Vanmiddag toen ik terug kwam van rijden met Judy, liep ireen enorm raar met rechts achter... Hoe dichter bij ik kwam, hoe meer ik schrok; Ze had een schroef zo'n 2cm diep in dr hoef zitten. Hij zat echt vast.. en was met geen mogelijkheid los te krijgen zonder dat ze verdoofd zou worden.
Dus veearts gebeld, kwartier later was hij er... Ireen werd verdoofd.. Na even wat wrikken kreeg hij de schroef er gelukkig uit. Zo op het eerste gezicht zijn er geen pezen of bot geraakt, enkel het hoorn van de hoef. Hij heeft dr daarna een antibiotica spuit gegeven
Komende 3 dagen moet ik zelf antibiotica gaan spuiten, 2x per dag. Ook moet ik 1 1/2 tot 2 weken lang 2x per dag de hoefzak met sodawater vullen.. En absoluut dr temperatuur bijhouden, want als ze koorts krijgt, en een infectie oploopt.. dan wordt dat levensbedreigend.
Ik hoop echt dat het allemaal goed komt, maar ik ben zo bang dat het niet gebeurd... Ze is al 20, en heeft absoluut geen goede weerstand meer... Wil mn vriendinnetje echt niet kwijt.....
Ben nu net thuisgekomen, mn hoofd knalt uit elkaar.. Vanavond nog een keer erheen... Enige wat ik kan doen is hopen, en zorgen dat ze de zorg krijgt die ze nodig heeft...
Het was zo'n mooie dag gister.. maar het eindigt in een nachtmerrie...