Galop ik op Coen Sharak (inknikken?)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

Galop ik op Coen Sharak (inknikken?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-05 21:58

Hier een filmpje van de les gisteren...

Filmpje is verkleind daardoor beetje onduidelijk beeld en geluid

http://media.putfile.com/Coengalopoktober2005/640

Hij racet vaak en dan gooit ie z'n hoofd in de lucht, trekt ie mij mee uit het zadel.. Het viel eigenlijk best wel mee, maar ik zat dr niet zo lekker op, zit telkens scheef. Gaan we op de rechterhand, knik ik rechts in.. Gaan we op de linkerhand, knik ik links in (linkerbeen=korter) poeh lekker is dat! Maar ik moet wat beter voor me uitkijken en niet zo scheef zitten pfff het valt niet mee!

Tips etc = welkom

MirZam

Re: Galop ik op Coen Sharak (inknikken?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 22:19

Hey Sandra!

Ziet eruit alof je iets te onrustig bent met je been, weet niet of Con erop reageerd, maar probeer emer contact te leggen met je binnen been en hem op te vangen met je buitenteugel, terwijl je speelt met je binnenhand, wanneer hij is waar hij moet zijn dan ontspan je. verder ziet het er op de momenten dat hij nageeft netjes uit, allees zou hij zoals je zelf al zegt wat meer mogen verzamelen..

Succes..

(als ik ernaast zit mag je et ook zeggen )

kimpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 23:27

Hey sandera,
Ik denk eerder dat het nog niet eens zo slecht gaat en dat je niet zo veel met je benen beweegt het is volgens mij een beestje wat zijn eigen tempo gaat en zodra je wat met je handen gaat spelen dat hij dan helemaal zijn hoofd omhoog gooit!

Ik zou eens proberen ( weet niet of het gaat in een les als deze ) om eens figuren te gaan rijden daardoor bereik je ermee dat hij op jou moet gaan letten en dan zal hij ook zijn tempo moeten gaan aanpassen en ontspannender gaan lopen.
Want nu lijkt het erop dat hij zijn eigen gang gaat en zodra jij iets met je handen gaat doen dat hij dan met zijn hoofd om hoog gaat om onder het werk uit te komen.

groetjes kim

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 00:14

Hoi,
het staat eigenlijk al geschreven, maar ik zou proberen om figuren te gaan rijden. Ik heb zelf ook zo'n verzorgpaard gehad. Als ik galoppeerde dan was het net een race. Door meer figuren te rijden en desnoods wat vaker achter elkaar een volte te rijden, moet hij op jou letten. Hij word moe, knikt dan ook wat sneller in met zijn hoofd, zodat hij wat netter gaat lopen aan je teugel. Waardoor hij dus ontspanner loopt met zijn rug en waardoor jij misschien ook wat makkelijker in het zadel kan blijven zitten. Misschien moet je hem dan wat meer teugel geven, zodat hij naar beneden kan in je volte, maar blijf contact houden!!!
Succes ermee!!!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 00:19

Wat een schreeuwerd die instructeur van jou joh haha
Die gekke Pieter...

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 07:50

ziet er wel mooi uit, maar ik denk dat je je handen te fel vastzet, je moet met zijn beweging meegaan, en vragen,geven, dan denk ik dat hij nog ontspannende gaat galoperen en minder zwiepen met z'n staart (SOMS, vorm van verzet)
voor de rest leuk, en erg mooi setje

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 17:28

Leuke fotos
Rijden ziet er goed uit vind ik...
Setje staat ook gaaf

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 17:36

Tooske schreef:
Die gekke Pieter...

is dat een man die praat. haha klinkt anders

veel figuren rijden, voltes, volte 15 meter e.d, Eerst het tempo onder controle daarna komt derest wel

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 22:09

Bedankt iedereen voor de reacties

Voltes rijden is beetje lastig als je les hebt met 5/6 andere kinderen, maar als ik voor me eigen rijd, doe ik dat vaker

Tooske schreef:
Die gekke Pieter...

Haha ja he, krijg je toch gewoon zere oren van hihi nou tijdens galop kan die schreeuwen wat ie wil, dan versta ik nog de helft niet eens, druk genoeg met die knol van me!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-05 22:18

MirZam schreef:
Hey Sandra!
Ziet eruit alof je iets te onrustig bent met je been, weet niet of Con erop reageerd, maar probeer emer contact te leggen met je binnen been en hem op te vangen met je buitenteugel, terwijl je speelt met je binnenhand, wanneer hij is waar hij moet zijn dan ontspan je. verder ziet het er op de momenten dat hij nageeft netjes uit, allees zou hij zoals je zelf al zegt wat meer mogen verzamelen..
Succes..
(als ik ernaast zit mag je et ook zeggen )

Bedankt!!! Onrustig met been? Teveel beweeg? Snap je niet helemaal

Kimpy schreef:

Hey sandera,

Ik denk eerder dat het nog niet eens zo slecht gaat en dat je niet zo veel met je benen beweegt het is volgens mij een beestje wat zijn eigen tempo gaat en zodra je wat met je handen gaat spelen dat hij dan helemaal zijn hoofd omhoog gooit!
Ik zou eens proberen ( weet niet of het gaat in een les als deze ) om eens figuren te gaan rijden daardoor bereik je ermee dat hij op jou moet gaan letten en dan zal hij ook zijn tempo moeten gaan aanpassen en ontspannender gaan lopen.
Want nu lijkt het erop dat hij zijn eigen gang gaat en zodra jij iets met je handen gaat doen dat hij dan met zijn hoofd om hoog gaat om onder het werk uit te komen.
groetjes kim

Schrijft ze me naam verkeerd Dat hoofd omhoog, is dat tegen de hand toch? (hij heeft nl. ook iets van headshaking, maar das een stuk minder nu) En tsja z'n oren blijven naar voren bij dat gekke paard, dus verzet zou ik het niet snel kunnen noemen (@ Hafjesbokker), maar oke het zou natuurlijk wel kunnen....

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 22:15

Iemand nog meer info, tips of wat dan ook?

Rosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 22:34

Allereerst wou ik even zeggen dat ik het echt een leuk paard vind Leuk zo die combinatie rood haha!
Euhm over het filmpje. Inderdaad wat de rest ook al zegt, meer figuren rijden. Maar ik zou allereerst het paard meer ruimte geven dmv. langere teugels. Ik heb zo'n idee dat je gauw de neiging hebt aan de teugels te gaan ''hangen'' omdat je paard gaat racen. Daardoor zit je er gespannen op. Probeer gewoon eens wat dieper in het zadel te gaan zitten en naar achteren te leunen (je hebt af en toe de neiging naar voren te vallen).
Daarbij is het inderdaad goed om figuren te gaan rijden zodat het paard automatisch zachter moet gaan lopen. En als je dan met 5 à 6 mensen in een bak rijdt, kunnen zij toch even op de andere volte rijden? Is het trouwens je eigen paard? Want misschien is dan privéles een optie zodat je paard ook minder snel is afgeleid.
Succes ermee En zo beroerd gaat het trouwens helemaal niet hoor, je zit er best netjes op!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 22:54

Nope, het is een manegepony!!!

Maar bedankt voor je reactie, zal er wat mee doen !

Scotlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 21:29

Leuk filmpje , coen doet t goed

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 21:35

je hebt een leuk paardje, en het ziet er redelijk netjes uit, op de momenten dat hij nageeft. maar probeer niet zo op de hoefslag te blijven plakken, als jij steeds lange zijdes gallopeerd, krijgt hij de kans om zich sterk te maken. ik denk dat als je veel voltes enzo maakt in galop, hij eerder gaat ontspannen dan op deze manier...

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 21:47

Ja das lastig met een les met 6 of 7 kids! Als ik voor mn eigen vrij rijdt, maak ik wel vaak voltes etc. maar als je les hebt is het krapjes hoor en de helft rijdt in de weg..

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 23:40

Wat is dit herkenbaar . Cheyenne galoppeert het liefste precies zo; zij snijdt daarbij nog de hoeken af ook. Wat ik leer is in mijn binnenhand luchtiger te zijn en de buitenteugel juist wat meer op te pakken (je lijkt in het filmpje geen gelijke druk te hebben op beide teugels). Daarbij hem in zijn lijf rechter rijden door met je binnenbeen hem naar buiten te drijven, want hij lijkt nu wat naar binnen te vallen. En veeeeel oefenen in galop; je zult merken dat het dan steeds beter gaat.

Succes

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:29

ik heb een heeeeeele belangrijke tip voor jou. Ik had eerst precies hetzelfde met mijn haf, maar dat kwam omdat hij nog maar 3.5 was, ik werk daar nu nog steeds aan. Maar in de bochten valt je pony nog een keer om.. ga is meer achterover zitten in de bocht en geef hem iets meer vrijheid dus niet zoveel willen sturen in de bocht.. jij gaat gespannen zitten en trekt hem door de bocht, dan kan hij niks anders dan omvallen. Probeer hem zo weinig mogelijk te ondersteunen met je teugels

Succes

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 09:49

Bedankt voor je tip Sfiejj! Maar het is zo moeilijk, ik zou hem juist willen inhouden en vooral in de bocht, dat we niet struikelen ofzo, want hij racet zo! Maar ik moet hem dus iets meer teugel geven, zodat hij op z'n eigen benen die bocht kan maken?

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 14:04

hey san!!

gaaf setje heb je!! Coen ziet er goed uit, maar zoals al gezegt is en zoals jij al gezegt heb dat het erg moeilijk is, probeer idd veel figuren te rijden. Ook overgangen maken helpt soms(bij twinkle iig wel) dus veel van galop naar draf en draf naar galop. Misschien helpt dat.

XX Rilla

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 14:32

Coentjuh schreef:
Bedankt voor je tip Sfiejj! Maar het is zo moeilijk, ik zou hem juist willen inhouden en vooral in de bocht, dat we niet struikelen ofzo, want hij racet zo! Maar ik moet hem dus iets meer teugel geven, zodat hij op z'n eigen benen die bocht kan maken?

Iets meer teugel geven aan de binnenkant, maar buiten juist goed blijven ondersteunen met je teugel, anders gaat hij geheit struikelen! En goed je (binnen)been eraan blijven houden.

Succes!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 23:24

Bedankt voor de tips.. maar als ik mn binnenbeen er aan houdt, lijkt het net of ie nog opgefokter is zeg maar en dan houd ik hem al helemaal niet Ja het is een moeilijk paard

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 12:08

Hand los en rustig zitten ik denk dat ie dan ook wat rustiger galoppeert, verder vind ik t een super gave pony!

konyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 12:17

hooi leuke pony zeg relaxed dat jullie met bandages mogen rijden (bij ons mag dat niet... heb ik van die mooie roze bandages mag ik er niet mee rijden boehoe ) maar probeer iets meer op je houding te letten en wat stiller te ziten. veel succes
xxx marije

eSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 12:22

Heey, het lijkt een beetje of je hem een beetje in de weg zit met je handen, en je hebt er vrij weinig aan om de hele tijd hetzelfde rondje te galoperen.
Je kunt beter figuren doen of overgangen/tempowisselingen gaan rijden.