verwaarloosde friese jaarling

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sazz

verwaarloosde friese jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 18:52

Hoi lieve paardenfans

Helaas is het nog steeds aanwezig het dierenleed in nederland, en het zou eigenlijk niet meer moeten kunnen in deze tijd!!
17 november jongstleden zijn we met een groepje paarden liefhebbers naar de paardenmarkt in Lottum geweest, leuke kraampjes ,stands , eet tenten en noem maar op.
Maar je gaat uiteindelijk voor t zien van de paarden/pony`s ezels ect.
Maar dit jaar stonden er meer shetlanders mini pony`s dan paarden, en het geen wat er stond was ronduit triest op enkele dieren na.
We hadden ons voor genomen geen trailer mee te nemen en er niks te kopen, want t echte goede spul koop je niet op de paardenmarkt zegt men in de volksmond.
Totdat............we zagen een zielig hoopje fries staan t leek alsof hij gedrogeerd was en er geen zin meer in had, hij was zo mager dat hij zijn hele buik had ingetrokken van de honger/pijn en god weet wat er allemaal nog meer aan de hand was.
Het verbaasde me nog dat er een goed papier bijzat??
Zijn vader is de hengst Doaitsen 420 en zijn moeder evalien h. kfps stb model.
Het zegt mij verder niet zo heel veel nog omdat we net pas in de friese paarden zitten.
Maar ik weet dat Doaitsen vrij veel voorkomt in bij stamboek veulens met 1e premie 2007/2008.
Ik heb van ellende het veulen gekocht ( dat er zowat t slechtste van alle paarden uitzag) om hem te redden van die ellende want ik zag nog een sprankje hoop.
We hebben meteen een dierenarts gebelt om te komen kijken hoe of wat en of hij de dood nabij was of dat we er nog iets mee konden doen.
Auke staat nu vanaf maandag bij ons op stal , hij eet en drinkt super hij heeft schimmel , wratten , verzuurde blinde darm, een flinke rechter been blessure(gelukkig geen artrose) moet wel geopereerd worden wil hij normaal kunnen functioneren,een lichte longontsteking maar niet chronisch!!hoest en heeft groene snot, wormen noem maar op...........Wat heeft hij niet?
Maar mijn vriend en ik willen hem toch wel laten opereren want wie a zegt moet ook b zeggen he!
Uit de papieren blijkt dat auke ( stamboek naam Weltmeister van stal daimler) wat echt niet bij m past momenteel uit Steggerda komt van stal daimler steggerdaweg 27.
Maar ik kom bergens terecht als ik ptt bel of inlichtingen.
lk wil graag weten hoelang hij al met deze zware blessure loopt, want ik denk eerlijk gezegt niet langer dan 6 mnd want toen was er nog een dierenarts bij voor de entingen.
Ik kan helaas geen foto sturen weet niet hoe dit werkt op bokt , maar als je me pb stuurt krijg je mail adres en foto dan kan iemand me misschien verder helpen met de achtergrond van ons zielepietje
Hopelijk komen er reactie`s alvast bedankt voor de moeite!! gr saskia

Sieppus

Re: verwaarloosde friese jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:56

[img]defoto[/img]
Wel heel erg goed van jullie hoor. Het is toch een schande wat ze dit paardje hebben aangedaan! Hopen dat met een beetje TLC hij er boven op komt.
Veel succes.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:57

foto moet je dan even opladen in mijnalbum bijvoorbeeld,
en daarna copieër je de url en die zet je tussen [img] en [/img].

dan verschijnt de foto in het topic.

succes met het opknappen van het veulen...

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:03

Ik plaat voor TS even de foto's

Dit is een foto van de arme ziel, is trouwens 1.5 jaar oud gaf TS me nog door.
Afbeelding

Dit zijn foto's van de hengst van de TS zo zou hij volgens haar uit moeten zien.
Afbeelding
Afbeelding

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:10

Jee wat ziet dit dier er uit. Veel succes met hem. Ik hoop dat hij op knapt,

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:11

Hij ziet er idd niet uit!
Staat er op het papier ook nergens een tel nummer of in zijn paspoort?

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:15

jeetje, wat doen (sommige) mensen dieren ook aan Boos!
Ik hoop dat hij er weer helemaal bovenop komt Lachen

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:24

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 12-02-22 20:26, in het totaal 2 keer bewerkt

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:25

Erg zielig Boos!! Neem dan geen dieren als je er niet goed voor zorgt!
Maar zo te lezen is hij bij jou in goede handen en is het te hopen dat hij er weer helemaal bovenop komt Lachen!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:28

wat goed dat jij hem nu hebt!!!
wedden dat het een prachtpaard word?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 21:31

Dat wordt zeker een prachtpaard met de juiste zorg. En ik weet zeker dat die dat bij jou krijgt!
Grote pluim hoor!
Ik ga nu al niet meer naar die markten toe, ben laatst in Hedel geweest.. ik ga niet meer..

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 23:52

dank jullie allemaal voor de lieve en ondersteunde berichtjes en ik hou jullie op de hoogte , ik ga morgen bellen met de fokker en als de antibiotica goed aanslaat voor zn longen en de schimmel verdwijnt en hij een beetje dikker is wordt hij geopereerd aan zijn been.
Helaas kan dat nu nog niet hij is nog te zwak ziek en te dun en moet tot aan de operatie op pijnstillers teren, maja ik vind niet dat een dier mag lijden , hoop dat er meer wordt gekeken op markten naar verwaarloosde dieren en in beslag worden genomen + een vette boete !!gr saskia
P.S, joyce bedankt voor t plaatsen van mijn foto`s!! Knipoog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 08:38

-> PP

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 08:44

jeetje wat ziet die er uit zeg.
Knap en echt erg goed van ej dat je hem gekocht hebt.
Maar weet wel wat je op je hals haalt. !

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 10:09

ik haal me dit liever op de hals dan t idee dat hij weer voor dood meeging met die handelaar met alle gevolgen van dien, het is idd erop of eronder maar we zien terzijnertijd wel verder Knipoog

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:41

sazz schreef:
ik haal me dit liever op de hals dan t idee dat hij weer voor dood meeging met die handelaar met alle gevolgen van dien, het is idd erop of eronder maar we zien terzijnertijd wel verder Knipoog

Jullie zijn diamantjes in de paardenwereld, Proficiat, jullie hebben het hart op de juiste plaats. Duim voor hem en voor jullie, moest je hem kunnen redden, zal je zoveel liefde krijgen en ontdekken van hem.
Ga ervoor en blijf ervoor gaan, het loont de moeite.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:46

Echt goed zeg wat jullie gedaan hebben!!!
Ik vind het sneu voor het diertje, ik hoopdat ie er boven op komt, want ik denk ook dat het een heel mooi paardje wordt.

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:50

`k ben blij dat hij nu in jou handen is! Waarom doen mensen dat toch bij zo'n mooi en waarschijnlijk ook wel lief beestje?? Ik zal het nooit begrijpen..!

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 15:08

Zo wij zijn weer up date, ik heb gebeld met de fokker en die vertelde me dat auke goed/gezond vertrokken was naar een opfokstal voor hengsten om ze te laten ontwikkelen en opgroeien voor de hengstenkeuring..... Ze had goede verwachtingen van hem gezien de papieren.
Ze voelde zich in eerste instantie een beetje aangevallen, maar wij nemen hun niks kwalijk over auke hoor we wilden alleen wat info en weten hoelang deze blessure al heeft en hoelang hij al met pijn rond loopt.
Bij de opfokstal is het mis gegaan en heeft hij een maand of 2 geleden een ongeluk gehad op de wei en toen het opviel heeft men hem verkocht aan handelaran maar er wel bij verteld denk eraan hij heeft een blessure aan zn rechter achter been. Hij is in 2 mnd tijd van friesland naar limburg gekomen met blessure trailer op en af met alle gevolgen van dien en t werd steeds erger tot hij dus in lottum kwam op de markt.
Gisteren zijn er foto`s gemaakt en t blijkt dat hij een onsteking heeft wat erg veel reactie oproept in het kroonbotje en dit willen zn nu gaan vast zetten met pinnen en platen en dan moet hij nog enkele weken in het gips op de klinique........ Slapen
En ja hij mag inderdaad wat kosten als dit achter de rug is, maar hij is zo lief , aanhankelijk en hij lijkt je wel dankbaar want mometeel heeft hij geen pijn ,lekker eten en veel aandacht en een goed tehuis met vriendjes om m heen . Ik kan m wassen ( tegen schimmel ) dekentje op , alles is goed zolang hij maar aandacht krijgt, hij roept naar je en wil knuffelen en heeft echte manieren daar kan geen geld tegen op.
Hij hoeft voor mij geen top hengst te worden maar een goed functioneel leven op te hebben met de juiste aandacht , net zoals hij bij zn mama vertrok............... Huilen Ach gut gr saskia

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:10

Meid, je verdient werkelijk een lintje! Super!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:14

Nou super hoor dat je dit allemaal voor deze knul over hebt. Ik hoop dat hij op het einde van de rit een gezonde, knappe, sterke, stoere man wordt.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:23

meid,ik heb diepe respect voor jou en je partner.je moet het toch maar willen en durven he?ik hoop dat hij goed zal genezen van alle mankementen die hij nu heeft.heel erg veel succes met hem,en nogmaals petje af hoor!!! Afgod

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:50

Super dat jullie hem een 2de kans geven!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:13

Zo heb ik een veulen van 4 maanden oud van de utrechtse paardenmarkt meegenomen. Ging er eigenlijk gewoon heen om te kijken, was met de trein samen met mijn moeder. Daar stond ook een zielig hoopje veulen, mankeerde ook vanalles.
Veulen dus meegenomen (stond klaar voor de slachterij) en direct dierenarts gebeld en wekenlang behandelt.
Pony is toen helemaal opgeknapt en ingereden. Inmiddels staat deze pony in Kerkrade een super leven te leiden bij leuke mensen met kinderen.

Debora_Paddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:23

Idd, hopelijk knapt ie op . vriendin van mij koopt paarden uit america en omst. ze had een paard wat er zelfs nog slechter uitzag.. gekocht..
Nu is ie helemaal opgeknapt en nu 8 jaar. en ZZ . prachtbeest,, Ik wil hiermee zeggen :

GEEF HET NIET TE SNEL OP ! ER KAN ALTIJD NOG EEN ""WONDER"" GEBEUREN Sigaar