Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Bobbie2 schreef:Schimmel kan altijd als er ergens schimmel in zit. Hoeft nooit rechtstreeks van merrie of hengst te komen
manonkuijten schreef:Ik heb een Rhodium jaarling.
Haar moeder (van Jet Set D) is donkerbruin en Rhodium is zwartbruin.
Ze is zelf heel donker en staat in d'r papier donkerbruin. Ze heeft blond in d'r staart en ze heeft ook witte haartjes in d'r vacht.
De een zegt: Ze wordt koffievos, de ander zegt: Zwartbruin en een ander zegt weer dat er een schimmelgen in zit.
Wat voor kleur zal ze uiteindelijk worden?
Bobbie2 schreef:De hengst of merrie hoeft niet schimmel te zijn om schimmel te geven. Het kan zelfs uit 3e of 4e generatie komen. Dragen dan dat gen mee.
Bobbie2 schreef:Volgens mij klopt dat niet helemaal.
Ik ken een veulen dat schimmel is en komt uit een bruine merrie en donkerbruine hengst. Dan komt het schimmel zijn toch uit een verdere generatie?
Meavey schreef:Bobbie2 schreef:Volgens mij klopt dat niet helemaal.
Ik ken een veulen dat schimmel is en komt uit een bruine merrie en donkerbruine hengst. Dan komt het schimmel zijn toch uit een verdere generatie?
Nee, dan is of het veulen geen schimmel, of de ouders kloppen niet.
, verschillende stages bij Uni's en Labo's en zelf heel veel praktijk ervarig. EsSther schreef:kijk even op www.paardenfokken.nl
daarheb je een kleurcalculator, en zo kun je bekijken wat voor kleur er uit komt!