Word lang verhaal....
Om te bgeinnen zijn we vertrokken om half 2 om Aaron yve en haar trailerop te halen. Tijdje later zijn we vertrokken Om 1600 waren we net na eindhoven en werd ik gebeld door Jolanda ( Murphy1982, onbekende voor mij) dat op bokt stond dat Paloma al weg was. ik Anouk
( arabiangirl ) gebeld, maar die zei nee ze staat bij Mariska. Wij doorgereden. Jolanda heeft ons vaker gebeld en zij hield ons op hoogte wat op bokt gebeurde. Ik heb anouk ook nog paar keer gebeld, maar zij wilde wachten en dan samen naar mariska rijden, niet dat ze even belde of langsging of zo. wat ook raar is dat ze zei dat paloma nu 715- ging kosten, en dat dat door het vervoer kwam, omdat Mariska haar zou brengen. ik heb dat stuk gereden met trailer, maar is 20 minuten rijden, kost dat 65- euro??? Om even een paard te kopen bij een boer bij allison, erna door te rijden naar Steenbergen naar anouk en daar af te laden. Waarom kocht anouk haar niet zelf van die vader, en dat wij haar dan daar ophaalden, Scheelde trailerrit en geld.
1700 kwamen we aan, begon te schemeren, geen paloma bij anouk, doorgereden naar mariska. Anouk wist weg niet en toen we bij een chinees de straatnaam zeiden wisten ze het niet ( ook klanten waren mee aan denken). Toen ik naam Mariska en puppy`s zei wisten ze ons de weg te wijzen.
Ik niet aangebeld maar sneaky de stallen ingelopen om te kijken of ik haar zag, wel paar andere schimmeltjes (en troep en andere dieren) maar geen paloma. Toen een stalhulp ons zag belde ze direct Mariska en moesten we weg bij stallen.
Mariska zei dat Herman haar weggebracht had en ze al in Belgie stond en dat ze tegen Anouk had gezegt mss breng ik wel naar jou, maar dat ze dat niet mocht van de vader ( hij wilde niet dat de pony bij kinderen terrecht zou komen) Ze heeft tijdje gebeld maar zei dat ze geen adres kon geven en dat we eerst met vader van allison ( sorayalover) moesten praten. Ze sprak zichzelf wel vaker tegen. herman belde ineens terug en zei dat ze nu meer kostte. De handelaar had haar nl weer doorverkocht.
ik zei dat ik dat gek vond, werd wel erg dure slachtpony zo, al voor 750 aan die handelaar verkocht en die verkocht hem weer door, hij zou dus minimaal 850 hebben betaald voor vlees, erg duur als je mij vraagt.
Ownee, toen was het ineens, die handelaar heeft al mensen die het vlees wilden kopen, hij had nog een pony staan en die was ook al per kg verkocht. Hij kon niet maken om nu paloma terug te verkopen aangezien hij met die mensen afspraak gemaakt had.
We gingen naar die vader en ik zei nog als je wat geregeld kan krijgen dan bel je me maar, ik wil max 850 uitgeven. Ook zei ze, ik heb nog genoeg slacht pony`s hier staan, kan je ook kopen.
Bij die vader aangekomen, was hij al op hoogte dat we kwamen. Hij stond aan deur, alison was aan trap boven mee aan luisteren. Hij zei dat pomy weg was, wat we kwamen doen. ik zei dat zijn dochter op bokt dingen verteld en afspreekt, wij 3 uur rijden en dan geen paloma. Hij zei ow wist ik nisk van. en dat al 3 dagen geleden afgesproken dat ze naar Mariska zou gaan als ze niet verkocht werd en ze had 3 kansen gekregen bij normale kopers maar die wilden haar niet.
Kregen ook geen vergoeding voor benzine, wilden we nl op allison verhalen.
Zij riep vanalles vanaf de trap en kwam er even later bijstaan. ook kwam haar zus die erg grote mond tegen ons had terwijl ze er niks mee te doen had.
Ik vroeg of paloma voor dood verkocht was, zei hij van nee, als ze maar weg was en hij had maar paar honderd euro voor gekregen en was opgelicht door vorige eigenaren. Toen we zeiden waarom ga je geen rechtzaak aan en wacht je zei hij, rechtzaak kan jaar duren en ze heeft al nieuwe pony. Geen tijd.
Hij maakte ons nog uit als handelaar en dat we graantje wilden meepikken aan zijn zieke dochter en dat hij ons wereldje niet moest en niks mee te maken wilde hebben. Hierop werd AaronYve echt boos, en ik ook en haar vriend ook.
Anouk hield haar mond de hele tijd, en allison was ook stil, terwijl door hun "miscommunicatie"alles anders was gelopen.
Op terugweg werd ik weer gebeld door mariska en zij zei dat ze er alles aan wilde doen om ons te helpen en dat anouk en allison alle sschuld waren en hun na jerenlang vriendin te zijn geweest nu ruzie hadden. ook zei ze dat ze idd maandag op zijn vroegst pas dood zou gan, dat ik gelijk had dat op zaterdag geen slachtingen plaatsvinden. Nu hadden we de intresse van handelaar/slager gewekt en wilde hij ermee aan de slag gaan. Wilde nu als rijpony verkopen. Zij vond dat erg, want hun hadden haar verkocht als slachtpaard en nu verdiende hij er zoveel geld op en was herman kwaad op haar dat zij ons wilde helpen.
Weer terug gereden en anouk afgezet en naar huis gereden, Geloof dat we om 22.30 thuis aankwamen. Hele reis met verwarming open moeten rijden, ivm met koelen van auto. ( ik zat achterin, maar aaronyve en dr vriend kookten van die hitte)
50- euro tank gekost, 9 uur bezig geweest om niks. En nu wil anouk haar met iemand anders gaan halen in belgie??? Ik snap er niks meer van. ik wil haar graag hebben voor 700, wat afspraak was, ik wil haar op weiland gooien en rust gunnen.
ik ben hele dag bezig geweest en word nu door iedereen als naief uitgemaakt, mn moeder zegt ook je kan niet alles redden en waarom zoek je dat niet uit. Nu heeft je weer geld en tidj gekost, leer daar van en doe zoiets nooit meer.
Vriend van Aaronyve zei ook al, waarom belde je niet met haar vader en vroeg het aan hem.
Als ik op bokt een pm krijg dat ik haar kan komen halen, allison daar ook wat van zegt, ik bel en wat afspreek en zelfs al gels overmaak omdat anouk te weinig had om haar van de handelaar te kopen neem ik aan dat wat geregeld is met Paloma, en niet dat 2 pubers wat via bokt afspraken maar verder niks geregeld hadden en maar afwachtten en niet even elkaar of mij belden als de pony 3 uur later niet is gebracht wat wel de afspraak zou zijn volgens anouk.
Nu gaat Anouk met iemand van belgie zoeken? Ik wil haar ook halen in belgie, maar wil wel zeker weten waar ze staat en ik ga geen 1100 uitgeven. En wie zegt me dat ik nu weer niet voor niks rijd?
ik kan nu aan iedereen die ik gevraagd heb om me te helpen uitleggen dat dit gebeurd is, en iedereen zal zeggen, ow wat naief, heo kan ej zomaar vertrekken zonder helemaal uit te zoeken.
Als ik gebeld en gemaild heb met 2 personen, en er haast bij is, vertrek ik. Was 3 uur rijden en ze moest vandaag weg zijn. ik kon niet wcahten totdat pony bij anouk stond en dan pas vertrekken want we moesten bijna 3 uur rijden. ik heb nog meer paarden die ik moet voeren en binnenzetten en zou fijn zijn als we op tijd terug waren en nog in het licht konden laden aangezien ze moeilijk trailer op zou gaan ( bij die handelaar stond ze er blijkbaar binnen een minuut op, wilde mss zooo graag weg daar)
Ik kan eigenlijk wel juridische stappen ondernemen, Ik heb alles zwrat op wit, ook van allison. Enige nadeel is dat zij minderjarig is en haar vader verkoper en niet zei. ik dnek dat dat alleen maar meer geld en tijd gaat kosten. Ik heb geen excusus gekregen niks, werd alleen uitgemaakt voor handelaar die geld wilde verdienen.
nee diegene die geld wilden verdienen waren die Mariska en Herman, waar hij het paard aan verkocht heeft, en de handelaar waar hij erna weer aan verkocht zou zijn.
Mss dat Aaronyve straks nog haar verhaal wil doen, mss ben ik nog wat vergeten maar dat vul ik dan nog wel aan.
Ik heb geen idee hoe we nu die pony terugkrijgen.... was heel anders gelopen als die 2 alles wat beter hadden afgesproken.
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 03-02-07 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt