Het Nieuwe Reading Experiment (Deel 2)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Het Nieuwe Reading Experiment (Deel 2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 09:28

Welkom bij 'Het Nieuwe Reading Experiment'
Wegens groot succes een heel nieuw topic! Het oude vind je hier: [PP] Het Reading Experiment - Nieuwe ronde op blz. 27 (30 sept)
Ook als je het vorige topic al kent, vraag ik je om deze openingspost nog eventjes door te lezen.
DIT TOPIC IS NIET VOOR HET AANVRAGEN VAN READINGS

Bij vragen kan je mij (Rock) een PB'tje sturen

Het vermogen om foto’s te readen en ook live readings te doen, is een paranormale gave. Niet iedereen gelooft dat een dergelijke gave bestaat, en er zijn een hoop sceptici die denken dat readers gewoon makkelijk geld verdienen over de ruggen van mensen die problemen hebben met hun dier.

Is ‘readen’ een combinatie van het opzoeken van gegevens van een dier op bokt, een beetje gokken en een boel gezond verstand? Of is er meer?

Hierbij een experiment, om ook de mensen die zichzelf niet als readers zien, eens te laten testen hoe het is om te readen, en te ervaren hoe makkelijk het kán zijn om te readen.

Niet iedereen heeft er evenveel gevoel voor, dus er zullen ook een boel mensen zijn die absoluut niets doorkrijgen van onderstaande foto’s. Maar wellicht zitten er tussen jullie ook wel mensen die erachter komen contact te kunnen maken met dieren, en uit dat contact informatie te kunnen halen.

Dat laatste is dan ook het doel van dit experiment. Jezelf ontplooien, of erachter komen dat het inderdaad (voor jóú) niet werkt! Haha!

Het staat een ieder vrij om ook mee te doen. We zouden het wel leuk vinden als je je deelname kenbaar maakt. Readers-to-be, stellen jullie jezelf nog even kort voor?

De regels van dit experiment:

Het is niet toegestaan deelnemers te contacten met informatie over de dieren die op de foto’s staan. Graag dan ook geen reacties als “Ooooowwww wat leuk dat ook paard X van persoon Y meedoet!” De bedoeling van dit experiment is dat de deelnemers blind mee kunnen doen, zonder informatie vooraf.

Het is niet toegestaan onderling te overleggen.

Reacties in dit topic (voornamelijk bij het readen van een foto) schrijven in een zeer kleine letter, bijvoorbeeld op 7 punten of op één punt of in een
Spoiler:
spoilertag
. Hierdoor kunnen andere deelnemers niet per ongeluk een reading van een ander lezen en daardoor afgeleid worden. Weet je niet hoe je je letters zeer klein krijgt? Neem dan bij voorkeur contact op met Rock of pharagirlke

Als je klaar bent met je reading, zet dan nog even bovenaan, in normaal tekstformaat een kleine beschrijving van hoe de foto eruit ziet, zodat mensen makkelijk kunnen terugvinden op welke foto de reading slaat.

Het is NIET de bedoeling dat dit topic verzandt in een discussie over het al dan niet bestaan van paranormale gaven. Daarover zijn al genoeg topics geopend en ook weer gesloten!

De eigenaren van deze foto’s mogen zich pas bekend maken als elke deelnemer genoeg tijd heeft gehad om een of meerdere foto’s te readen, ik zal de eigenaren dan PB'en.

De deelnemers kiezen twee of drie foto’s uit om te readen. Er is geen haast geboden bij de reading. Het gaat er niet om wie er als eerste klaar is, of wie de meeste foto’s readen kan. Probeer je reading zo volledig mogelijk te maken.

Tip: Open voor je reactie een extra scherm. Zo kan je makkelijk heen en weer klikken tussen de foto die je aan het readen bent, en het antwoordveld.

Allereerst een uitleg over hoe het readen in zijn werk gaat:

Het belangrijkste bij het lezen van een foto, is dat je al je zintuigen gebruikt, dat je niet nadenkt, en dat je heel erg luistert naar je gevoel en eerste ingevingen. Probeer al je vooroordelen los te laten, geen verwachtingen te hebben, niet na te denken over 'dit zou logisch zijn' of 'dit kan eigenlijk niet' of 'ik kan het niet maken om dit te zeggen'.

Dat is heel moeilijk, en meteen ook het moeilijkste aspect van het hele fotolezen.

Verwacht ook niet, dat jouw reading meteen volledig is. Als je de eerste keer steekwoorden doorkrijgt is dat al heel wat!

Goed, je begint dus met je leeg te maken... Probeer nergens aan te denken. Concentreer je op je ademhaling en je hartslag. Probeer je bewust te zijn van alles in je lichaam. Als je op een stoel zit, probeer je dan bewust te zijn van het lichamelijk contact met je stoel. Probeer alle uithoeken van je lichaam te voelen. Sluit je ogen, en probeer niet na te denken, maar alleen maar te voelen en te doen. Als je gedachten krijgt die niks met het lezen van een foto te maken hebben (dingen als 'oh de melk is op' of 'de wasmachine draait nog' of 'ik ben vergeten mijn moeder/vader/broer/zus/leraar/instructrice/etc te bellen') dan stuur je ze weg.

Gewoon simpelweg denken 'doet er nu niet toe' wil vaak wel helpen. Als je je hoofd leeg hebt, ben je klaar om te beginnen.

Je denkt niet na, en je kijkt in één keer naar de foto. Vaak overheerst er een gevoel of een gedachte. Je kan bijvoorbeeld ineens verdrietig worden, of een warm gevoel van binnen krijgen, of een soort angst of paniek. Dit noem ik het basisgevoel. Het is het belangrijkste gevoel dat je bij een bepaald dier hebt. Schrijf als eerste je basisgevoel op.

Blijf je bewust van alles wat op je af komt. Dat kan een emotie zijn, of een fysieke pijn of stijfheid bijvoorbeeld, of misschien zie je wel een soort filmpje of flitsen van beelden (net als foto's) in je hoofd. Ben je laag bij de grond, of ben je hoog? Schrijf alles op wat je voelt of ziet, hoe irrelevant het ook mag voelen.

Misschien heb je alleen een lijstje van 4 woorden, misschien voel je wel veel meer... Bewaar het lijstje, zodat je nog weet wat je precies voelde en dacht op het moment dat de eigenaren van de foto's zich bekend maken.

Ga er niet vanuit dat het de eerste keer meteen foutloos moet zijn. Vaak blijft het nadenken over zo'n foto toch iets heel moeilijks om uit te sluiten, juist omdat wij als mensen tegenwoordig overal overna moeten denken, en bijna niet meer 'voelen'.

Wij zijn erg benieuwd hoe jullie het ervaren. Succes! OK dan!

Met dank aan de mensen die hun foto hebben ingestuurd ten behoeve van dit experiment, en de moderators die ons toestonden dit tweede topic te openen! Lachen

De bedoeling van dit topic is NIET om aanvragen voor readings te posten! Laat het duidelijk zijn dat het hier om een experiment gaat voor beginnende readers!

TeeGee

Re: Het Nieuwe Reading Experiment

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:31

Rock schreef:
Het zijn er vijf dit keer! Haha!

Afbeelding
.
.
.
.
.
Afbeelding
.
.
.
.
.
Afbeelding
.
.
.
.
.
Afbeelding
.
.
.
.
.
Afbeelding

Anoniem

Re: Het Nieuwe Reading Experiment

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 11:32

Dank je Knipoog

MDJ

Re: Het Nieuwe Reading Experiment (Deel 2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 14:24

Nieuwe ronde nieuw topic fijn! Ja

foto nummer 1, het zwart/witte hondje.

Spoiler:
levendig dier, jong, onstuimig, gek op aandacht foccused zich op één persoon? lieve hond. heeft ze last gehad van haar rug? of heup.. (kan zijn dat die heup gewoon mijn eigen pijn is haha, heb op dit moment namelijk een (zwaar) gekneust heupbot.. maar 't lijkt erger te worden naarmate ik naar de foto kijk) is ze hier gedeeltelijk van hersteld? of helemaal? naar mijn idee heeft ze hier ergens wel last van...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 18:41

Leuk een nieuw topic.!!!

Heb de foto's nu even gezien. Er springt er nog niet 1 uit. Maar heb nu ook niet de rust. Dus ik probeer het later even!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 18:45

hond nr 1

Spoiler:
Zo te zien een Friese Stabij. Van oorsprong actieve honden. Voelt aan als een teef. Lijkt dat ze pijn heeft in de gewrichten. Bij haar elleboog voel ik extra veel pijn. Maar voelt allemaal stram aan. Is gehecht aan haar baas

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:33

Spoiler:
ik zie dat ik straks te gehaast was en een stukje tekst verloren is gegaan, dus bij deze. Bij deze hond krijg ik extra last van de rug wat uitstraalt naar de heup. Nu heb ik momenteel zelf erg veel last van de rug maar als ik naar de foto kijk lijkt het erger te worden.... heel vreemd.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:48

Foto 3:

Spoiler:
Voelt aan als een merrie. Een jaar of 10 à 11. Al heel lang in het bezit van één persoon. Heeft een shet als gezelschap. Kerngezond dier. Heeft wel last van veel jeuk (exceem??) Wordt western gereden maar springt ook graag.... dressuur ook (gedaan??) Is gek met haar eigenaar.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:59

foto 4:

Spoiler:
Een border collie. Een nog vrij jonge teef. Tussen de 1 en 2 jaar schat ik. Lekker wild. Ik zie ook een grote zwarte hond. Zoiets als een does of bouvier. Verder voel ik warmte. (koorts?) Kan dat niet goed plaatsen want ze voelt gezond.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 00:07

foto 5:

Spoiler:
Een shetje. Waarschijnlijk een merrie. Nog erg jong. Wordt niet gereden nog...dus misschien wel jonger dan 3 jaar. Wilde sodemieter. Heeft moeite met eten. Last van mond of ingewanden? Koliek? Heb gevoel dat ze veel geknuffeld wordt.

foto 2 krijg ik momenteel niets bij door. Ga ik komende dagen me over buigen.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:28

Even een schopje, ik zal zometeen even wat proberen

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:18

Zo heb even de tijd genomen maar hier dan mijn poging.

Foto 1 zwart-witte hond
Spoiler:
Voelt aan als een hond die er niet meer is (sorry als dat ((gelukkig)) niet zo is) Een reu die niet erg oud is geworden jaar of 8. Vrolijke, lieve hond. Die zich voornamelijk richt op 1 mens persoon en daar dus ook alles voor doet. Daar gaat hij voor door het vuur. Verder krijg ik moeilijk contact. Snap ook niet zo goed waarom het 'doods' voelt. Misschien is het niet de hond, maar de oorspronkelijke baas? Wordt erg verwarrend.

Foto 2 schimmel
Spoiler:
Dit is een merrie van een jaar of 6-7. Zij heeft een heel toegankelijk karakter. Is vrij gemakkelijk te rijden. Is niet overdreven gevoelig maar ook niet vreselijk stug. Heeft plezier in haar leven en nooit geen narrigheid gehad.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:28

Even een stippie.
Goed dat er nu wel een nieuw topic is gemaakt Knipoog

Rock, je hebt trouwens PM
Laatst bijgewerkt door TeeGee op 05-11-08 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Iets aangepast

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:39

Even een stipje hier, ik ga me er vanavond eens over buigen. Het enige waar ik het gevoel van heb is bij de 1e foto:
Spoiler:
de hond is denk ik niet meer in leven, al zou mijn vermoeden kunnen komen doordat het een oude foto lijkt. De schimmel komt op mij over als een merrie, met een super lief karakter. Heel erg aan haar baas gehecht en gaat voor je door het vuur. Ze heeft wel een eigen willetje.

ik heb dit nog nooit eerder gedaan. Hoe komen we erachter of onze bevindingen juist zijn?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:41

Uiteindelijk worden de eigenaren van de foto's gevraagd te reageren. En krijg je vanzelf in dit topic te lezen of het een beetje klopt of niet!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:48

Jah sorry ik lees het net, had erover heen gelezen Knipoog

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:53

Foto 3

Nooit meegedaan, maar ik zal het een poging geven.
Spoiler:
Ik krijg een heel rustgevend gevoel als ik naar dit paardje kijk, misschien ook wel omdat het zo'n mooi beestje is. Een merrie, fijn karakter. Volgens mij heel betrouwbaar, vooral als het nodig is en soms een grapje tussendoor.

Contigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:54

wat interessant ik ga het ook proberen als het mag en als ik er de rust voor heb is nu even niet het geval

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:56

Contigo schreef:
wat interessant ik ga het ook proberen als het mag en als ik er de rust voor heb is nu even niet het geval

Iedereen mag het proberen hoor! Dus als je de rust hebt doe een poging.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:02

Ik zou het ook graag willen proberen, het lukt me niet bij mijn eigen paarden, maar ik maak vaak wat extremer contact met dieren dan 'normaal' zeg maar.
Ik ga me bezig houden met de schimmel Lachen

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:49

[spoiler]bij de eerste foto heb ik ook een tinteling in mijn linkerarm. Ik weet niet of dit iets met de hond te maken heeft aangezien ikzelf mijn pols gebroken heb van die arm Clown
Daarbij voelt mijn lichaam een beetje moe aan, dit doet mij vermoeden dat de hond een respectabele leeftijd heeft bereikt, al dan niet levend of intussen overleden...

bij de schimmel, de 2e foto voel ik verder niets meer. Gewoon een goed gevoel, k denk dat ze blij is en voel ook lichamelijk niets. Ik denk dat ze wel meer op mensen dan op paarden gericht is.

bij de 3e foto heb ik het idee dat de palomino een boefje is. Wel een goede pony maar het is er denk ik 1 die je in de gaten moet houden. ik denk dat het een merrie is, maar pin me hier niet op vast. deze houdt volgens mij wel van een grapje. Verder eigenlijk niets bijzonders dat ik bij deze voel of opmerk.

Bij de 4e foto merk ik eigenlijk niets, hij straalt alleen op de foto uit echt van het leven te genieten. Heel loyaal aan de baas is hij denk ik ook, maarjah dat is ook grote karaktereigenschap van deze hond\ras.

bij de laatste foto krijg ik echt helemaal niets.[spoiler\]

ik denk dat het ook nog wat te rumoerig om me heen is. Bij de eerste foto krijg ik in ieder geval het meeste. Nu ben ik alleen nog heel benieuwd of er ook maar íets van klopt want dit is voor het eerst da tik het doe haha

even aan het ruzien geweest met m'n spoiler-ding maar ik krijg het nu echt even niet voor elkaar haha Vork

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:03

Je spoiler was goed begonnen hoor mellamoshan
[ spoiler] en dan eindigen met [ /spoiler] (zonder spatie er tussen uiteraard)

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:04

ohhhh nu zie ik het! ik heb: [spoiler\] ipv [/spoiler]
duhhhh! ik zag het gewoon niet lol

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:20

mellamoshan schreef:
ohhhh nu zie ik het! ik heb: [spoiler\] ipv [/spoiler]
duhhhh! ik zag het gewoon niet lol

Ach we hebben allemaal wel eens een blond moment Knipoog

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 15:12

Foto 1
Spoiler:
De hond is volgens mij dood, hij is onder een auto gekomen terwijl hij achter iets aan ging.