Dit mailtje serieus nemen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

carone

Dit mailtje serieus nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 19:47

Mijn opa en oma hebben een merrie te koop en kregen de volgende reactie:

I am from South-Africa
I am looking to import a dressage mare for breeding and riding. She will be ridden by a 14 year old child. The mare must be tall she girl is very tall. She must be easy to ride. We prefer a black horse. She MUSt move very good and must have very good conformation, especially the legs. (they are very strickt with legs in the inspection of horses.) My price range is below 9000E

naam verwijderd

Het paard meet 1.69 staat ook in de advertentie dus klein is ze zeker niet Tong uitsteken

Hebben jullie weleens zo'n reactie gehad op je advertentie?

Urielle

Re: Dit mailtje serieus nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:49

Er wordt veel opgelicht met zogenaamde buitenlandse klanten. Zolang ze het paard zelf komen bekijken, ophalen en handje contantje komen betalen mogen ze hem meenemen van me, maar anders zou ik het niet meer aandurven.

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:51

Was eerst een topic over. Maar dat ging over een mobieltje. NIET DOEN was wat er in dat topic stond. Lachen Oplichters zijn het. Ja (Kon je merken aan het slechte engels enzo, dat is hier dus ook.)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:52

wat urielle zegt, contant laten betalen en zelf laten kijken.

Ik zou het niet serieus nemen. Zeker niet als ze alleen "via internet" contact hebben en het paard nog nooit hebben gezien

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:52

gewoon een vriendelijke mail terug sturen dat ze (als dat ook daadwerkelijk zo is) aan de eisen voldoet, en dat hij maar langs moet komen om haar te bekijken.
Meestal krijg je dan een reactie van ik stuur het geld wel, stuur jij daarna het paard maar op, met het keuringsrapport.
Dan moet je dus argwaan krijgen Haha! Het is mij al vaker overkomen dat ze het menen en dat er niks aan de hand is, maar blijf op je hoede.
Eis dat ze het geld van te voren op je rekening storten, en haal het er dan ook gelijk vanaf, ofwel haal je rekening leeg, zodat het ook niet terug gevorderd kan worden.
Maar wat ik altijd doe is het paard van te voren voor de helft laten betalen, en de andere helft aan de transporteur betalen. Helaas gaat dat ion jou geval niet op.
Probeer wat meer info te krijgen, maar ga er niet van uit van te voren dat het wel/niet waar is.
succes!

carone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 19:53

Heb een mailtje teruggestuurd dat dit vast niet het paard is
wat ze zoeken want ze is alles behalve klein Nagelbijten / Gniffelen

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:54

Uitkijken ja! Oplichters 1e klas zijn het.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:55

kan natuurlijk ook. Is wel verstandiger. Maar als handelaar moet ik alles altijd per geval bekijken. Ik moet wel zeggen dat iedereen uit zuid afrika ook de haren doen reizen hoor. 99% is gewoon oplichter die reageerd.
Maar serieus ik heb al meer paarden zo verkocht, en er was niks aan de hand.
Dat ging dan wel naar landen als oostenrijk en denemarken e.d. dus niet zo ver weg Haha!

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:57

ja ik heb bij verkoop van mijn paard ook zo'n mailtje gehad alleen deze kwam uit de USA maar het schijnt een en dezelfde persoon te zijn die dus mensen oplicht, als je er op ingaat laat hij iemand je paard ophalen en krijg jij een cheque die je vervolgens wilt innen maar ongedekt blijkt te zijn.

Geen geld en weg paard !

Niet op ingaan heb ik ook niet gedaan en net als jij gechecked wat dit was topen ik zo'n mailtje kreeg !!!

Ringetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:00

Mensen uit Zuid Afrika die in Nederland een paard willen kopen? Dat is al verdacht. Waarom helemaal hier? Goed dat je hebt gezegd dat de deal niet door gaat om het maar even zo uit te drukken.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:05

Ringetje schreef:
Mensen uit Zuid Afrika die in Nederland een paard willen kopen? Dat is al verdacht. Waarom helemaal hier? Goed dat je hebt gezegd dat de deal niet door gaat om het maar even zo uit te drukken.

Waarom kopen Nederlanders Andalusiërs uit Spanje?Hier lopen er toch genoeg rond? Clown
Mensen komen uit een ander land en spreken Engels en meteen krijgt iedereen argwaan.
Ik zou zeggen:geef ze de kans en dan kan je nog zien?

carone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 20:08

Heb nog even de naam van de "belangstellende" ingetypt bij google.nl
en dan kom ik op een website met raskatten en ook nog op een verkoopsite van paarden & pony's waar een paard te koop wordt aangeboden door diegene.

carone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 20:10

Armaris schreef:
Ringetje schreef:

Waarom kopen Nederlanders Andalusiërs uit Spanje?Hier lopen er toch genoeg rond? Clown
Mensen komen uit een ander land en spreken Engels en meteen krijgt iedereen argwaan.
Ik zou zeggen:geef ze de kans en dan kan je nog zien?

Maar er staat in de advertentie dat het paard 1.69 meet en ze zoeken een klein paard.
Dus dan heb ik al zoiets van Verward

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:12

Ehm in die mail staat anders dat de merrie tall moet zijn wat betekent dat ie groot moet zijn hoor.
Maar goed ik zou het niet vertrouwen.

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:15

heel goed mee oppassen met dit soort dingen. Komt regelmatig voor dat betalingen worden gedaan met een ongedekte cheque, dus betaling wordt gedaan, komt op je rekening te staan, vervolgens paard weg. Daarna komt de bank erachter dat 't een ongedekte cheque was, dan geld ook weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:16

Men zet er Zuid afrika bij, omdat "Nigeria" mensen al gelijk afschrikt. 99,9% van de mensen die via Nigeria zaken willen doen, zijn oplichters, dat land staat daar om bekend. Ze bieden vaak een erg hoog bedrag (soms zelfs hoger dan de vraagprijs!?), om te zorgen dat je er zéker in stinkt. Ze willen betalen via een niet zo veilige manier (money transfer), en als je het bedrag op je rekening hebt staan, en je verzend het product waar ze interesse in hebben, laten ze na aankomst van het product (of in dit geval het paard...) het bedrag weer doodleuk storneren. Jij je geld én je product kwijt.

Als het te mooi is om waar te zijn, is het dat meestal ook.

Gewoon niet doen, je opa en oma vinden wel een andere (en dan wel betrouwbare) koper. Als je nu al twijfelt moet je het gewoon niet doen.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:16

carone schreef:

Maar ze zoeken juist een tall ( dus groot paard) Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:17

Ringetje schreef:

Nederland is een heel bekend land om je paarden te kopen. Ontzettend veel buitenlanders gaan graag in Nederland en Duitsland kijken voor hun paarden.

carone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 20:19

Margreth schreef:
carone schreef:

Maar ze zoeken juist een tall ( dus groot paard) Haha!

Blond las small

misssixty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:26

Waarom direct zo'n wantrouw? Misschien kunnen die mensen ook geen goed engels.
Ik weet ook echt niet hoe je in een andere taal iets goed verwoord..
Maar er zijn indd genoeg buitenlanders die paarden in Nederland kopen.
Voornamelijk KWPN'ers doen het goed in het buitenland!

Ik zou het gewoon een kans geven, ze een keer laten komen kijken ofzo?..
Maar met de koop wel het geld contant ontvangen
(wat ik overigens ook met nederlandse kopers zou doen! Bloos )

Succes nog met de verkoop Haha!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:33

Ik heb ook ooit zo'n reactie gehad. Uit Engeland.
Ik heb mijn paard uiteindelijk ook aan die mevrouw verkocht voor heel veel geld.
Ik heb nog wekelijks contact met haar. Ze is op de Engelse versie van de pavocup (niet echt de pavocup, maar een dergelijk soort competitie waar in de voorrondes meer dan 700 5-jarigen aan meededen) derde geworden met mijn paard in de finale. Zij zocht een paard in Nederland omdat de paarden met die kwaliteiten in Nederland goedkoper zijn dan in Engeland.
Zij had voor haar gevoel dus een "koopje" en ik heb voor Nederlandse maatstaven een erg goede prijs gekregen voor een vierjarige.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook even raar keek. Zij was door een vriendin in Nederland attent gemaakt op mijn advertentie. Twee dagen na het mailte belde die vriendin mij op. Ze is toen naar Nederland gekomen, heeft bij die vriendin gelogeerd en heeft hier meerdere paarden bekeken en de mijne uiteindelijk gekocht....
Ik zou gewoon eens terugmailen en wat vragen stellen...dan kom je wellicht meer te weten.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:40

Ik zou het paard niet verkopen aan buitenlanders die niet eens goed engels kunnen . Als die mensen een goed nederlands paard zoeken kunnen ze net zo goed naar een fokker o.i.d gaan.

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 20:59

Ik vind het een raar verhaal.. Om nou gelijk nee te zeggen dat zou ik niet zeggen..ik zou eerst alles is achterhalen ;
zijn ze bereid contant te betalen?
willen ze eerst komen kijken ?
wat is hun einddoel ?
etc etc.
Succes !

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 22:12

Als je verder leest bij bv marktplaats dan zul je zien dat ze afraden met mensen in zee te gaan die vanuit Nigeria en dergelijke landen komen.
Ik heb het destijds met meerdere dingen gehad (oa een tent die dan voor een kennis van een kennis was en dan naar een adres in Nederland kon worden gestuurd. Nou ja, er viel gewoon niks te achterhalen. Voor de zekerheid de bank nog maar even gebeld, en die konden het ook niet echt aanraden.
Tsja, ;t is een keus aan jezelf.
Persoonlijk zou ik willen zien aan wie ik mijn paard verkocht, zodat ik zelf ook kan constateren dat de koper wel overweg kan met mijn paard. En dan is het natuurlijk handje contantje betalen. Ben benieuwd naar de reactie die je krijgt... (die lui van mij kwamen met een heel zielig verhaal en dat het echt wel safe was enzo. Dus ik heb de eerste keer nog een mail terug gestuurd dat ze hem maar moesten komen halen, en daarna niks weer gehoord.
Wat me ook is opgevallen dat die lui vaak hoger bieden dan jou vraagprijs is. (ook al is er nog geen vraagprijs geboden), dergelijke biedingen verwijder ik altijd meteen.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 22:27

Mijn vriend heeft dit ook gehad .. dit is een nigeriaanse bende die alles oplicht!! er word onder veel advertentie No sending to nigeria gezet ..

niet in trappen dus op marktplaats staat wel veel meer