Even lekker gek en gevaarlijk doen met je paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Even lekker gek en gevaarlijk doen met je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 21:45

Stomme tekst...ik weet het, maar naar aanleiding van een ander topic was ik ineens nieuwsschierig wie van de wat oudere garde onder ons bokkers nog meer dingen heeft gedaan met zijn of haar paard waarvan je nu denk...OEPS!!!
Voorbeeld...vroeger...toen alles beter was..reed ik gerust met een aantal kinderen en pony's zonder zadel door de duinen naar het strand. daar dan even lekker in rengalop en dan weer terug naar stal.
Langs de "randweg" een autoweg wedstrijdje doen...een paar aan de kant van de sloot en een paar aan de kant van de autoweg en dan kijken wie er het eerste weer aan het eind was. In de bak zonder zadel en hoofdstel, handen op de rug en over een hindernis heen gaan.....vossenjacht zonder zadel, noem maar op!
Zo nog wel meer dingen waarvan ik nu zeg...OEPS!!
NU was 30 jaar geleden het verkeer ook wel heel anders dan nu, maar dan nog!
Welke oudere bokker heeft nog meer van dit soort dingen gedaan???
Of ben ik erug slecht!!!

PBA_

Re: Even lekker gek en gevaarlijk doen met je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:48

hoe oud is oud. 10 jaar terug reed ik gerust op mijn absoluut niet lieve ruin gerust zonder zadel of alleen met een halster. dat ik dan ook naar buiten ging (wel met cap) was natuurlijk erg dom. Hij stapte nooit netjes draafde nooit netjes en galoperen ook niet. Had verlatings angst bokte, steigerde kon de piaffe (helaas niet op comando), evenals de levade en de capriool. Nu denk ik oef wat had ik gedaan. maar had dan ook een beter zit dan nu. (mischien toch blijven doen ga ik weer beter zitten)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:49

uhh, onder paarden door kruipen Bloos uhh,,

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:53

20 jaar geleden reed ik elke paard of pony in die voor mijn neus werd gezet,en wonder boven wonder nooit niks gebroken,maar echt wel heel veel zand gehapt.en dat alles zonder cap,had er niet eens 1,ook inderdaad veel gekke dingen gedaan met de ponys ren galop met vriendinnen om te kijken wie het snels ging,en dan nog het liefs zonder zadel,of met zijn tweeen op 1 paard buiten gaan rijden,tja die goede oude tijd komt nooit meer terug,en zal dit alles ook voor geen goud meer doen haha ik hou het nu bij mijn eigen paardje,waarbij ik altijd een cap drag als ik er op zit en ze is zo braaf,maar ben nu moeder van twee kids,dan gaat veilig heid boven alles.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:53

Dapy schreef:

doe ik nog steeds hoor. wel die van mij en die is het gewend.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:56

Pfoeh..... ik zal niet zeggen dat ik met ieder paard of iedere pony roekeloos durfde te zijn.
Maar met mijn haflinger... pfoeh, zonder zadel door het weiland galopperen, langs de weg galopperen en wedstrijdjes doen.... een keer racen met een t-shirt over mijn gezicht... (om te bewijzen dat mijn pony goed wist wat ie deed... huh?), over de gekste zaken springen, op commando overal en nergens laten steigeren en het doen overkomen alsof mijn pony een afgrijselijk wild dier was.... (zeer bezorgde zondagswandelaars om me heen)....
Toch heb ik mijn roekeloosheid toen moeten bekopen met een erg heftig ongeluk. En juist dat ongeluk maakt mij tot op de dag van vandaag een (soms iets te) voorzichtige ruiter.... (jammer genoeg).

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:57

Ik heb het vroeger ook gedaan. Met alleen halster en zonder zadel crossen door de wei en springen.
Wij reden altijd zonder cap, ook buiten. Cap werd pas veel later verplicht bij ons op de manege.
Op het smalste strookje gras galopperen en net doen of je ze niet kon houden. Wel ontzettend veel lol gehad vroeger en gelukkig zijn er geen gekke dingen gebeurd.
en je wilt niet weten hoe voorzichtig ik nu met mijn dochter ben die weet niet eens wat zonder cap rijden is Bloos
Laatst bijgewerkt door djoeka op 20-10-08 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:57

net zoals aerdenhout zonder zadel achterste voren rijden, zonder handen springen, op de rug staan en dan proberen aan te draven
met 2en erop en dan gallopje
traplopen in het bos
pony binnen in de gang neerzetten toen niemand thuis was en ik moest plassen ( en toen kwam mijn moeder thuis)
ben ontelbare keren van rockwell afgevallen maar t was zo`n braaf beestje
heb wel erg stabiele zit door gekregen
10 jaar geleden is die verkocht en zoek hem nog steeds
zou hem graag een mooie oude dag bezorgen, heb zoveel van hem geleerd

nu aantal jaren later ben ik veeel voorzichtiger
vroeger sprong ik alles, bibber nu al als het hoger word dan 50 cm en draag altijd mijn cap nadat ik jaar geleden nogal hard terrecht ben gekomen met mijn hoofd op de grond
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 20-10-08 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 21:58

amazone77 schreef:
20 jaar geleden reed ik elke paard of pony in die voor mijn neus werd gezet,en wonder boven wonder nooit niks gebroken,maar echt wel heel veel zand gehapt.en dat alles zonder cap,had er niet eens 1,ook inderdaad veel gekke dingen gedaan met de ponys ren galop met vriendinnen om te kijken wie het snels ging,en dan nog het liefs zonder zadel,of met zijn tweeen op 1 paard buiten gaan rijden,tja die goede oude tijd komt nooit meer terug,en zal dit alles ook voor geen goud meer doen haha ik hou het nu bij mijn eigen paardje,waarbij ik altijd een cap drag als ik er op zit en ze is zo braaf,maar ben nu moeder van twee kids,dan gaat veilig heid boven alles.

Tja wat hebben we gek gedaan vroeger hè??
En die keren dat we op die jonge hengsten gingen rijden, die eigenlijk niet fatsoenlijk ingereden waren, buiten in de springtuin... Of op pony's die nog nieteens zadelmak waren, door de bak gejaagd worden door de handelaar..
Phoe... als ik daaraan terug denk...

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:00

ik ging altijd op mn ponytje zonder zadel zonder cap met alleen halster en touwtje rondje bos doen. uursroute werd dan in 10 min afgelegt.
ook ging ik op de weg wandelen met m pony los naast me.

ook 1 x toen ik naar les wou was het opeens noodweer.
ik eerst langs huis had wit shirt aan en zwarte bh dus wou ff omkleden.
maar door onweer en zware regen vond ik het gevaarlijk pony in de tuin te laten staan dus die toen in de garage gezet.
pony hele stellage omgetrokken meerdere malen lopen poepen.
helemaal gek was niet gewend binnen te staan. en kwaad da mn pa was toen ik thuiskwam van mn les/pony

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:00

Er onder door kruipen, racen om het hardst, pony in de keuken toen de buren weg waren, even verder denken.... het moet nog meer zijn!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:01

ja femmefatale1 er komen weer aller lij herinneringen naar boven haha zowel de hele leuke dan de minder prettige dingen,lol hebben we zeker wel gehad,ook koeien halen op de blote rug van de paarden was voor ons een feestje he? zolang de stier maar niet achterons aan kwam haha Koe

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:01

Citaat:
..even verder denken.... het moet nog meer zijn!

Haha, inderdaad er moet nog vééél maar zijn, maar ook ik kan er even niet op komen!!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:02

amazone77 schreef:
ja femmefatale1 er komen weer aller lij herinneringen naar boven haha zowel de hele leuke dan de minder prettige dingen,lol hebben we zeker wel gehad,ook koeien halen op de blote rug van de paarden was voor ons een feestje he? zolang de stier maar niet achterons aan kwam haha Koe

Zo inderdaad, dat was ik even vergeten!!
Zonder hoofdstel, zonder zadel en maar crossen achter die koeien aan..
Maar die stier... pfff, imposant beest.. gelukkig is hij nooit achter mij aan gekomen.. Haha!

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:03

Ben 29, dus weet niet of ik me onder de oude garde mag scharen, maar ik vind jouw tekst erg herkenbaar!
Ik crosste ook altijd naast de autoweg over de B-weg (de Twenteroute voor de kenners) over een afstand van 2-3 km, deed wedstrijdjes met de pony tegen opgevoerde brommers, reed helemaal alleen in verlaten natuurgebieden zonder te melden waar ik naartoe was in het tijdperk voor de mobiele telefoon en nam daar natuurlijke hindernissen en racete over de motorcrossbaan. Daarnaast was ik proefkonijn op de manege en mocht daar de nieuwe paarden uitproberen, waarvan bij sommigen niet eens duidelijk was of ze zadelmak waren. Ik heb op veel bokkende en steigerende paarden gezeten en op de één of andere manier ging het allemaal goed...
Nu ben ik dus 29 en een enorme angsthaas Bloos . Ik heb een zéér braaf paard dat bomproof is en durf na 6 jaar eindelijk weer een galopje te doen in het bos (en vind het dan ook nog leuk). Sinds kort durf ik ook weer een laag kruisje of steiltje te springen van maximaal 30-40 cm (vroeger ging ik tot 1,40m), nadat ik jaren heb volgehouden dat ik nooit meer zou springen.
Mijn geweldige pennymeiden vertel ik ook altijd dat ze pech hebben dat ik inmiddels verstand heb gekregen. Zij mogen alleen onder begeleiding naar het bos...

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:06

ik reed altijd vrolijk over zo´n lange snelwegbrug met een fietspad om naar de manege te komen. Dat zag er dan zo uit:
Afbeelding
met links langsrazende vrachtwagens enzo.

Dat zou ik echt nooooit meer doen.

En natuurlijk het zonder cap, zonder zadel en met halster buiten (!) rondcrossen. En de pinken van de boer in de zomerwei bijeendrijven. Vond de boer ook errug leuk Clown
En veel te hoog gaan springen over zelfgefabriceerde hindernissen van emmertjes en takken, waarbij de pony zo´n kracht erachter zette dat ik er met een mooie boog vanaf vloog. en dan toch weer proberen, en weer vallen Bloos
Is overigens een kleine 20 jaar geleden.
Laatst bijgewerkt door Waves op 20-10-08 22:13, in het totaal 2 keer bewerkt

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:08

femmefatale1 schreef:
amazone77 schreef:

Zo inderdaad, dat was ik even vergeten!!
Zonder hoofdstel, zonder zadel en maar crossen achter die koeien aan..
Maar die stier... pfff, imposant beest.. gelukkig is hij nooit achter mij aan gekomen.. Haha!

ik ging liever op het paard dan te voet door de wei haha vreselijk beest was dat en maaien wat hij deed in het zand met zijn hoeven,kees heeft ie een keer te pakken gehad he,die vloog zo door het prikkeldraad,hij had echt geluk gehad,meestal bleef er altijd een koe bij de stier staan als ze tochtig was,die liet ik dan altijd gewoon maar lopen,jij bent toch ook verschillende keren mee naar de markt geweest,we zaten liever tussen de paarden in de vrachtwagen dan voor in bij hem haha gek he?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 22:08

OOOOH wat ERUG!!! En ik dacht dat ik slecht was!!!! Haha! Haha!
Ik ben zo blij dat ik niet de enige was...wist ik eigenlijk wel hoor!
Nog zo een...een steile helling in de duinen afgaan omdat je een weddenschap aangaat dat je dat niet durft zonder zadel!
Laat je natuurlijk niet op je zitten he! Alle kleuren str*nt, maar je gaat die helling af!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:10

*Langs een weg met zeer smalle bermpjes en de sloot ca 2 mtr steil naar beneden. Ieder aan de kant van de weg in volle rengalop en een buurjongen met brommer tussen ons in (brommer had een km teller, dan wisten we tenminste hoe hard we konden Haha! ).

* vanachter op je pony (Dpony) bokjespringen en er natuurlijk weer vanaf laten glijden
* op een vrije woensdagmiddag met vriendinnetjes om de beurt op de pony wie het snelst een stuk land van 5 hectare rond kon scheuren. Bloos! en dit niet een of 2x maar zo maar een uur lang of nog langer, om de beurt... Bloos wisten wij veel of een pony ook moe kon worden... Gestoord
* wie het hoogste kon springen over 1 simpel paaltje die aan weerskanten gedragen werd door opeengetapelde tonnetjes, van een grondlijn hadden wij nog nooit gehoord.
* omdat we op een boerderij woonden, haalden we natuurlijk de koeien op de pony op, zonder zadel en hoofdstel, gewoon met een touwtje aan het halster (noemen ze dat tegenwoordig NH?)
Moest van mn ouders altijd wel een cap ophebben, ander werd de pony verkocht!!, dus dan wilde je wel Haha!
* ponyclubles: zaterdag smorgens om 8.30 eerst van 1,5 uur rijden naar de verenigingsbak, een uur lesrijden, na de les mocht de pony evenuitrusten en dan nog een lange buitenrit maken, dan waren we smiddags tegen 16.00 ongeveer weer thuis en onderweg lekker gepiknikt.

Op wedstrijd, als het niet al te ver weg was (<15 km) smorgens in de zomer om 6.00 op je pony erheen rijden, Op het wedstrijdterrein konden we de pony wel ergens aanbinden zodat ie ook nog een hapje kon eten. Wedstrijd rijden, net als iedereen ging je springen en dressuurrijden, vervolgens aan het eind van de dag gezamelijke parade en prijsuitrijking. Trots reed je dan met je gewonnen rozetten aan het hoofdstel en een mooie beker in je rugzak weer ca 2,5 uur richting huis. Haha!

Zelf ben ik blij dat ik op deze manier mijn ponytijd door heb kunnen brengen. Mijn ouders hadden er verder niet zo veel mee, dus die lieten me ook gewoon mn gang wat gaan. Ze waren altijdwel geinteresseerd, maar gingen eigenlijk nooit mee naar wedstrijden etc. Gelukkig hebben ze me ook nooit gepushed, zoals je nu wel ziet bij ouders en ponykinderen op de ponywedstrijden.
dit alles was de basis van mijn rijden nu, we rijden springen, dressuur, en SGW.
Laatst bijgewerkt door reeskees op 20-10-08 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:12

aerdenhout1 schreef:
OOOOH wat ERUG!!! En ik dacht dat ik slecht was!!!! Haha! Haha!
Ik ben zo blij dat ik niet de enige was...wist ik eigenlijk wel hoor!
Nog zo een...een steile helling in de duinen afgaan omdat je een weddenschap aangaat dat je dat niet durft zonder zadel!
Laat je natuurlijk niet op je zitten he! Alle kleuren str*nt, maar je gaat die helling af!

en met springen je eigen niet laten kennen door je vriendinnen,scheet 7 kleuren strond en ging maar steeds hoger haha
en wat voelde ik me daarna trots had dat toch maar even mooi geflikt op een paard dat twee keer zo groot was als ik haha.
femfatal1 weet waar ik over spreek zei is jaren mijn paarden vriendinnetje geweest bij een paarden handelaar bij ons in de buurt,
de foutste man op aarde maar wat hebben wij daar een hoop lol gehad.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:22

Ben nog maar een broekie, maar ook ik deed vroegah maffe dingen...

De meest frapante was zonder zadel op KWPN verzorgpaard op visite gaan in de binnenstad. Langs de weg, over de brug en het spoor, netjes wachten voor de stoplichten tussen de fietsers, door de winkelstraat, dikke lol. En dat de eigenaresse van het paard dit ook goed heeft gevonden Nagelbijten / Gniffelen Of heb ik het niet verteld Nors opkijken
Ik ben de linkse http://i293.photobucket.com/albums/mm66 ... 1224534385
Laatst bijgewerkt door Kelly_ann op 20-10-08 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:25

haha, de paarden vinden het wel prima zo te zien Haha!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:25

amazone77 schreef:
paarden handelaar bij ons in de buurt,

Van het type: "hihi haha, ik gooi je even in de hooibult meisje... en oeps, heb ik per ongeluk je voorgevel vast!".
Dat type foute man?
Tja, ik ken wel meer van die verhalen "jonge meiden in strakke paardrijbroeken, en vieze mannen met paarden waar die meiden 'belangeloos' op mogen rijden"... brrrrrrrrrrrrr

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:26

splash1999 schreef:
Dapy schreef:

doe ik nog steeds hoor. wel die van mij en die is het gewend.

Haha ik ook Clown Wilde het laatst eens proberen, niks aan de hand hoor Haha!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 22:32

Ninx schreef:
amazone77 schreef:
paarden handelaar bij ons in de buurt,

Van het type: "hihi haha, ik gooi je even in de hooibult meisje... en oeps, heb ik per ongeluk je voorgevel vast!".
Dat type foute man?
Tja, ik ken wel meer van die verhalen "jonge meiden in strakke paardrijbroeken, en vieze mannen met paarden waar die meiden 'belangeloos' op

mogen rijden"... brrrrrrrrrrrrr

hij had erg losse handjes en een hard van steen wat dieren betreft,heb een hoop meegemaakt daar en helaas niet alleen ik zijn een hoop meiden die er over mee kunnen praten,bij mij bleef het gelukkig met af en toe een hand die zomaar in een keer ergens tegen aankwam,heb hem eem keer met een riek achterna gezeten en dat was voor hem wel duidelijk,maar ik kan een heel dik boek over deze persoon schrijven.
het enige wat ik voor deze man voel is haat. Boos! heel veel haat.