van de kaart, Escala ongeluk gehad + update

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vikki

van de kaart, Escala ongeluk gehad + update

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 21:43

Vandaag kreeg ik op mijn werk het telefoontje uit mijn nachtmerries; Escala heeft een heel erg ongeluk gehad, was met een ijzeren paal vast aan haar halstertouw los gebroken en in paniek (door doe paal) op hol geslagen... aan 3 benen gewond, de VA was gebeld en of ik meteen kon komen... Ik helemaal in paniek, kreeg het nog net voor elkaar om mijn eigen VA te bellen en met spoed te laten komen en die ander af te laten bellen en toen ben ik door een collega naar stal gebracht... eenmaal op stal gekomen stond mijn ongelooflijk lieve puk in haar stal vol bloed... 2 benen waren door een stalgenote met ehbo ervaring verbonden en mijn arme puk was aardig in shock Huilen ... vlak na mijn komst was de VA er, Scaaltje heeft in haar rechter voorbeen een bloevat en een zenuw door Huilen ...ze staat nu dus in een drukverband en heeft een flinke spuit antibiotica en pijnstiller gekregen en ik een tas vol antibiotica en pijnsiller voor de komende dagen. Als ze morgen lusteloos/ziek/erger kreupel lijkt dan moet ik bellen, anders komt hij vrijdag weer. Mijn arme arme arme meissie... Ik voel me zo ongelooflijk rot en heb zo met haar te doen. Ik hoop dat ik coldpacks kan vinden die ik morgen naar stal kan brengen om haar wat verlichting te geven voor de zwelling. Zucht... ik voel me zo poedersuiker. Ik moest het echt even van me afschrijven in de hoop wat steun te vinden op bokt. Huilen Sorry voor alle huilsmileys maar ik kan niet stoppen met huilen.
Laatst bijgewerkt door Eline op 11-02-05 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek ts titel aangepast

Remember

Re: Ik ben helemaal van de kaart, Escala ongeluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 21:48

Hé bah zeg... Het paard zal niet de enige in shock zijn, jij moet ook vreselijk geschrokken zijn. Hoe heeft het kunnen gebeuren? Héél veel sterkte komende dagen, en daarna Ach gut

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 21:50

Hey verdorie Vikki wat rot zeg..

ik kan me voorstellen dat je echt even flink overstuur bent.. Dat telefoontje krijgen we allemal leiver niet meid.
God ik wilde dat ik wat voor je kon doen meis..

Heeft De DA al iets durven zeggen over mogelijk herstel, ik bedoel komt het weer helemaal goed?? Of weet je dat nog niet?
Ik ga ontzettend voor jullie duimen meid .. Heel veel sterkte en ik denk aan jullie !! Wat zal je je rot voelen meisje, dikke knuffel van mij hoor !!

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 21:51

Jemig wat een naar verhaal zeg, het zal je maar gebeuren.
Kan helaas niet zeggen, weet hoe je je voelt, want dat weet ik echt niet.
Weet eigenlijk ook niet zo goed wat ik hier nu neer moet zetten, alleen heel veel sterkte en ik duim voor jullie dat het goed komt.

Door je verhaal van je af te schrijven en hopelijk veel steunende reacties te krijgen maakt je verdriet misschien toch wat lichter.

Sterkte...

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 21:52

He dat is schrikken,... dat is niet zo mooi sterkte en suc 6 met je paard Ach gut

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 21:53

Wat erg,ik hoop dat zij gauw zal genezen van haar verwondingen.
En jij veel sterkte.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 21:53

De paal waar ze aan vast was gezet bleek niet vast te zitten en dat wist mijn bijrijdster (die ik overigens niks kwalijk neem, want ze zorgt al 7 jaar geweldig voor mijn meis, ze is haar gewicht in goud waard) niet... dus toen Scaaltje schrok kwam die paal (op de spuitplaats) los en daar is ze volledig van in paniek geraakt. Huilen Ze is met paal en al een paar keer goed onderuit gegaan... en heeft zichzelf met die paal een paar flinke tikken tegen de benen uitgedeeld in haar paniek vlucht Huilen We hebben echt geluk dat er geen pezen of botten door zijn maar de pezen hebben vrees ik wel ene paar goede klappen gehad Huilen Het is dus gewoon een snert ongeluk. Huilen

*Edit* volgens de DA komt het geloof ik weer helemaal goed -ik was zelf ook aardig in shock dus ik was er geloof ik niet helemaal bij met mijn gedachten toen hij vertelde hoe of wat- maar ja... hoe lang we zoet gaan zijn weet ik niet Huilen

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 21:59

neem maar even lekker tijd om bij te komen Vik, logisch dat je schikt ik schrok al van jouw bericht alleen. We hopen gewoon op een goed herstel en geef Escala maar een extra knuffel van me.
Dit soort dingen zijn meestal niet iemands fout je bijrijder zal zich ook wel knap beroerd voelen en ook heel gesachrokken zijn, maar net wat je zegt zij heeft het ook niet kunnen voorzien.

geef het maar de tijd en houd ons op de hoogte, ik leef erg met je mee meis.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 22:37

Jeetje hee, logisch dat je zo ontzettend bent geschrokken. Hopen dat de dierenarts gelijk heeft en dat het allemaal weer goed komt. Heel veel sterkte ermee! Ach gut

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 22:41

Ah Vik, wat vreselijk! Dat is inderdaad schrikken, gelukkig is het niet erger afgelopen en is als ik het goed begrijp de kans op herstel groot.
Kan goed geloven dat je dan staat de shaken op je benen, arm paardje van je!

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 22:44

Hey Vik, ik schrik heel erg van dit verhaal. Zwaar klote om het ff grof te zeggen. Ik hoop echt dat alles goed komt met Escala, ga heel hard voor jullie duimen.

Hoe is het nu met die bijrijdster? Die zal ook flink geschrokken zijn. Hoop niet dat ze het haarzelf kwalijk gaat nemen wat natuurlijk absoluut niet ondenkbaar is. Ik hoop ook dat jullie genoeg steun aan elkaar kunnen hebben en mijn mailbox is ook altijd open.

Heel veel sterkte Vik en heel veel beterschap voor Escala en natuurlijk een dikke knuffel voor beide Ach gut Doe je wel rustig aan meisje???

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:05

Pfff dat is enorm schrikken idd...heel veel sterkte en beterschap voor Escala Ach gut

En een *knuf* voor jouw voor de schrik

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:09

Jeetje Jasja, wat een ellende zeg. Ik hoop dat ze snel beter is. Geef haar maar een dikke knuffel van mij.
Sterkte ermee.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:15

Jee wat een ongeluk zeg Huilen
Heel veel sterkte! Ach gut
En beterschap voor Escala

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:29

Tsjee Vik, wat erg zeg meissie..
Het zit de kantoorbalers momenteel niet mee.

Echt vreselijk voor je paardje (en ook voor jou) Ik hoop dat hij niet al te veel pijn heeft en dat hij snel weer de oude is Ach gut

sterkte ermee!!!

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:40

Vikki, ik schrok me alleen al rot van je titel Verdrietig

Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor Escala Ach gut

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:45

Sterkte.

Overigens vind ik het heel netjes van je dat je geen wrok koestert
jegens je bijrijdster. Het had iedereen kunnen gebeuren.
Indien de kosten niet vergoed wordt etc. kun je ook de pension-
stalling aansprakelijk stellen voor achterstallig onderhoud aan die paal.
Maar zou dit pas op het laatste moment doen ivm de sfeer Ach gut

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 23:52

De stalhouder is geweldig, die heeft al hulp aangeboden als dat nodig of gewenst mocht zijn. Het is gewoon een heel spijtig k u t ongeluk... Ik zit dan ook nog steeds op de bank ipv dat ik in mijn bedje lig omdat ik het gewoon niet uit mijn gedachte kan zetten... Huilen Als ik nu mijn bed in kruip ga ik alleen maar liggen malen. Het liefst zou ik op mijn fiets stappen en naar Scaaltje toe gaan, maar ja... dat heeft natuurlijk eigenlijk helemaal geen zin. Huilen Ik vind het zo moeilijk om me nu te ontspannen terwijl ik weet dat mijn arme puk pijn heeft.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 00:02

Jeetje vikki, wat een ongelooflijke pech voor Escala en jou.

Heel veel sterkte, ik hoop dat Escala snel opknapt en jij een beetje lekker kan slapen vannacht Ach gut
Het is echt pure pech, je kunt hier niets aan doen.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 00:11

Jasja ik hoop dat je de nachtrust eren beetje kan vinden meid, je verdiet is terecht hoor ik kan me goef voorstellen dt je er even wakker van ligt meid. Sterke, één dag tegelijk meid .. probeer wat te rusten en we hopen op het beste!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 00:18

JEMIG meis!! Dit is schrikken!!

Als je volgende week hulp nodig hebt geef je maar een gil. Ik ben de hele week vrij

/stevige hug

En geef Scaaltje ook een knuffel!!!

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 00:22

Jeetje wat een naar verhaal Verdrietig Heel veel sterkte en geef je paardje maar een grote wortel van me Ach gut

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 01:25

ow wat erg zeg Huilen Huilen ... dit is idd echt niet leuk om te horen, ik zal onwijs veel voor jullie duimen!!!!!!!!!! het moet gewoon weer goed komen!! echt heel veel sterkte de komende dagen...dikke knuffel voor jouw en je paardje!!!!! STERKTE Ach gut Ach gut

Von

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 09:11

He bah Jasja wat een naar ongeluk!
Wens je heel veel sterkte en hoop dat Escala snel opknapt. Ook voor je bijrijdster heel veel sterkte gewenst.

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 09:16

He Vik, wat ontzettend .... voor jou en je puk.

Ik hoop dat ze gauw minder pijn heeft en beter wordt.
Heel veel sterkte!!!