ze der gratis bij :D

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:39

2 tot 3 uur denk ik!
En dan heb ik het over: Mesten opstrooien, voeren, mest uit het land halen, poetsen wandelen, dekens wisselen etc.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:39

Ik denk ongeveer 3 uur, en als ik les heb ongeveer 4 uur. :j

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:40

nou, toch echt wel tussen de 4-6 uur :o

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:41

Een half uur zonder rijden en poetsen, dus gewoon even gaan kroelen en eten geven ;) Anderhalf uur tot 2uur als ik ga voederen én poetsen. En ongeveer 4 uur als ik training erbij in steek. En zondags zijn altijd dagen van 6 tot 8 uur bij de paarden. Paarden staan 24/7 buiten, en zijn niet meer van de jongste dus die hoeven niet meer elke dag hun uur rijden of hun dagelijkse poetsbeurt. Nadien rollen ze zich toch terug door het stof :+

petradek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:41

Ik ben er zo`n 3 uur per dag, iedere dag zo`n beetje. 's ochtends voeren 15 min. 's avonds stallen doen, binnen zetten, 2 rijden, toch wel snel 2,5 uur.

Vriendlief vind het niet altijd even leuk, probeer het dan ook in te plannen wanneer er voetbal is en in het weekend 's ochtends vroeg rijden. :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:42

Met alleen de verzorging (eten geven, water geven, hooi aanvullen, mest ruimen in de weide) minimum één uur per dag. Dan kan er nog een buitenrit bijkomen (tussen de 2 à 3 uur) of gewoon rijden (tussen 1 à 2 uur). Soms doen we natuurlijk ook iets anders (longeren, gewoon poetsen ed, vrijheidsdressuur) en dan zal het nog neerkomen op minimum 1 uur.

Dus toch zeker gemiddeld rond de twee uur per dag :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 11:44

maxipaxixx schreef:
nou, toch echt wel tussen de 4-6 uur :o

_O- _O- _O- :')

wat zijn we hier weer realistisch bezig zeg

Mensen die fulltime werken hebben dus echt geen tijd om 4 uur met je paard bezig te zijn letwel 1 paard en helemaal niet als je een huishouden heb laat staan kinderen.
De meeste die hier posten zijn toch de jeugd en moeten soort van opscheppen

Bobberd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-10 11:45

Amaretto27 schreef:
Nou bij mij is het heel simpel, als je een relatie met mij wilt, krijg je mijn paard er nou eenmaal ook bij. En zie je dat niet zitten, dan houdt het op. Mijn vriend zou echt niet te gaan hoeven paardrijden, maar een beetje belangstelling zo nu en dan is toch wel gewenst. Mijn paard is een deel van mij :) Dus dat krijgen ze der gratis bij :D

Hahaha ,, ja dat heb ik inmiddels al vaker gehoord ;) , het blijft wel dat veel lui niet weten van hoe of wat met paarden. zoals ik al vertelde ben ik opgegroeid met een paardenliefhebber en daarbij natuurlijk de vriendinnen die er ook niet vanaf konden blijven. mijn beste vriendin rond die tijd hielp ook dagelijks met het paard en later de paarden.