Welk type eendjes?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmsel

Berichten: 834
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 21:27

Symke schreef:
Kimmsel schreef:
Ik heb een stukje afgezet aangrenzend aan de sloot, anders gaan ze namelijk zeker wel je hele tuin door. Nachthokje (die ze niet gebruiken) en voer, dan blijven ze aardig honkvast. Alleen mijn vrouwtje broedt nu ergens op het weiland achter mijn huis.

[ [url=m/Oc0iMm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Achterin is het riet op een plek weggesnoeid zodat ze omhoog en omlaag kunnen lopen. Heel soms zie ik er één op visite bij de buren (via de sloot) maar dat is zelden.


Oh dat er echt heel gezellig uit! e gaan niet over het hek?


Nee, kwakers zijn niet zulke springers/vliegers gelukkig.

Heel gezellig vanaf mijn terras met de eendjes converseren, haha.

Dennenboom

Berichten: 716
Geregistreerd: 05-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 17:21

Als het mag wil ik hier graag wat vragen aan de eendenkenners *D

Van een kennis heb ik 4 eendeneieren gekregen. Ik overweeg om een broedmachine aan te schaffen om ze te laten uitkomen. Zij hebben zelf mannen en vrouwtjes eenden. Hoe kan ik zien of deze eieren bevrucht zijn?

Ik woon op het platteland dus er zijn mogelijkheden genoeg. Alleen hebben we hier in de sloten om huis ook wilde eenden zitten. Botert dat met tamme eenden of worden de wilden verjaagt?

Lukasje
Berichten: 11384
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Welk type eendjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 20:57

Of ze bevrucht zijn weet je volgens mij pas nadat ze een poosje bebroed zijn, dan kan je ze schouwen.

Is er bij je in de buurt niemand die de eieren voor je kan uitbroeden? Bij ons vlakbij kan dat tegen een kleine vergoeding.

Kimmsel

Berichten: 834
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 21:34

Dennenboom schreef:
Als het mag wil ik hier graag wat vragen aan de eendenkenners *D

Van een kennis heb ik 4 eendeneieren gekregen. Ik overweeg om een broedmachine aan te schaffen om ze te laten uitkomen. Zij hebben zelf mannen en vrouwtjes eenden. Hoe kan ik zien of deze eieren bevrucht zijn?

Ik woon op het platteland dus er zijn mogelijkheden genoeg. Alleen hebben we hier in de sloten om huis ook wilde eenden zitten. Botert dat met tamme eenden of worden de wilden verjaagt?


Hier leven de eendjes samen. En inderdaad, je weet pas of ze bevrucht zijn als ze al een tijdje bebroed worden.

Santos_05

Berichten: 3103
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-24 14:47