Paloma, het verhaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Paloma, het verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-07 10:18

Word lang verhaal....

Om te bgeinnen zijn we vertrokken om half 2 om Aaron yve en haar trailerop te halen. Tijdje later zijn we vertrokken Om 1600 waren we net na eindhoven en werd ik gebeld door Jolanda ( Murphy1982, onbekende voor mij) dat op bokt stond dat Paloma al weg was. ik Anouk
( arabiangirl ) gebeld, maar die zei nee ze staat bij Mariska. Wij doorgereden. Jolanda heeft ons vaker gebeld en zij hield ons op hoogte wat op bokt gebeurde. Ik heb anouk ook nog paar keer gebeld, maar zij wilde wachten en dan samen naar mariska rijden, niet dat ze even belde of langsging of zo. wat ook raar is dat ze zei dat paloma nu 715- ging kosten, en dat dat door het vervoer kwam, omdat Mariska haar zou brengen. ik heb dat stuk gereden met trailer, maar is 20 minuten rijden, kost dat 65- euro??? Om even een paard te kopen bij een boer bij allison, erna door te rijden naar Steenbergen naar anouk en daar af te laden. Waarom kocht anouk haar niet zelf van die vader, en dat wij haar dan daar ophaalden, Scheelde trailerrit en geld.

1700 kwamen we aan, begon te schemeren, geen paloma bij anouk, doorgereden naar mariska. Anouk wist weg niet en toen we bij een chinees de straatnaam zeiden wisten ze het niet ( ook klanten waren mee aan denken). Toen ik naam Mariska en puppy`s zei wisten ze ons de weg te wijzen.
Ik niet aangebeld maar sneaky de stallen ingelopen om te kijken of ik haar zag, wel paar andere schimmeltjes (en troep en andere dieren) maar geen paloma. Toen een stalhulp ons zag belde ze direct Mariska en moesten we weg bij stallen.

Mariska zei dat Herman haar weggebracht had en ze al in Belgie stond en dat ze tegen Anouk had gezegt mss breng ik wel naar jou, maar dat ze dat niet mocht van de vader ( hij wilde niet dat de pony bij kinderen terrecht zou komen) Ze heeft tijdje gebeld maar zei dat ze geen adres kon geven en dat we eerst met vader van allison ( sorayalover) moesten praten. Ze sprak zichzelf wel vaker tegen. herman belde ineens terug en zei dat ze nu meer kostte. De handelaar had haar nl weer doorverkocht.

ik zei dat ik dat gek vond, werd wel erg dure slachtpony zo, al voor 750 aan die handelaar verkocht en die verkocht hem weer door, hij zou dus minimaal 850 hebben betaald voor vlees, erg duur als je mij vraagt.
Ownee, toen was het ineens, die handelaar heeft al mensen die het vlees wilden kopen, hij had nog een pony staan en die was ook al per kg verkocht. Hij kon niet maken om nu paloma terug te verkopen aangezien hij met die mensen afspraak gemaakt had.

We gingen naar die vader en ik zei nog als je wat geregeld kan krijgen dan bel je me maar, ik wil max 850 uitgeven. Ook zei ze, ik heb nog genoeg slacht pony`s hier staan, kan je ook kopen.

Bij die vader aangekomen, was hij al op hoogte dat we kwamen. Hij stond aan deur, alison was aan trap boven mee aan luisteren. Hij zei dat pomy weg was, wat we kwamen doen. ik zei dat zijn dochter op bokt dingen verteld en afspreekt, wij 3 uur rijden en dan geen paloma. Hij zei ow wist ik nisk van. en dat al 3 dagen geleden afgesproken dat ze naar Mariska zou gaan als ze niet verkocht werd en ze had 3 kansen gekregen bij normale kopers maar die wilden haar niet.
Kregen ook geen vergoeding voor benzine, wilden we nl op allison verhalen.
Zij riep vanalles vanaf de trap en kwam er even later bijstaan. ook kwam haar zus die erg grote mond tegen ons had terwijl ze er niks mee te doen had.

Ik vroeg of paloma voor dood verkocht was, zei hij van nee, als ze maar weg was en hij had maar paar honderd euro voor gekregen en was opgelicht door vorige eigenaren. Toen we zeiden waarom ga je geen rechtzaak aan en wacht je zei hij, rechtzaak kan jaar duren en ze heeft al nieuwe pony. Geen tijd.
Hij maakte ons nog uit als handelaar en dat we graantje wilden meepikken aan zijn zieke dochter en dat hij ons wereldje niet moest en niks mee te maken wilde hebben. Hierop werd AaronYve echt boos, en ik ook en haar vriend ook.
Anouk hield haar mond de hele tijd, en allison was ook stil, terwijl door hun "miscommunicatie"alles anders was gelopen.

Op terugweg werd ik weer gebeld door mariska en zij zei dat ze er alles aan wilde doen om ons te helpen en dat anouk en allison alle sschuld waren en hun na jerenlang vriendin te zijn geweest nu ruzie hadden. ook zei ze dat ze idd maandag op zijn vroegst pas dood zou gan, dat ik gelijk had dat op zaterdag geen slachtingen plaatsvinden. Nu hadden we de intresse van handelaar/slager gewekt en wilde hij ermee aan de slag gaan. Wilde nu als rijpony verkopen. Zij vond dat erg, want hun hadden haar verkocht als slachtpaard en nu verdiende hij er zoveel geld op en was herman kwaad op haar dat zij ons wilde helpen.

Weer terug gereden en anouk afgezet en naar huis gereden, Geloof dat we om 22.30 thuis aankwamen. Hele reis met verwarming open moeten rijden, ivm met koelen van auto. ( ik zat achterin, maar aaronyve en dr vriend kookten van die hitte)
50- euro tank gekost, 9 uur bezig geweest om niks. En nu wil anouk haar met iemand anders gaan halen in belgie??? Ik snap er niks meer van. ik wil haar graag hebben voor 700, wat afspraak was, ik wil haar op weiland gooien en rust gunnen.

ik ben hele dag bezig geweest en word nu door iedereen als naief uitgemaakt, mn moeder zegt ook je kan niet alles redden en waarom zoek je dat niet uit. Nu heeft je weer geld en tidj gekost, leer daar van en doe zoiets nooit meer.
Vriend van Aaronyve zei ook al, waarom belde je niet met haar vader en vroeg het aan hem.

Als ik op bokt een pm krijg dat ik haar kan komen halen, allison daar ook wat van zegt, ik bel en wat afspreek en zelfs al gels overmaak omdat anouk te weinig had om haar van de handelaar te kopen neem ik aan dat wat geregeld is met Paloma, en niet dat 2 pubers wat via bokt afspraken maar verder niks geregeld hadden en maar afwachtten en niet even elkaar of mij belden als de pony 3 uur later niet is gebracht wat wel de afspraak zou zijn volgens anouk.
Nu gaat Anouk met iemand van belgie zoeken? Ik wil haar ook halen in belgie, maar wil wel zeker weten waar ze staat en ik ga geen 1100 uitgeven. En wie zegt me dat ik nu weer niet voor niks rijd?
ik kan nu aan iedereen die ik gevraagd heb om me te helpen uitleggen dat dit gebeurd is, en iedereen zal zeggen, ow wat naief, heo kan ej zomaar vertrekken zonder helemaal uit te zoeken.
Als ik gebeld en gemaild heb met 2 personen, en er haast bij is, vertrek ik. Was 3 uur rijden en ze moest vandaag weg zijn. ik kon niet wcahten totdat pony bij anouk stond en dan pas vertrekken want we moesten bijna 3 uur rijden. ik heb nog meer paarden die ik moet voeren en binnenzetten en zou fijn zijn als we op tijd terug waren en nog in het licht konden laden aangezien ze moeilijk trailer op zou gaan ( bij die handelaar stond ze er blijkbaar binnen een minuut op, wilde mss zooo graag weg daar)
Ik kan eigenlijk wel juridische stappen ondernemen, Ik heb alles zwrat op wit, ook van allison. Enige nadeel is dat zij minderjarig is en haar vader verkoper en niet zei. ik dnek dat dat alleen maar meer geld en tijd gaat kosten. Ik heb geen excusus gekregen niks, werd alleen uitgemaakt voor handelaar die geld wilde verdienen.
nee diegene die geld wilden verdienen waren die Mariska en Herman, waar hij het paard aan verkocht heeft, en de handelaar waar hij erna weer aan verkocht zou zijn.

Mss dat Aaronyve straks nog haar verhaal wil doen, mss ben ik nog wat vergeten maar dat vul ik dan nog wel aan.
Ik heb geen idee hoe we nu die pony terugkrijgen.... was heel anders gelopen als die 2 alles wat beter hadden afgesproken.
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 03-02-07 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Jakary

Re: Paloma, het verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 10:19

Ik vind het geweldig wat je gedaan hebt, Lynn Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 10:21

Super wat je gedaan hebt.. Ik hoop dat jullie Paloma nog vinden ! Ach gut

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 10:22

@lynn: respect meis, je hebt gedaan wat je kon!

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 10:23

Jullie hebben je best gedaan! Alleen maar lof daarvoor. Het is nu afwachten wat er vandaag gebeurt...

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 10:25

Ik vind het super wat je hebt gedaan, echt waar OK dan!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 10:26

Jeetje Lynn, wat een verhaal, en wat een dom gedoe ook van Arabian_Girl en Sorayalover1, als zij het wat beter hadden geregeld dan had die pony misschien nu bij jou op stal gestaan..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-07 10:26

heeft iemand trouwens nog een naam van stal of slagerij kunnen vinden in omgeving brussel, en schooreind ( die naam zei Mariska ineens maar dat floepte ze er zomaar uit geloof ik)
ik wil best zelf bellen met die man, maar nu moet alles via Mariska en arabian girl gaan, ik regel het liever zelf nu

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 10:28

Bah wat een verhaal, ik had zo gehoopt dat het paard nu bij jou zou staan ipv een of andere handelaar.

Maarre, waar ik net aan zat te denken, je hoort wel 'ns dat bokkers die iemand via EA iemand oplichten worden geband, zij heeft jou via bokt een paard verkocht dat ze eigenlijk (blijkbaar) niet mocht verkopen, het heeft je veel geld en tijd gekost, is dat niet zo ongeveer het zelfde verhaal? Bloos

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 10:28

ik heb wel een stal 'J. Hermans' in Gooreind gevonden (bij antwerpen in de buurt)...
ga nog even verder googlen (lang leve www.goudengids.be Knipoog )

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 10:29

Gooreinde bedoel je Knipoog

Er was gister een lijst met een aantal stallen in de Gooreinde, wil je die? Die kan ik wel even voor je opzoeken Ja

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 10:29

Chips.... weten we verdorie nog steeds niet waar ze is. Ik heb alle topics zitten volgen totdat ze op slot gingen, fijn om nu even te lezen wat er gisteren allemaal gebeurd is. Jammer dat ze Paloma niet een 2e (of misschien wel3e/4e/5e/6e/7e/ wie weet wat er allemaal al met haar gebeurd is) kans krijgt!

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 10:30

Ik had denk ik ook gelijk de politie erbij gehaald, een mondelinge afspraak is bindend, dus hadden ze je de pony mee moeten geven.
Ik had hier echt zeker werk van gemaakt, Niet normaal. Zeker ook omdat je nu kosten hebt gemaakt.
Ik heb het hele verhaal gisteren gelezen en ook even gedacht van... zal ik hem ophalen..stallen genoeg.
Ik vind het super wat je gedaan hebt.

Even een niet leuk bericht, op zaterdag slachten ze volgens mij ook. Meestal alleen s ochtends, Misschien niet bij alle slachters .
Laatst bijgewerkt door cavaletti op 03-02-07 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 10:30

meid wat een dag he, vind het zo klote voor je, de hele dag heb jij je ingezet om de pony te redden en een goede leven te bieden, het enige waar ze mee bezig zijn is om geld te verdien over paloma haar rug, ik vind het onmenselijk en zeer grof, ik ben nog steeds voorstander van als paloma boven water komt dat lynn de 1e keus zal zijn, tenslotte heb je alle moeite gedaan om het beestje een kan te geven.

liefiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 10:32

jullie hebben goed je best gedaan,
wel heel naar hoe het is verlopen!
succes ermee!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-07 10:32

ja, als je me die lijst wil geven graag. ik heb hele dag in auto gezeten en niet veel van bokt meegekregen. heb vannacht snel doorgelezen hoe en wat verteld is, maar ik heb geen stalnamen gezien

edit...

ik had mondleinge afspraak en al aanbetaling gedaan,,,, maar anouk had paloma helemaal niet. Ik heb dat niet bij de koper gedaan. ook met allison afgesproken maar zij is minderjarig en niet eigenaar van paloma

Anoniem

Jij hebt het super gedaan!!!

Maar die verekte soraya....laat ik m'n woorden in slikken..het is maar goed dat ze hier niet in de buurt woont..dan had ze wat om te janken en last van te hebben...

_Inge

Jee Lynn vind dit echt heel erg,
zo aan het lijntje gehouden worden en uiteindelijk nog niks.

Misschien dat we inderdaad het voor elkaar krijgen dat ze in ieder geval een ban krijgen hier op bokt.

En Arabian_girl, als je wilt bewijzen dat je niet in het complot zat zorg dan dat die pony vanmiddag bij Lynn staat voor het afgesproken bedrag !!!
Laatst bijgewerkt door _Inge op 03-02-07 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 10:33

Echt super Lynn. Heb veel respect voor je!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 10:33

We kunnen met z'n allen de conclusie trekken dat er echt veel mis is gegaan. Ik vind het zóóó ontzettend jammer !!

En Lynn écht je bent super !! Wat had ik je haar graag gegund !!

Hoop dat Anouk en Alison zich er nog voor willen inzetten om via Mariska Paloma weer terug te halen. Niet ophalen maar terug laten brengen....

Wat die slachterijen en stallen betreft in België: het zijn geen frisse figuren daar. Best wel héél linke soep om daar heen te gaan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-07 10:34

en van die slager, eerst zei ze inderdaad zaterdag ochtend is ze de eerste, Toen zei ik meeste slagerijen slachten niet op zaterdag. Toen ze ra terugbelde zei ze dat ik gelijk had, dat voor maandag op planning stond maar dat hij nu eerst wilde rijden en dat ze zo braaf was in stal en dat goed rijpaard was volgens hem

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 10:35

Ik heb je gePBt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 10:35

Wat is er dan makkelijker voor die man dan al meteen een koper te hebben?
Soraya, zorg maar dat er aktie komt...

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 10:36

IK heb aan de deur ook gezegt hoe het zal..
aangezien iedereen hier heeft gezien dat die pony naar mij zou komen!!
Ook heb ik t berichtje van mariska laten zien dat ze dr naar MIJ zou brengen!!!!!!

verder zijn we nu via via achter meer dingen.

felicity en ik wilde dr naar toe maar aangezien we niemand hadden die echt met een trailer kwam zijn we nog niet gegaan

kunnen we misschien niet een bijdrage aan Lynn storten oid dat ze iig tog gehaald wordt. als het echt die 1100 moet zijn??

met mariska valt niet te onderhandelen heb dr al zo vaak gebeld en de pony wordt er alleen maar duurder op iedere keer.

ik kan onmogelijk zelf die pony halen.heb t geld niet.geen veroer en geen trailer..

aangezien ik niet op bokt kan als ik bij de paarden ben hoorde ik het ook pas van haar en toen ben jij gelijk gebeld..t kwam hier ook over dat ze naar mariska was gebracht.

kennen jullie niet lezen wat alison schrijft op bokt??daar lees je toch duidelijk dat ze naar mij kwam!!..

en heb het berichtje toch weggezet waarin staat dat ze naar mij toen zou komen??

hij heeft 2 dagen eerder de pony aangeboden of het nix voor mij was..ik zei nee ik heb geen plaats..toen was er niet bekend dat ze geslacht zou worden.ik denk die kan morgen met die handelaar mee die kwam kijken.Helaas was daar het rijden een ander verhaal en hoefde hij haar niet.Dus daarna zei ik toen ik wist dat ze naar de slager ging breng haar maar bij mij..

het van mariska kopen omdat ik geen vervoer had en zijn haar dan zou brengen en aan haar af kon rekenen.dat zou geen verschil maken denk ik omdat ik anders toch ook iemand moest betalen om dr op te halen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-07 10:36

ik moet zo naar paarden, kom strak sterug en vermoed dat ik heel wat bij te lezen heb.
wat me nu ook stoort is dat mensen dien niet op bokt zitten uit mijn omgeving me nu voor gek verklaarden en zeggen dat ik naief bezig was en beter had moeten regelen, terwijl ik dacht dat alles geregeld was.... doet pijn dat ik weer ergens ingetrapt ben...alweer