wild paard in australie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ozzieozzie

wild paard in australie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 12:33

Hoi hoi

Ik woon in australie en daar is dus veel ruimte, achter ons huis ligt een gebied met niks. Daar loopt al een paar jaar (zoals de mensen zeggen) een "wild" paard rond. Wij (mijn man en ik) hebben dit paard al vaker zien lopen maar niets mee gedaan. Vandaag waren we met de hond aan het lopen en zagen het paard weer. Ik ben terug gelopen naar huis en heb een bak met brokken gehaald en ben weer terug gelopen richting het paard. Hij was erg nieuwsgierig maar durfde niet echt in de buurt te komen. We hebben een poosje op onze hurken gezeten en hij kwam steeds dichterbij, maar niet dicht genoeg. Hij is wel heel erg nieuwsgierig. Het is een heel mooi paard om te zien. Hij is vreselijk dik en heeft hele lange vergroeide hoeven wat het hem moeilijk maakt om te lopen.
Ik ga proberen om zijn vertrouwen te winnen en hem dan bij mij thuis zetten en hem dan "opknappen" zodat hij gezond word en beter kan lopen.
Ik hoop dat het gaat lukken, heb er mijn twijfels over maar wie weet lukt het.
Ik voel me nu echt een cowboy alleen dan op de benewagen en niet op paard

Het is misschien een onzinne actie maar het is het proberen waard.
Alle reacties en goede raad is welkom!!!!

Hier nog een paar foto's. Het paard lijkt ver weg maar dat komt door het fototoestel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 12:34

Weet je toevallig of het een originele Brumby is ?
Dat zou wel wij zijn

Winged

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 12:35

rustig aan beginnen met het contact.
ga een keertje rustig op de grond zitten zodat ze aan je went, desnoods blijf je er een hele dag zitten, als je dat een tijdje volhoud went ze vanzelf aan je en merkt ze dat je niet gevaarlijk bent. vanaf dat punt opbouwen lijkt mij...
ik weet niet of je hier wat mee kan.. maar heel veel succes!!

ozzieozzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 12:39

Nee het is geen brumbie, dit is waarschijnlijk een engels volbloed aan zijn bouw te zien.
En Aletje dank je voor je reactie, ik kan overal wat mee. Heb dit vandaag gedaan, maar moest stoppen omdat het te donker werd en aangezien hier ook slangen rondkruipen wil ik wel wat kunnen zien

CarinaR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 12:39

Zo, gaaf zeg!
Succes ermee

smurf1988

Re: wild paard in australie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 12:49

Oooh wat ziet dat er gaaf uit zeg!

Ik hoop dat je zijn vertrouwen knt winnen en wat aan zijn hoefen kan doen, maar slijten die normaal niet gewoon af in de natuur?

Ik vraag me ook af of je als je hem ooit te pakken krijgt je er iets mee kunt, maar goed. Het proberen waar

cijsalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 12:59

Wauw dat klinkt heel leuk ik hoop voor je dat het lukt! Zou wel gaaf zijn Succes!

ozzieozzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 13:10

knolliepower schreef:
Oooh wat ziet dat er gaaf uit zeg!

Ik hoop dat je zijn vertrouwen knt winnen en wat aan zijn hoefen kan doen, maar slijten die normaal niet gewoon af in de natuur?

Ik vraag me ook af of je als je hem ooit te pakken krijgt je er iets mee kunt, maar goed. Het proberen waar

Het lijkt mij ook dat hoeven gewoon afslijten, maar dit paard heeft echt klompen, misschien komt het doordat hij alleen op het zachte loopt....
En ik hoef niet perse iets met hem te doen, hij kan lekker met mijn andere paardjes in de wei staan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 13:33

Wat een verhaal zeg!! Ik hoop echt dat het je gaat lukken!! Ik wou dat ik je kon helpen maar helaas ligt Australie een beetje ver weg...

Hou je ons op de hoogte?

ozzieozzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 13:36

Ik ga jullie zeker op de hoogte houden

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 13:41

Mooi... En dan ook foto's maken als hij dichterbij durft...ik kan hem namelijk niet goed zien...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 13:43

wauw!!!

mag ik niet bij jullie in de tuin wonen in mijn tentje??
*jaloers*

geweldig zeg dat je nog zoveel ruimte achter je huis hebt dat er gewoon een verwilderd paard rondloopt..

neem van jezelf een wat ouder paard als handpaard mee en ga bij hem in de buurt grazen, het paard wat je bij je hebt laat hem/haar zien dat een mens niet zo heel erg eng is , en kan alvast een stap in de goede richting betekenen...

geen oogcontact maken, paard recht aankijken kan soms best bedreigend werken voor zo'n dier, brokken mee is inderdaad alvast een goed idee, net als ander voer( hooi o.i.d.)

ben benieuwd hoe t verder gaat!!!

mellon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 13:48

het ultieme penny verhaal
Misschien moet je wat brokken strooien op een tijd dat ie meestal komt en waar hij dan staat. Komt ie zeker vaker kijken of er wat ligt.
En dan je eigen zo vaak mogelijk laten zien dat ie aan je went en weet dat het van jou afkomt.
succes in ieder geval super leuk.

Roihi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 13:51

wauw seg, ik hoop voor jou dat het paard kan helpen
als je die hoeven kan opknappen dan zal het beestje zich al veel beter voelen

je zal al zelf goed weten dat je niks kan opdringen bij een wild paard he

succes in elk geval

groetjes

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 13:53

Vet man maar laat je hem dan darna wel weer vrij'? dat beest is wel niks anders gewend he..

intentions

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 14:15

super tof zeg..
dat zie je toch normaal alleen in films haha .. hoop dat je wat voor het beestje kan betekenen

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 14:51

wat leuk,
bij mij in de achter tuin zie ik alleen meeuwen en kraaien
wild paard zie ik hier niet

zie je het paard wel vaker bij je in de buurt

hoop dat je zijn vertrouwen kunt winnen.
wat je nu doet met brokjesis denk ik prima misschien ,komt ie iedere keer een stapje dichterbij.
geen onverwachtse bewegingen maken.

houdt ons op de hoogte!!

Whoa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 16:39

wat leuk ! Heel veel succes gewenst! Hoop dat iig z´n hoeven dan een keer gedaan kunnen worden... Is het een hengst en loopt hij daarom niet in een kudde? Wel spannend allemaal...

XChrisjeX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 17:12

Geweldig Ozzieozzie, probeer idd op dezelfde tijd terug te keren, dit zal voor het paard al een herkenning worden en als jij dan idd wat lekkers achterlaat zal dit hopelijk snel wennen.
HAHA misschien kom ik wel kijken in september hoever je gevorderd ben, want dan gaan wij namelijk naar Oz toe. In welke regio zit jij ,als ik vragen mag?

mazzeltjeJarig

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 19:06

Hoe kan het dat dat beest zo dik is joh, ik zie niet echt gras staan, of is dat vertekend beeld?

ozzieozzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 00:51

Alladin schreef:
Geweldig Ozzieozzie, probeer idd op dezelfde tijd terug te keren, dit zal voor het paard al een herkenning worden en als jij dan idd wat lekkers achterlaat zal dit hopelijk snel wennen.
HAHA misschien kom ik wel kijken in september hoever je gevorderd ben, want dan gaan wij namelijk naar Oz toe. In welke regio zit jij ,als ik vragen mag?

Wij zitten in South Australie, in de buurt van Adelaide

ozzieozzie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 00:52

mazzeltje schreef:
Hoe kan het dat dat beest zo dik is joh, ik zie niet echt gras staan, of is dat vertekend beeld?

Het gras is hier allemaal verdort door de droogte, maar er zijn genoeg groene stukken alleen niet waar hij gisteren stond.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 00:59

leuk joh

maar woon je in australie? dat is me droomland wil daar over een poosje ook gaan wonen!

geit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 01:07

ik zou zeggen pak je rugzak in en ga een paar dagen lekker op de plek zitten waar het paardje rondhangt.geef hem geen aandacht en doe net of je hem niet ziet.laat hem maar lekker nieuwschierig worden.komt hij naar je toe laat hem dan lekker zijn gang gaan.hou jezelf klein zodat je laat zien dat je laat zien dat je hem niet de baas wil zijn.
veel succes

XChrisjeX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 10:52

ozzieozzie schreef:
Alladin schreef:

Wij zitten in South Australie, in de buurt van Adelaide

Geweldig, das in de buurt waar Mcleod's daughters word gefilmd.
(* Plaatsje Freeling)
Wow was wel de bedoeling om richting Adelaide te gaan.....en proberen de set te bezoeken.

Maar weer even ontopic, ik hoop dat het lukt om een band te creeren met het paard. Zou geweldig zijn als je hem kon helpen.