Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

berk schreef:Nou ja, erg, wel vervelend en vaak.
De ergste keer was een jaar of vijftien terug. Ik reed een haflingerhengst (verzorgpaard) met een stangbit in de les. We reden met stangbit om een reden. Maar goed, dat mocht niet van de instructrice. De volgende les een gebroken trens in dan maar.
Nou daar begon het al, ik kon er niet op, meneer stond kaarsrecht overeind.
Toen ik er eindelijk op zat ging het redelijk, we hebben die les zelfs voor het eerst gesprongen, niet kijken hoe! We moesten een dubbelsprong en de eerste nam hij goed en de tweede daar racete die op af en ....toen er voorbij, wat mij een zeer been opleverde. Nou en toen ging het los, de rodeo begon. Ik kan me er amper meer wat van herinneren zo gek was ie en ik ben vehoorlijk lang blijven zitten nog. Hij ging van voren omhoog van achteren zijwaarts en noem maar op. De ruimte tussen de bakrand en de muur was ongeveer 50 cm en ijzeren stangen haaks op de bakrand naar de muur en daar heeft ie me tussen gekiepert met een bok. Ik heb muur nog bakrand geraakt, maar ben wel op mijn hoofd beland. Zware hersenschudding! Iedereen zocht me al, want ze dachten niet dat je er tussen kon. Ben er gelijk weer op gestapt (moest) en begon het weer. Ik er weer af, heb een longeerlijn gepakt, heb hem mee genomen naar de buitenbak (net omgeploegd) en hem daar flink moe gemaakt. Daarna was ik zo beroerd, dat ik naar huis ben gebracht.
Marieke_ schreef:3 weken geleden van een paard in Frankrijk. Nogal hoog beestje 1m76. Ik zit nog 3 a 4 weken met mn been in het gips
Naima schreef:7 jaar geleden, tijdens het springen van in-uitjes.
Paard struikelde, ik verloor een beugel en panikeerde, paard sloeg op hol, en ik heb mezelf min of meer laten vallen. Natuurlijk verkeerd gevallen: gewrichtsbanden in de enkel volledig over (8 weken plaaster + operatie + 6 maand revalidatie met enkelbrace) + pols gebroken.
Barmat schreef:In februari van dit jaar, toen mijn paard om onbekende reden in paniek raakte en idioot ging doen. Ik heb naar horen zeggen nog drie rondjes volgehouden (ik kan me van die dag niets meer herinneren namelijk) en ben toen er af gelanceerd, keihard op mn hoofd. Resultaat - een hersenbloeding.
Dus tja, dat was wel de ergste val ooit kunnen we stellen
Eerste wat ik dan ga doen is paardrijden
Als mn verzorgpaard weer beter is. Marieke_ schreef:Nou vond ik mezelf erg zielig met mn gipspootje, maar zo te lezen kom ik er nog goed vanaf. In principe is mn been helemaal beter over 3 wekenEerste wat ik dan ga doen is paardrijden
Als mn verzorgpaard weer beter is.
Blingh schreef:Vorig jaar, was lekker op buitenritt met een stalgenootje. Ik reed voorop haar paard schrikt, steigert zij moeterd eraf (ondertussen zat ik al achterom te kijken wat er gebeurde) Op het moment dat ze viel voelde ik die kont eronder en was ie op hol geslagen. Doordat ik achyerom zat te kijken kon ik niet op tijd me lang maken en mieterde er dus af. Op het moment dat ik de grond raak zie ik hoeven op me af komen en heb toen mijn ogen dichtgedaan.
met spoed naar het ziekenhuis, echoo gemaakt, Rontgenfoto`s en een scan.
Resultaat?: lichte hersenschudding, klaplong en een mooie hoefafdruk precies bij mijn middenrif/borstbeen..
Blingh schreef:Ach ben blij dat het paard geen ijzers heeft gehad, anders was ik nu wrs. dood geweest..

Marieke_ schreef:Blingh schreef:Ach ben blij dat het paard geen ijzers heeft gehad, anders was ik nu wrs. dood geweest..
Ook een manier om ertegen aan te kijken
Hoe lang is het inmiddels geleden?
ruin_lover schreef:Ik was niet echt gevallen maar het paard dat ik toen verzorgde steigerde en viel daardoor achterover en is toen dus boven op mij gevallen. Resultaat: heel de zomervakantie op bed moete liggen en dat deed zelfs zeer, had alles wat je kon kneuzen wel gekneusd, 3 wervels verschoven en een zware hersenschudding. Gelukkig niks gebroken...
Bij mij was de pijn eigenlijk vrij snel weg toen het eenmaal in het gips zat. Ik kan flink gaan stappen ofzo, maar ik kan wel werken (kantoorbaan). Anniekskie schreef:Een paar jaar geleden op stage, moest jonge paarden inrijden. Een kruising tussen een new forest en een fjord met de enorme bouw van die fjord. Dit paard steigerde vaak en als ik ergens een hekel aan heb is dat het wel. En ja hoor ze begon weer met steigeren alleen dan zo steil dat ze wel achterover moest klappen. Dit had ik al in de gaten dus had me er maar af laten vallen. Dat paard sloeg idd om alleen het moest dezelfde kant oprollen als waar ik lag. En ik kon niet snel genoeg weg komen! Het gevolg was gelukkig alleen maar een paar blauwe plekken en enorme spierpijn!!
En afgelopen februari op m'n werk voor de eerste keer op een jonge friese hengst. Hij kende al wel wat en was met anderen heel braaf. Alleen die dag even niet ik zat nog niet goed en wel in het zadel en m'n baas die m vast had aan de longeerlijn wou zeggen kijk uit hij spant zich, dat had ie nog niet gezegd of er ging een grote kanonskogel door de bak. Ik scheen het nog lang volgehouden te hebben, viel eraf op mijn zij en het paard ging op de binnenkant van mijn been staan! Ik kon bijna niet meer lopen, alles deed pijn! Heb ook een paar dagen alleen maar in bed gelegen, van gelukkig alleen de spierpijn.
Het had allebei veel erger af kunnen lopen maar is gelukkig goed gegaan!!
)
)
)