Maar toen zag ik de kermispony's. Het waren er 8: 5 shetjes en 3 grote. Ze zagen er op zich wel goed verzorgd uit: halstertje ipv hoofdstel met bit dat de hele tijd in hun mond trekt, aan een ring aan een stapmolen ipv van voortdurend op elkaars hoeven te trappen, met bontjes rond de singel, goede onderleggers, lekker in hun wintervacht, hoeven netjes gekapt, helemaal niet mager, ...
Maar toch, daar zo de hele tijd debiele rondjes lopen..Dan nog aan een ketting aan zo'n ring, zodat ze nooit eens hun hals kunnen strekken,.. De pony's keken best zielig uit hun ogen, eentje zat zich de hele tijd boos te maken,...
Het waren stuk voor stuk leuke pony's, ik vraag me af hoe hun leven er eigenlijk uitziet? Staan die anders nog op een manege of zo of gaan die het hele jaar mee naar kermissen?
Het erge is dat de ouders het blijkbaar wel leuk vinden. ik vond het als kind leuk om op zo'n pony te zitten, maar ik vond het wel zielig. Ik fantaseerde altijd dat ik met eentje zou ontsnappen

Maar wat vinden jullie ervan? Ik weet dat veel pony's op maneges ook allesbehalve een mooi leven hebben, maar dit vind ik toch altijd een beetje schrijnend...
Een andere pony (de grootste) probeerde naar iemand die daar werkte te trappen omdat ie t genoeg vond, toen werd ie ook met rust gelaten. Alleen wat ik een minpunt vind voor ze: ze krijgen alleen s'avonds (rond half 10) hooi, en kunnen tot 1 uur (in het weekend) door eten, en daarna niet meer.

Moet je zelf eens proberen, een dag lang zonder eten te krijgen rondjes lopen!!!
wie heeft je dat wijs gemaakt?